Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz dobre ceny na te tarcze.

 

http://www.renault-czesci.pl/Tarcze-ham-tyl-Megane-III-kpl-2szt-oryginal-Ren(3,184,320).aspx

 

A mam jeszcze pytanie, czy amatorsko bez specjalnych narzędzi jestem w stanie sam wymienić te tarcze hamulcowe i klocki z tyłu?

Bo moja megi ma już ponad 260 tys km przebiegu i czas by jej było zmienić tarcze i klocki tylne, bo te co są, są od nowości .

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Jakie tarcze tylne do Megane III

Najlepiej OE Renault. Ceny mocno spadły i są bardzo atrakcyjne w porównaniu do zamienników. Oczywiście kupowane w sieci nie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z mojego doświadczenia odradzam TRW. Co prawda zakładałem komplet (tarcze z klockami) na oś przednią w poprzednim aucie, ale nie byłem zadowolony. Klocki bardzo pyliły i ciągłe piski przy hamowaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z mojego doświadczenia polecam klocki TRW :)

Ale w wersji DTEC, dużo mniejsze pylenie, cicha praca, skuteczność klocków fabrycznych.

Standardowe TRW, rzeczywiście lubią popiskiwać. Nie jest to odgłos "tramwaju" ale popiskują.

Całkiem dobre są klocki oryginalne Renault dostępne w całkiem dobrej cenie. Przeważnie są to klocki dostarczane przez Federal Mogul.

Arturmegane, z tych trzech firm które podałeś, Textar najpewniejszy.  Ja wybrałbym z Textar-TRW, który tańszy.

Na przełomie 2017/2018, było trochę reklamacji Textara, wiadomo z 50% procent to wina złego montażu-odrzucona, reszta uznana.

Obecnie nie ma już problemu z Textarem.

Bosch ma niewiele reklamacji na tarcze, ale przeważnie są odrzucane.

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry,

Byłem ostatnio w Norauto na przeglądzie układu hamulcowego. Przy 55k przebiegu wybadano mi zużycie klocków, które kwalifikują się do wymiany. Jednak dostałem też informację, że należy też od razu wymienić tarze hamulcowe, ponieważ "są łożyskowane". Czy ktoś kojarzy o co może chodzić? Czy rzeczywiście jest tak, że trzeba od razu pełny zestaw wymieniać, czy też jest to próba naciągnięcia na droższą usługę? Dodam, że sprawdzałem tarczę i zarówno w mojej opinii jak i kilku znajomych są one w idealnym stanie (czyste, równe, rant praktycznie niewyczuwalny).

Chodzi o hamulce tył, Megane 3 hatchback z 2011.

 

I przy okazji, pozwolę sobie ponowić pytanie z początku tego wątku: czy wymiana klocków/tarcz wymaga posiadania specjalistycznych narzędzi, czy też poradzę sobie podnośnikiem, zestawem kluczy nasadowych i innych standardowych narzędzi? 

 

Dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 55000 km wymiana tarcz? Jeśli to prawdziwy przebieg i tarcza nie ma rantu, to zmierz suwmiarką jej grubość i porównaj z dopuszczalną minimalną przez producenta. Teraz kwestia łożysk - jeśli ich nie słychać to nic nie ruszaj. Z wymianą klocków poradzisz sobie sam, jedyny "problem" to jednoczesne wciskanie i wkręcanie tłoczków. A potem jedź do panów z Norauto i poproś, żeby klientów nie naciągali na niepotrzebne wydatki :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 9.02.2019 o 12:22, Lelupi napisał:

A ja z mojego doświadczenia polecam klocki TRW :)

Ale w wersji DTEC, dużo mniejsze pylenie, cicha praca, skuteczność klocków fabrycznych...

Niestety, życie zweryfikowało opinię.

Klocki TRW w wersji DTEC ( z czerwonym padem) założyłem na oś przednią.

Klocki faktycznie praktycznie nie pylą. Felgi z przodu mam czyste, natomiast z tyłu (klocki fabryczne) felgi są ewidentnie brązowo-czerwone.  Faktycznie są ciche, nie piszczą.

Natomiast o wiele gorzej jest ze skutecznością hamowania. Drastycznie spadła po przebiegu kilku tysięcy kilometrów. Mocno myślę o wymianie na coś innego. Nie wiem, może się przypaliły, zeszkliły. Spróbuje jeszcze przeszlifować klocki i dotrzeć jeszcze raz. Po założeniu było całkiem nieźle. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!