Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III, czy wszystkie silniki dobrze współgrają z LPG?


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

sebastian_wifi

 

Ja bardzo sobie chwalę posiadanie dużej butli, jest to indywidualne podejście.

Zasięg ok 600 km zapewnia mi komfort i brak ciągłego tankowania, wszak LPG wrzuca się po to by jeździć bez ograniczeń.

Różnica cen gazu u mnie a np w strefie euro( woj opolskie) powoduje że pomijam koszty wożenia 30kg więcej.

Pozdrawiam.

Andrzej

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andriu_un - Jak kto co woli. Ja mam jeszcze dodatkowo hak (dodatkowe kilogramy), a latem ciągnę przyczepę kempingową o DMC 1300 KG, która też ma spory nacisk na hak więc dla mnie kwestia pojemności butli była kluczowa. Gdym nie posiadał haka i nie ciągnął przyczepy to kto wie może też bym się zdecydował na większą butlę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Megane III wolnossący 2.0 to już M4R, czyli silnik z luzami zaworowymi na szklankach, o ile się nie mylę. W 1.4 TCe ta sama historia. Nie wyklucza to oczywiście LPG, ale trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że tego trzeba będzie pilnować. Warto z zawczasu zorientować się, czy jesteśmy w stanie znaleźć warsztat, który podejmie się kontroli i ew. regulacji zaworów za normalne pieniądze.

W 1,6 16v K4M i 2.0T F4RT komplikacji tego typu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przy szklankach w gaz nie pchał. Stara zasada mówi, złą regulację lpg jakoś zniesie hydraulika, w innych przypadkach problemy wystąpią bardzo szybko. O cenie regulacji szklanek nie wspomnę.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja też wsadziłęm gaz do 1.6 i już 20 tys przejechane i (odpukać ) wszystko jest ok :)

Instalacja 2300 + 100zł emulator benzyny ( miałem dwa różne , jeden źle działał , drugi jest ok )

 

Ile wam wchodzi gazu do butli w kole ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki M4R 2,0 Nissana i 1,4TCe H4JT to dwie różne jednostki w różnymi głowicami !

W silniku 1,4Tce nie ma hydraulicznej regulacji, ale są szklanki na 100%

Regulacja odbywa się za pomocą szklanek o różnej grubości i w zależności od stopnia zużycia wymienia się je.

Niczego manualnie-ręcznie się nie reguluje !

To obecnie najpopularniejszy sposób, regulacja na szklankach (znane też jako szklanki regulowane)

Jeden z mechaników ASO znający dobrze 1,4TCe, którego sam użytkuje twierdzi, że to bardzo dobry system i nie pamięta przypadku w którym musiałby wymieniać szklanki.

W silnikach M4R 2,0 trzeba regulować zawory co 60kkm i jest to kosztowna sprawa ze względu na trudny dostęp (regulacja zaworów wymaga demontażu całego rozrządu oraz wałków rozrządu, koszt w ASO 3 tys. netto) ponadto M4R miały bardzo miękkie gniazda zaworowe w 1,4TCe nie ma takich pułapek. Jak już pisał kolega Pawel lepiej poszukać M4R przystosowany do paliwa E85 (bioetanol), powinien mieć wzmocnione gniazda, ale głowy nie dam.

Po kultowym 2,0 F4R chciałem się przesiąść na M4R, zdecydowałem się jednak na 1,4TCe mam teraz dwie sztuki w SIII i MIII Coupe GTline, oba z LPG i zestrojone na 160KM.

Podstawą bezawaryjnej eksploatacji silnika na LPG jest fachowy dobór elementów instalacji LPG i zestrojenie całości, najlepiej na hamowni z odczytem sondy szerokopasmowej AFR, dodatkowo jazda pod obciążeniem (klika osób, worki z piaskiem). Moje wcześniejsze 2,0 F4R jeżdżą do dziś na LPG w mojej rodzinie i mają najechane ponad 300 i 200kkm.

Mam znajomego, który kupił SII 2,0 F4R z LPG, musiał robić głowicę (wypalone gniazda zaworowe), okazało się, że silnik jeździł na ubogiej mieszance (źle zestrojona instalacja LPG) pewnie zakładana za pół darmo u Pana Henia w garażu lub u "druciaży" - z drugiej strony 2 tys.zł za remont po 185kkm to i tak się wcześniej zwróciło za jazdę na LPG :-)

Instalacje BRC wraz ze strojeniem na hamowni robiłem w Czakramie Tarnów, trwało to 12h, po raz kolejny jestem bardzo zadowolony.

W Sceniku zbiornik w kole 70L w Megi 65L.

Na koniec dodam, że Sceniki 1,4TCe były sprzedawane w salonach Renault Holandii, Belgii i Włoszech z LPG LandiRenzo na rynku Niemieckim też można było je spotkać.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja odbywa się za pomocą szklanek o różnej grubości i w zależności od stopnia zużycia wymienia się je.

Niczego manualnie-ręcznie się nie reguluje!

 

A szklanki się same zmieniają?

Mimo tego, że tam się nie kręci żadnymi śrubkami w celu regulacji, to zbiorczo się mówi, że to jest ręczna regulacja luzu zaworowego (razem z płytkami, gdzie w gruncie rzeczy też się wymienia, a nie reguluje, oraz regulacją "na śrubę", gdzie regulacja jest dosłownie ręczna), bo wymaga ona mechanicznej interwencji serwisowej.

Z manualnych rozwiązań kontroli luzów najmniej uciążliwa w serwisie jest raczej zwyczajna "śruba" - jak w D4F albo wielu silnikach Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie reguluje, nie ma płytek, krzywki współpracują bezpośrednio ze szklankami zaworów, wymienia się całe szklanki lub je regeneruje, temat regulacji też mnie mocno intrygował słysząc opinie o 2,0 M4R.

W ASO mechanik, który użytkuje na co dzień 1,4TCe twierdzi, że jeszcze nikt tego nie robił, może trzeba nakręcić ze 200kkm :-)

Może by popytać na forum czy, któryś z użytkowników 1,4TCe robił coś przy głowicy.

Jeden z moich znajomych ma od nowości MIII Kombi 2010 i do 138kkm nic przy silniku nie robił poza świecami i płynami, silniczek nadal pracuje cichutko i stabilnie jak nowy :-)

Ani na forach, ani wśród mechaników zajmujących się Renówkami nie słyszałem złego słowa na temat tych jednostek, jak już to pochlebne opinie. Silnik jest na rynku od 2009, a to sporo czasu na ujawnienie się problemów. Póki co jeżdżę z żonką dwoma i jestem bardzo zadowolony z ciszy, kultury pracy, dynamiki i ekonomi.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie reguluje, nie ma płytek, krzywki współpracują bezpośrednio ze szklankami zaworów, wymienia się całe szklanki lub je regeneruje

 

Ja wiem, że tam się niczym nie kręci ani niczego nie dokłada/wyciąga, ale żeby jakkolwiek wpłynąć na luz zaworowy, skompensować różnice w luzie zaworowym czy, używając innych słów, wyregulować luz zaworowy, trzeba wymienić poszczególne szklanki. Wymiana tych szklanek jest formą regulacji luzu, nigdzie nie stwierdziłem, że samą szklankę jakoś się reguluje (co najwyżej można ją zeszlifować). Luz samoczynnie się nie skompensuje (jak w przypadku hydrauliki), ktoś to musi fizycznie sprawdzić co jakiś czas i w razie potrzeby wyregulować (tzn. podmienić odpowiednie szklanki).

Jeżeli faktycznie praktyka eksploatacyjna wskazuje, że potrzeba ingerencji w te sprawy jest rzadko spotykana, to bardzo dobrze i świadczy to o wysokiej trwałości gniazd zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana szklanek lub regeneracja polegająca na założeniu "płytek regulacyjnych luzów zaworowych", które skompensują ubytki materiału - inaczej powstały luz zaworowy, robi się to bez zdejmowania rozrządu i wyciągania wałków rozrządu z głowicy przez co robocizna jest dużo tańsza jak w przypadku 2,0 M4R. Płytki regulacyjne są różne grubości, zakłada się na szklanki. Koszt płytki 9zł x 16 zaworów.

Jak już wcześniej wspominałem nie słyszałem jeszcze, aby ktoś musiał to robić, może trzeba zrobić ze 200tys.km, albo i lepiej, a tak z ciekawości podjadę niebawem do zakładu który regeneruje głowice i popytam. Póki co jeżdżę i się tym nie przejmuje, rozrząd na łańcuchu zrobię ze 160tys.km i będę się rozglądał za czymś nowszym :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o 1,4 TCe H4J, to ma on bardzo podobną budowę do M4R.

Tak samo jak w nim do wymiany szklanek trzeba rozpiąć rozrząd i wyciągnąć wałki.

W silnikach 1,4 TCe trzeba bardzo uważać na jakość oleju i jego ciśnienie.

Kolega niedawno robił Scenika 1,4 TCe z przebiegiem 37 tyś km, w którym był zatarty silnik.

Trzeba pilnować wymian oleju tak jak w 1,5 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy i "oswojony" mechanik z ASO zdecydowanie odradzał jednostkę 2,0 M4R, więc ufam mu i jego wieloletniemu doświadczeniu, sam jeździ 1,4TCe. W kultowym 2,0 F4R i 1,6 K4M też bywały przypadki pękniętych głowic przy niskich przebiegach, urwanych pasków rozrządu czy wypalonych gniazd zaworowych po źle zestrojonej instalacji LPG, sam wymieniałem KZFR w poprzednim 2,0 F4R przy 55tys.km.

W dieslach 1,5 i 1,9dci kosztowne naprawy nagminnych przypadków obracających się panewek na korbach, wypalonych dziur w tłokach, kosztowych wtrysków, złego słowa jedynie nie można powiedzieć o 2,0dci ponoć udana konstrukcja Nissana.

Mojego kuzyna też wręcz straszono, aby nie zakładał LPG do Toyoty 1,6 VVTi, bo po 20tys.km rozpadnie się głowica, założył dobrą instalację i przejechał 130tys. albo już lepiej bez problemów.

Znam użytkowników, którzy w 2,0 M4R (Nissan Quaskay) mają LPG i nie narzekają, pamiętam salon Renault w Myślenicach sprzedawał w 2012/13r. nowe Laguny z 2,0 M4R i LPG.

 

OK liczę się z tym, że przy powiedzmy 150tys.km trzeba będzie wydać 2tys.zł na remont głowicy, przez ten czas zostanie mi w kieszeni 26tys.zł z racji jazdy na LPG, ponadto nie muszę robić rozrządu-łańcuch, a wymiana wtrysków LPG i reduktora LPG na nowe to koszt ok.800zł.

Ponadto zapłaciłem za ScIII 1,4TCe 10,5tys. mniej jak za słabego 1,5dci 110KM FAP, więc dysponuję 36tys.zł minus 4tys.zł instalacja z hamownią nie mam upierdliwego FAP-a, martwienia się o jakość ON, drogich wtrysków, ciszę w aucie i wódkę w lodówce :-)

Czytając Renówkowe fora, również zagraniczne nie znalazłem jeszcze złego słowa o TCe, wyjątkiem jest 1,2TCe lubiącego wciągać olej w niektórych rocznikach. Więcej złych opinii słyszy się o TSI i THP, za to świetne opinie ma Oplowski 1,4T i 1,6T, zobaczymy jak będzie z nowym 1,6TCe.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!