Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. U mnie dalej czasami terakota i wibruje przy schodzeniu z obrotów i hamowaniu silnikiem szczególnie przy 2 i 3 biegu równo przy 3 tys obrotów. .

Co do 225Nm to jest proste, wciskasz gaz do końca i wyczujesz opór, dociskasz głębiej i już masz overboost. Faktycznie czuć ta funkcje i często z niej korzystam przy wyprzedzaniu auto ładnie ciągnie po wrzucenie wyższego biegu. Problemem jest tylko to że nasze renówce nie mają charakterystycznego odcięcia i łatwo przegapić moment wejścia na żółte pole☺

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

mała aktualizacja tematu ode mnie :)

Trochę się działo w tak zwanym międzyczasie, generalnie mam dobre wieści, ale to na koniec :)

Jakiś czas temu kolega pod nickiem "Parente" odezwał się do mnie na PW opisując swoje boje w bardzo podobnej sytuacji. Najeździł trochę kilometrów, auto terkotało, generalnie bardzo podobne objawy. Kolega pojechał do Decar'a na Modlińskiej w Warszawie i tam trzepali samochód w poszukiwaniu problemu (usterki upatrywano m.in w automacie) i trochę to zajęło. Po dość długiej diagnostyce i po diagnozie samochód został na wymianę pompy oleju i problemy ręką odjął! Kontaktowaliśmy się nieco później i po pary tysiącach Km, kolega twierdzi, że jest cisza i spokój. Powołując się na przykład kolegi pojechałem do Decar'a, na diagnostykę i mechanik stwierdził również u mnie usterkę pompy oleju. W piątek, 05.08 oddałem auto już na samą wymianę i dziś je odebrałem. Efekt? CISZA! Może nie powinienem się za bardzo nakręcać, że już wszystko będzie ok, ale na podstawie doniesień wspomnianego kolegi, który najeździł sporo więcej ode mnie po wymianie, jestem dobrej myśli. W moim przypadku wymieniano dodatkowo łańcuch rozrządu, ale nie wiem na ile było to podyktowane jego uszkodzeniem, a na ile jest to "standardowa procedura" gdy wymienia się taki element jak pompa oleju.

Trochę szok, że pompa oleju może powodować tyle problemów: Dźwięki w wąskim zakresie obrotów, zauważalny spadek momentu obrotowego (teraz po wymianie widzę kolosalną różnicę, mam nadzieję, że to nie jest efekt jakiegoś chemicznego czyszczenia, tylko coś co już się utrzyma w mniej więcej nie zmienionej formie), ale w sumie ma to sens, biorąc pod też pod uwagę mechanizm zmiennych faz rozrządu, który jest też zasilany olejem. Normalnie nie poznaję auta.. Pompa ewidentnie musiała być fabrycznie uszkodzona. Testowałem na szybko w drodze powrotnej z serwisu auto i przysłuchiwałem się pracy silnika podczas jazdy przy otwartym oknie. Dla mnie jest ok. Silnik pracuje dobrze, ma moment, którego można było by oczekiwać biorąc pod uwagę parametry jednostki.

W momencie gdy usłyszałem od kolegi o wymianie pompy oleju rozejrzałem się trochę, w czym może być rzecz. Ku mojemu zdziwieniu nie jest ona wcale taka konwencjonalna jak pierwotnie myślałem. Znalazłem fajny kwit dot. silników Energy TCE : OPIS SILNIKA polecam lekturę. Mimo tego, że nie jest jakoś mocno szczegółowy można dowiedzieć się kilku rzeczy, np. o tym, że pompa oleju też ma jakiś mechanizm zmieniający jej charakterystykę pracy, który domniemam wyłożył się w moim egzemplarzu. Co ciekawe, niewiele wiadomo na temat potencjalnie występującego w wariancie 130KM "overboost'u". Nie udało mi się dotrzeć do niczego interesującego, poza tym, że steruje tym elektronika i ma jakieś specyficzne wymagania co do warunków, aby nastąpił. Nie jestem też przekonany, że ma on jakikolwiek związek z wciśnięciem gazu do dechy (przełamując opór). Wszystkie znaki na niebie i wodzie sugerują, że raczej ten opór ma wpływ tylko na ogranicznik prędkości. Ciekawostką jest też poglądowy wykres przebiegu momentu obrotowego. Okazuje się, że osoby z wersją 115KM wcale nie są aż tak bardzo poszkodowane, bo maksymalny moment mimo tego, że nieco niższy jest dostępny przez dwa razy większy zakres obrotów :> Ciekawe jak by to wypadło w bezpośrednim porównaniu w rzeczywistości :>

Może piszę to trochę na fali emocji, ale RRG świadomie bądź nie nabiło mnie w kakao i ja osobiście się już do nich nie wybieram i przestrzegam przed usługami ich serwisu mechanicznego. Żeby być fair, wspomnę, że co do reszty na razie nie mogę narzekać (korzystałem ponadto z serwisu blacharsko-lakierniczego i sprzedaży:P). Poniucham trochę za tematem i jeżeli wynajdę jakieś podstawy to złoże reklamację w Centrali.

Cóż mogę rzec. Jednej rzeczy się nauczyłem: Nie odpuszczać. Jeżeli są przesłanki by podejrzewać, że coś nie jest tak jak powinno to nie warto dać się odesłać z kwitkiem.

Ostatecznie na ten moment ja jestem zadowolony. To był mój pierwszy kontakt z serwisem Decar i szczerze mówiąc przekonali mnie do siebie. Nie mam najbliżej, ale skoro jako pierwsi dotychczas udowodnili, że znają się na mechanice mojego auta, posługując się konsumenckim orężem (portfelem) będę korzystał z ich usług. Niestety nie udało mi się dowiedzieć wiele więcej ponad to co zapisali na kartce zlecenia, bo mięli młyn, a ja nie mogłem się doczekać weryfikacji rezultatów ich pracy :P

Odezwę się za jakiś czas i pochwalę jak spisuje się auto po najechaniu większej ilości Km.

 

P.S. Jakbyście mięli jakieś pytanie - dawajcie znać. Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co jak mam auto po gwarancji, bo mi się skończyła w marcu,[...]

Kolego, obawiam się, że zapłacisz pełną kwotę.. Darmo było by chyba tylko wtedy gdy Renault ogłosiło by akcję serwisową, a na to się nie zanosi. Możesz też ewentualnie jakoś po negocjować z serwisem, ale nie wiem ile tu jest do ugrania. Na pewno nie zaszkodzi próbować.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra wiadomość że już Ci nie terkota, będę wiedział na przyszłość jakby co.

Co do overboost, tak to działa, po wciśnięciu do oporu czuć że auto lepiej jedzie, nie bójcie się i po testujcie na 2,3,4 biegu, nic się nie popsuje :). Ja auta nie oszczędzam póki jest na gwarancji i łatwo można wyczuć różnice.

W październiku umówiony jestem na zrobienie chipa w aucie więc wstawię wykresy z hamowni z funkcją i bez oraz po programie. Tuner obiecuje 145-150KM i 245-250Nm stałego momentu, nie będzie już overboost.

Marcin

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do overboost, tak to działa,[...]

Kolego "overboost" nie działa tak jak to opisujesz. Ten opór o którym piszesz dotyczy ogranicznika prędkości. Zrób sobie prosty test - zapodaj np.: 3 albo 4 bieg (na 2'gim będzie za mało czasu) i wciśnij gaz do dechy ale nie przekraczając oporu i pozwól autu rozpędzać się. Gdy będziesz przy 2400-2600 wdepnij wtedy gaz ponad opór i zobaczy czy przyspieszenie uległo zmianie, zwiększyło się o magiczne 10%. Szczerze wątpię, no chyba że u mnie w ogóle nie działa "overboost" ze względu na infekcję terkotania - czyli problem, tak jak to pataps opisał, z pompą oleju, czyli ze zmiennymi fazami rozrządu, a to ma już sens i jak najbardziej może mieć wpływ na prace i wysokość momentu.

 

Pataps@ to doskonała wiadomość, brawo i wielkie dzięki za opis. Muszę jeszcze raz przysłuchać się swojemu i pewnie trzeba będzie zawitać w Decar'a, póki są jeszcze tacy chętni do wymiany.

Pozdro

Dodano: 14 sie 2016 - 23:13

 

Witam ponownie,

powiem szczerze Panowie, że jestem trochę w kropce. Dlaczego? Ano dlatego, że wierzę, że to co napisał Pataps odnośnie wymiany pompy olejowej może mieć sens i wpływ na nasze magiczne terkotanie. Ale niestety nie do końca jednak mnie przekonuje. Dlaczego? Ano dlatego, że u mnie to terkotanie słyszałem ze dwa razy i w obu przypadkach tylko jadąc dość długo pod stromą górę. Nadal mam wrażenie, że to magiczne terkotanie to nic innego jak jednak zawór regulacji ciśnienia doładowania. Jest to ten element:

 

Zdjęcie elektrozaworu

Z drugiej strony, ciężko mi uwierzyć, że takie mialeństwo może generować taki hałas ;-\

Ciekawe, jest dokładnie taki sam jak dla 1.2TCe Clio. ;-)

I teraz, zawór ten to nic innego jak elektroniczny zawór, który działa cyklicznie otwierając się i zamykając na przemian dość szybko pare razy na sekundę, po co? A właśnie po to aby bardzo precyzyjnie regulowac ciśnienie doładowania. I tu dochodzimy do overboost'u. Gdyby nasz silnik mógł stale dawać 225Nm, to zawór byłby zbędny. Przy zbyt dużym ciśnieniu doładowania - zawór "wastegate" otwierał by się samoistnie od nadciśnienia wytworzonego przez turbinę (na zasadzie sprzężenia zwrotnego od powietrza doładowanego).

Ale nasz skromny 1.2Tce nie może za długo pracować przy tak dużym nadciśnieniu, wytwarzając 225Nm. Dlatego trzeba je jakoś sztucznie zmniejszyć i to jeszcze bardzo precyzyjnie.

I tu przychodzi nam z pomocą ww. elektrozawór. To on jest odpowiedzialny za owe 205Nm, ale aby je mieć musi otwierać i zamykać się na przemian pare razy na sekundę. I teraz jak zerkniecie na wykres przebiegu momentu obrotowego, taka sytuacja ma miejsce tylko i wyłącznie w zakresie od 2000 do 3000obr/min. :-) W pozostałych przypadkach elektrozawór jest albo na stałe zamknięty (pozwalając generować przez turbinę maxa co może), albo na stałe otwarty (powyżej 3000obr/min) gdzie już sama turbina, za pomocą "aktuatora" i zaworu "wastegate" reguluje sobie doładowanie.

thumb_hosting_zdjec_1471211918__3_1_2_tce_115_130_renault.png

A poniżej link gdzie jest to rewelacyjnie opisane. Miłej lektury :-)

 

Opis działania elektro zaworu nadciśnienia

 

Jak dla mnie to jednak on to winowajca - terkotacz. Teraz kombinuje jak można by to nagrać i wrzucić na forum. Ale coś się wymyśli... ;-)

Zdrowie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jwax, a propos tego, że słyszałeś terkotanie raptem parę razy.

 

U mnie to wyglądało w ten sposób, że jak już w środku było to słychać, to na zewnątrz dźwięk był już tragiczny. Pamiętam, jak wysiadłem z auta pod serwisem, gdy zabierali go na naprawę. To co było w środku to przy tym pikuś. Auto brzmiało jakby się miało rozpaść. Oczywiście w Twoim wypadku, może problem leży gdzie indziej, ale jeżeli jesteś ciekaw, to wsadź kogoś za kółko i posłuchaj z zewnątrz czy słychać coś niepokojącego. Najlepiej kogoś, kto wie jakiego dźwięku spodziewać się w środku, żeby móc skonfrontować wrażenia ze środka i z zewnątrz. Jeżeli Twój przypadek jest podobny do mojego, to zapewniam Cię, że z zewnątrz bez problemu usłyszysz ten dźwięk :)

 

Trzymam kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czekaj, czy to znaczy, że u Ciebie słychać to było nawet na postoju, przy zwykłym dodaniu gazu w zakresie 2000-3000obr/min na biegu jałowym?

Czy już mi się wszystko pomieszało?

Sądziłem, że problem jest tylko podczas jazdy i przyspieszania, ew. jazdy ze stała prędkością ale pod obciążeniem, czytaj jazda np.: pod górę.

Hmmm, może faktycznie to u mnie to coś innego. :-\

Tak, czy siak bardzo się cieszę, że jest to już poza Tobą :-)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie... Nieporozumienie się wkradło :)

Jest dokładnie tak jak opisujesz :) może poza warunkiem stałej prędkości. U mnie dzwoniło jak wskazówka była lub wspinała się we wspomnianym zakresie obrotów.

Chodziło mi o to, żeby ktoś wsiadł za kółko i rozpędził silnik do tych obrotów jadąc, powiedzmy dookoła Ciebie na jakimś placu lub czymś podobnym na 1, 2 biegu. Z zewnątrz po prostu ten dźwięk jest o wiele lepiej słyszalny niż w kabinie, ale tak jak napisałeś samo przygazowanie na postoju nie da efektu, stąd konieczność rozpędzenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dodam od siebie w temacie , że od momentu naprawy w DECAR-ze - przejechałem 4500km i jak narazie wszystko jest ok , oleju nie ubywa , silnik działa poprawnie , żadnych objawów terkotania / stukania . Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!