Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RDS/TMC w Polsce w TomTom


Rekomendowane odpowiedzi

ponieważ to mój pierwszy post - Cześć :),

w ramach ogólnonarodowego programu walki z nudą zabrałem się za uruchomienie RDS/TMC w Tomtomie przyzwyczaiłem się do tego w Garminie żeby nawigacja ładnie pokazywała korki a zwykły Tomtom (bez Live'a) nie chciał tego robić. Ponieważ w Polsce TMC działa całkiem nieźle, zabrałem się do pracy. Niestety nie mogę załączyć załącznika więc wrzuciłem potrzebny plik tutaj http://www20.zippyshare.com/v/cyBJx34A/file.html

. Wystarczy skopiować plik na kartę włożyć do nawki i czekać aż zamiast samochodzika z irytującą strzałką pojawi się ładne zielone kółko.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc przy uruchomieniu tego na drugim urządzeniu z Live'em tam jakoś strasznie TomTom pokombinował z kopiowaniem plików do flasha. Dajcie znać jak wam działa.

pozdro

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Dobrze rozumiem, że po skopiowaiu tego pliku na kartę pamięci z mapą będzie mi działało TMC?

Jeżeli tak, to gdzie dokładnie wrzucić ten plik? bezpośrednio na kartę czy do któregoś z folderów?

Pozdrawiam

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiem, że po skopiowaiu tego pliku na kartę pamięci z mapą będzie mi działało TMC?

w Polsce - TAK, jak popracujemy i potestujemy to w innych krajach również

Jeżeli tak, to gdzie dokładnie wrzucić ten plik? bezpośrednio na kartę czy do któregoś z folderów?

U mnie oryginalny plik mctx.dat znajdował się w katalogu głównym karty, wrzuć go w miejsce oryginalnego mctx.dat (wcześniej możesz zrobić kopię)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO CO MNIE PRZEDRZEŹNIASZ :?:

Tak - właśnie na takiej to testuję, i jednocześnie walczę z navką Live ale to jest koszmar jakiś.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za informacje. Jutro wrzucę plik na kartę i sprawdzę działanie. Dam znać co z tego wyjdzie :)

Napisz mi jeszce co należy zrobić po skopiowaniu tego pliku na kartę? coś aktywować? coś ustawić?

Edytowane przez Jakub87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za podjęcie tematu - możesz napisać coś więcej od strony technicznej? Jest blokada z powodu braku umowy czy inna przyczyna? Mam Live i w niektórych miejscach kraju TMC działało. Natomiast za granicą działa zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za podjęcie tematu - możesz napisać coś więcej od strony technicznej? Jest blokada z powodu braku umowy czy inna przyczyna?

hmm co do strony technicznej to nie wiem o co chcesz pytać? proces przygotowania pliku mctx.dat jest dosyć złożony nie chcę tu nikogo zanudzać, pisz co chcesz wiedzieć odpowiem. Natomiast co do sprawy dlaczego nie działa to z "marszu" w TT to chyba przyczyna jest prosta jak drut - wolą sprzedawać usługę Live za którą drapią jak za zboże niż uruchamiać usługę która spowoduje że Live'a wezmą tylko skrajni zapaleńcy.

 

:) no to lux, co do tego że czasem "łapało" otóż w okolicach południa Polski jest dosyć dobry zasięg czeskich stacji FM i z braku lepszego sygnału (polskiego?) tuner w nawigacji ustawiał się na ten sygnał. W Czechach jest dostępne tylko publiczne TMC które z rzadka informuje o korkach, a znacznie częściej jest używane to informowania o planowych pracach na drodze. W Polsce ten plik który podałem uruchamia usługę komercyjną która jest wg mnie czasem lepsza od Live'a. Podam 3 przykłady:

- podaje trudne warunki pogodowe które pokrywają się z rzeczywistością (oblodzenie, śliska/mokra nawierzchnia, silny boczny wiatr) mam w innym aucie Live'a i nigdy o trudnej pogodzie mnie nie informował,

- TMC opiera się chyba na znacznie większej grupie samochodów, ponieważ pokazywał mi np. korek pomiędzy Krosnem a Rymanowem (wypadek) i faktycznie był natomiast Live milczał jak zaklęty,

- Live ma czasem problem z synchronizacją danych, nie może się połączyć, mam garaż podziemny i próbuje dopiero za kilka minut jak już jestem "na mieście" i warszawskie korki mnie otaczają, natomiast TMC łapie "z marszu" i zanim wyjadę z garażu na drogę publiczną mam 70-90 komunikatów w urządzeniu,

dalej walczę z urządzeniem Live'owym jeśli ktoś wie jak np. serwisowo skasować pamięć tak by chciał wczytać z karty niech pisze tu lub na priv.

pozdro

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi bardziej o przyczynę braku TMC w Polsce, rozumiem, że ściągasz blokadę czyli jest to programowo zablokowane w naszym kraju - w Europie działa mi w kilku krajach. W Zagłębiu Dąbrowskim działało, a do Czech daleko więc chyba korzystało z lokalnych nadawców. Czy w pliku masz podgląd na inne kraje i tylko Polska ma blokadę, czy też nie ma rozgraniczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce - TAK, jak popracujemy i potestujemy to w innych krajach również

U mnie oryginalny plik mctx.dat znajdował się w katalogu głównym karty, wrzuć go w miejsce oryginalnego mctx.dat (wcześniej możesz zrobić kopię)

pozdr

Jesteś moim guru. Działa. Co ciekawe za granicą PL, TMC bardzo dobrze działa na oryginalnym pliku. Testowałem w Czechach i Austrii.

Dodano: 28 lut 2016 - 10:21

przeglądam kopię karty SD do mojego TT Live i nie mam takiego pliku :(

Wrzuć po prostu do głównego katalogu karty sd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądam kopię karty SD do mojego TT Live i nie mam takiego pliku

TT Live to zupełnie inna maszyna, w skrócie:

- jest plik który zawiera obraz całego systemu plików (ttsystem) i on jest kopiowany do flasha urządzenia - w tym systemie plików znajduje się rzeczony mctx.dat

- żeby podmienić mctx.dat trzeba zmienić cały obraz, ale od którejś wersji te pliku są cyfrowo podpisywane i TT Live nie chce łyknąć mojego obrazu,

- więc kombinuję jak skasować oryginalnym flasherem renault pamięć żeby chciał wgrać cokolwiek mu się da (jacyś pomocnicy?)

Jesteś moim guru.

planuję otworzenie e-sklepu z moimi ołtarzykami wyślę linka jak wystartuje ;)

 

Co ciekawe za granicą PL, TMC bardzo dobrze działa na oryginalnym pliku. Testowałem w Czechach i Austrii.

to wynika ze specyfiki TMC - w skrócie:

- TMC może być publiczne (nieszyfrowane) i komercyjne (szyfrowane),

- jeśli dana nawigacja posiada tzw. tabele lokalizacji dla danego Państwa i znajdzie się w zasięgu publicznego TMC to możesz nie mieć wcale pliku mctx.dat a nawi zacznie odbierać informacje (tak to miało działać z założenia),

- jeśli nawigacje odbierze sygnał TMC szyfrowanego to sprawdza czy wolno jej odbierać te informacje (plik mctx.dat) oraz czy ma odpowiednie klucze do odszyfrowania,

- kraje które podałeś nie mają komercyjnych dostawcę TMC TYLKO publicznych, więc zawsze tam będzie "łapało",

- ale np. w Niemczech jest dostawca publiczny ORAZ komercyjny (TMCPro przejęty przez here) i jeśli masz mctx.dat który ma włączonego TMCPro nawi ustawi się na dostawcę komercyjnego (znacznie lepsze dane) a jak nie ma w mctx.dat to szuka publicznego,

- w Polsce wiele osób twierdzi że TMC "nie działa" ponieważ nie ma serwisu publicznego, które łapałyby wszystkie nawigacje,

jeśli ktoś jest bardzo zainteresowany tematyką od środka podaję zaklęcia do google'a:

ISO-14819-1, ISO-14819-2, ISO-14819-3 oraz specka szyfrowania ISO-14819-6.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem ten plik i po uruchomieniu praktycznie od razu pojawiła się zielona kropka, także pewnie wszystko działa jak należy! dzięki! Działanie przetestuję niedługo w trasie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Jakub87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!