Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence 1.6 benz - kręci, nie odpala


chordad

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, cześć i czołem

witam Wszystkich :)

 

fluence 1.6 benz odmówił współpracy - czy mogę prosić o sugestie...

<><><><><><><><><><><><><><>

było tak:

normalnie jeździł, odstawiłem do garażu podziemnego

postał tydzień - nie było w tym czasie jakichś super przymrozków (może ok.zera)

<><><><><><><><><><><><><><>

po tygodniu akumulator padnięty - ok, ma 5 lat, ale wcześniej nic takiego nie robił

(jakieś zwarcie?!?!?!?)

<><><><><><><><><><><><><><>

aku wyjąłem, naładowałem, włożyłem z powrotem,

teraz po przekręceniu kluczyka:

- zapalają się na chwilę wszystkie kontrolki, po chwili gasną - prócz jednej

pomarańczowej "awaria silnika" (wcześniej przed zaparkowaniem jej nie było...)

- na ekranie komputera pokładowego wyświetla się "test systemów" i OK

- rozrusznik kręci aż miło, ale silnik w ogóle nie łapie - zero słyszalnych prób zapłonu

<><><><><><><><><><><><><><>

jakieś sugestie?

benzyna oczywiście jest...

<><><><><><><><><><><><><><>

czy to może być jakiś bezpiecznik? chyba nie...

może po wyjęciu aku wredny komputer pokładowy domaga się resetu przez serwis?!?!?!?

<><><><><><><><><><><><><><>

z góry dziękuję, pozdrawiam

Tadeusz

aka ktp

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz po przekręceniu kluczyka:

- zapalają się na chwilę wszystkie kontrolki, po chwili gasną - prócz jednej

pomarańczowej "awaria silnika" (wcześniej przed zaparkowaniem jej nie było...)

 

Kontrola silnika od zawsze się pali w ten sposób, nawet w instrukcji pojazdu jest to opisane. Man dokładnie tak samo pod nowości :-) Kontrola gaśnie po uruchomieniu silnika to jest OK.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayn - jeszcze raz dziękuję; w dzień zobaczę

pozdrawiam

 

Dodano: 20 mar 2016 - 18:48

kurcze... jedyne, co Torque wyświetlił na czerwono, to:

 

MID $21 TID $0a

catalyst monitor bank 1

sensor period (calculated)

Min: 0Count Max: 32 count

current: 371 Count

 

żądnych innych błędów nie sygnalizuje,

ale dalej nie odpala... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że nie świeci się kontrolka od ciśnienia oleju oraz od ładowania. Też powinny świecić przed uruchomieniem silnika. A kontrolka od immobilizera miga jak wyjmiesz kluczyk i gaśnie jak przekręcisz na zapłon?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Napiszę, jak to się skończyło - może komuś się przyda...

Po nieudanych próbach diagnostyki typu "my ze szwagrem" samochód pojechał na lawecie do ASO.

Tam najpierw drapali się po głowach, a potem stwierdzili, że nic nie jest, tylko po wyjęciu akumulatora,

samochód "wyrejestrował" oba kluczyki i musieli je na nowo do niego przypisać.

Czyli wniosek taki, że jak z fluenca wyjmuje się aku do ładowania, to do samochodu trzeba wstawić

chociaż jakiś mały zastępczy dla podtrzymania napięcia, żeby nie zapomniał ustawień...

Pozdrawiam Wszystkich

 

Dodano: 01 kwi 2016 - 13:44

Jeszcze taka ciekawostka...

 

Fabrycznie wstawili aku 70Ah - ale on rzeczywiście padł po 5 latach.

w tabeli zamienników dla tego silnika (1.6 benzyna) jest 54Ah - ?!?!?!?!

Ostatecznie w sklepie namówili mnie na jakiegoś voltmastera 62Ah

- podobno to jest aku taki jak "pierwszorazowe" - czyli coś trwalszego jak "zamienniki"...

 

pożyjemy, zobaczymy...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fabrycznie 60Ah 510A. Auto ma 2,5 roku a już dwa razy mi padł. Wystarczyło mieć za długo pootwierane drzwi i klapę bagażnika przy sprzątaniu (ok. 2h). Auto żre prąd niesamowicie. Pogrzebałem już za nowym i faktycznie okazuje się, że przewidziany jest 52-54Ah. Jakaś masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie też o tym że zbyt duży akumulator do małego silnika może nie zdążyć się doładować jeśli robimy krótkie odcinki. Ale znowu jak zastosujemy zbyt mały aku to ilość zapotrzebowania na zasilanie może być za duża jak na niego. Najlepiej to wypośrodkować, do 1,6 PB to bym kupił coś około 60/62Ah dla nowszego auta wyposażone w sporo elektroniki i dodatkowych systemów. Przy większych przebiegach dziennych już aż takiego problemu z niedoładowanym aku nie powinno być problemu.

Nie dziwcie się że jak postoicie parę godzin z otwartymi drzwiami, włączonym radiem aku siądzie, każda żaróweczka wnętrza to 5W razy ilość... (np. w SCII jest ich 11 sztuk = 55W) Tutaj proponuję porsty zabieg zmiany oświetlenia wnętrza na led, po zmianie na led pobór wtedy powinien oscylować w granicach około 5W zależnie co zastosujemy.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chordad

Wiele razy wyjmowałem aku do łądowania, raz nawet, przy obszywaniu kierownicy, było to około 7 dni i nic nie musiałem wgrywać ( nawet kod do radia został utrzymany ). No ale ja mam wersję sprzed liftu, może tu jest inaczej?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!