Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo Ci wyszło to spalanie. Moje na trasie 3600km (głównie autostrady i prędkość 130-140km/h) to 8,7l/100km

 

no to ciekawe historyjki tutaj czytam. Potrafię jeszcze zrozumieć wpływ stylu jazdy na spalanie ale jeśli na autostradzie wyszło Ci 8,7 to trochę mnie to dziwi. Właśnie w tych warunkach i przy takich prędkościach ( 140) oraz odpowiednich obrotach silnika ( około 4000), spalanie aktualne na kompie pokazuje około 10L/100km. A jest i 12l. Bo nie spotkałem autostrady idealnie równej. Są duże podjazdy i zróżnicowania terenów i spalanie ciągle rośnie. No ale może się mylę. Ogólnie Scenic 1,4 pali około 10l średnio i tyle trzeba brać pod uwagę. Nie czarujmy się ,że 1,2 będzie palił mniej. Skoro jak wspomniałem wcześniej w Fiacie 500L 0,9 Twin Air 105 KM też spalił dokładnie 10 L/100 w mieście Wrocławiu. !

Edytowane przez Krzychu
Błędny BBcode
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie Scenic, ale mi na autostradzie z 2800km wyszło średnie 8,52 (liczone z baku nie z komputerka, który pokazywał 7.5 :( ). Klima cały czas włączona, prędkości ~140/150 (w Niemczech). Silnik 1.4TCE. Megi jest niższa, wiec w Scenicu spodziewał bym się pewnie trochę wyższego spalania w trasie, ale raczej nie 10. 8.7 dla mnie brzmi całkiem ok :) U mnie tez komputer chwilowe pokazuje na autostradzie często po 10, ale średnia wychodzi dożo niższa. Na płaskim przy 130 chyba kolo 7 jest chwilowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic nie tylko wyższy ale cięższy, więc w stosunku do megane musi spalić więcej - realne może być 1-2 litra większe spalanie.

Przy utrzymywaniu stałej prędkości waga ma marginalne znaczenie w porównaniu do oporów powietrza/opon, które będą robić zdecydowanie większa różnice. Zgadzam się, ze w mieście, gdzie się przyspiesza/zwalnia, na pewno waga zrobi różnice, może nawet taka jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko okaże się za kilka lat i po 200/300 tys. km, dopiero wtedy będziemy mogli powiedzieć coś na temat trwałości jednostki napędowej. Moim zdaniem cel tych wszystkich zabiegów jest niestety jeden, kontrolowane ograniaczanie okresu życia produktu, w tym przypadku samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeżdżę Meganką z silnikiem 1.2 130 KM od 3 miesięcy i jestem cały czas pod jego dużym wrażeniem. Elastyczność porównywalna z dieslem, kultura pracy - jak wcześniej było mówione nie słychać go i nie czuć żadnych drgań w kabinie. Podczas jazdy głównymi źródłami hałasu są powiewy powietrza i szum opon. Spalanie jak na obrazku w podpisie, chociaż muszę przyznać, że jeżdżę ekonomicznie głównie obwodnicą Trójmiasta i lokalnymi drogami. Po przejechaniu 9000 km smiało go polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!