Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda samochodem na gazie - moje spostrzeżenia


darek653

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, może mój przypadek nie jest odosobniony, może juz ktoś przeżył nerwówkę z odpalaniem samochodu - rano i po dłuższym postoju.

Ale do rzeczy - moją meganke zakupiłem w październiku ubiegłego roku i po miesiącu założyłem gaz -STAG GOFAST z listwą hanna.

Wszystko było w porządku około 2 miesięcy aż tu pewnego dnia rano samochód nie odpalił za pierwszym razem -co było dla mnie szokiem - odpalił za trzecim razem przy dziwnym metalicznym zgrzycie i trzymaniem nogi na gazie.

Pomyślałem od razu - POMPA, awaria pompy - przez swoja głupotę jeździłem "trochę" prawie z pustym bakiem benzyny.....a może to kzfr ?......na forum zacząłem intensywnie czytać o tym "defekcie" i jeden z kolegów podpowiedział aby dolać oleju prawie pod sam koniec bagnetu - u mnie było trochę poniżej połowy wskaźnika.

Dolałem oleju i problem znikł na około miesiąc.

Samochód nie odpalił po 8-godzinach postoju. To znaczy odpalił ale potem usłyszałem jakby zgrzyt elementów metalowych i samochód zgasł. Zapalił za trzecim razem ale z pomocą - dodawałem lekko gazu i auto zaskoczyło.

Zaczęło to się zdarzać coraz częściej i już myślałem o wymianie pompy (około250zł)i kzfr...........

Któregoś dnia na You Tube obejrzałem ciekawy film - "Jazda samochodem z instalacją gazową."

Kierowca (gazownik z kilkunastoletnim stażem) powiedział bardzo ważna rzecz, gdy dojeżdżamy do celu podróży - parę kilometrów - wyłączamy gaz i przełączamy na benzynę.

Tak i ja czynie na 2-3 km przed ukończeniem jazdy auto jedzie na benzynie i na drugi dzień odpala od kopa bez żadnych zgrzytów i metalicznych dźwięków.

Rano odpalam i ręcznie przełączam na gaz gdy widzę że silnik jest już w miarę nagrzany.

Samochód od razu dostaje kopa na gazie, wcześniej był mułowaty i potrafił szarpać tak jakby za wcześnie przechodził na gaz.

Jutro wybieram się do gazownika aby sprawdził instalację gazową, jeszcze jedna sprawa jak włączę klimę to auto trochę nierówno pracuje jakby dawka gazu była za mała albo klima tak obciąża układ.

Prośba do Was co to mógły być za metaliczne dźwięki przy odpalaniu czy to wtryski gazu?

Proszę odpowiedzcie również czy klimatyzacja u Was w megankach tez tak bardzo obciąża silnik na gazie- na benzynie przy włączeniu klimy obroty są ok.

Nadmieniam jeszcze ze nie jestem specem od instalacji gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, że należy ręcznie przełączać na benzynę przed zakończeniem jazdy, a mam gaz już w trzecim aucie. Dawno temu w moim Fiacie 125p tak się robiło, ale przy gaźniku to było oczywiste. Nie spotkałem się przy instalacjach do silników zasilanych wtryskiem, aby coś takiego kiedykolwiek się robiło, a paroma innymi samochodami z gazem też jeździłem. Teraz przy instalacji IV gen. po to jest ta cała elektronika, żeby zapomnieć o przełączaniu na benzynę i w druga stronę. Jeśli chodzi o obciążenie silnika przez klimatyzację to nie powinno być różnicy między benzyną, a gazem. Poranne trudności z uruchomieniem silnika zdarzyły mi się, zwłaszcza jak w zimie auto postało pod chmurką przez noc. Ale działo się to przed założeniem instalacji, więc nie wiążę tego z LPG. W tych silnikach innym użytkownikom też się to zdarzało, często wiązało się to z potrzebą przeczyszczenia przepustnicy. Skoro jednak przy uruchamianiu silnika słychać metaliczny dźwięk to może faktycznie należałoby sprawdzić KZFR, auto już trochę przebiegu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozna sprawdzić kzfr, czy jest sprawne czy nie? czy jest na to jakiś sposób?

Auto ma przejechane około 120 000 - czy to duzo na kzfr?

Ja tez jezdziłem paroma samochodami z gazem i nigdy nie słyszałem, zeby w trakcie jazdy przełączac na benzyne, ale to wlasnie działanie wykluczyło poranne kłopoty z odpaleniem.

Nie wiem czy to jakis zbieg okoliczności czy nie za wczesnie na entuzjazm..zobaczymy

A w ogóle to mógłby ktos mi wytłumaczyc jaka to róznica dla silnika jak konczę jazdę na benzynie a nie na gazie?

Proszę o odpowiedź.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie "końcowej" pracy na benzynie dopalasz gaz który dostaje się do kolektora przez nieszczelne wtryskiwacze. Zatem przy porannym rozruchu kolektor już nie ma być czym zalany, bo układ gazowy jest pusty.

Reasumując wtryskiwacze do zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sekwencję to przy dłuższym postoju nie ma dla ciebie znaczenia... bez przesady układ nie jest aż tak szczelny aby po paru godzinach ten gaz tam pozostał i powodował jakiekolwiek problemy z odpaleniem. Zaś przy krótkim postoju 5/10min to już pozostały gaz może powodować problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowca (gazownik z kilkunastoletnim stażem) powiedział bardzo ważna rzecz, gdy dojeżdżamy do celu podróży - parę kilometrów - wyłączamy gaz i przełączamy na benzynę.

Tak i ja czynie na 2-3 km przed ukończeniem jazdy auto jedzie na benzynie i na drugi dzień odpala od kopa bez żadnych zgrzytów i metalicznych dźwięków.

 

Serio? :) Film, którym mówisz również widziałem i koleś gada takie głupoty, że nie jeden gazownik zabiłby go śmiechem. Gdybym używał instalacji LPG według wytycznych tego faceta z filmu to zwróciłaby mi się po 10 latach, a nie po roku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak wspominają koledzy. Niestety coraz więcej jest domorosłych speców od LPG którzy wrzucają np. filmik że wymiana filtra fazy lotnej rozwiązuje problem z nierównymi obrotami na LPG :D Pomijając już totalne podstawy tego co może powodować taki objaw, nadal dziwi mnie owa głupota i przekonanie o swojej racji. Osobiście mam zagazowane auto od dwóch lat. Wydałem trochę więcej niż mogłem jadąc do zakładu z dobrą renomą. I wcale nie wsadzali gratów ze złota, rzekłbym że tradycyjny zestaw pod ten silnik (2.0) ale po porządnym ustawieniu przez dwa lata i 45.000 km nie miałem ani jednego problemu z instalacją. W tej chwili po gwarancji filtry zmieniam sobie sam. Pojadę za jakiś czas mimo tego na przegląd sprawdzić czy reduktor ok i wtryski (mimo że wszystko chodzi tip-top) Problemem jest to że niestety często oszczędność 200-300 zł odbija się bardzo na jakości i sposobie instalacji co później prowadzi do problemów, ba, człowiek zaczyna wierzyć że LPG niszczy silniki i to zło wcielone czeka tylko żeby zjeść zawory itp. Moja rada jak i powyżej - jedź do ogarniętego gazmena i niech sprawdzi porządnie wtryski, reduktor. Potem ewentualnie szuka dalej. U mnie gdy jeszcze miałem Megane I Ph I 75 konną po włączeniu klimy nie szło wyprzedzić malucha - to fakt. Z Twoim silnikiem i włączeniem klimatyzacji nie powinieneś odczuwać różnicy. Jak usłyszałem że facet z kilkunastoletnim doświadczeniem radzi Ci przełączać na benzynę kilka km przed dojazdem do celu omal nie spadłem z krzesła :) Może zaproponuj zmianę zawodu bo zwyczajnie pierniczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sekwencję to przy dłuższym postoju nie ma dla ciebie znaczenia... bez przesady układ nie jest aż tak szczelny aby po paru godzinach ten gaz tam pozostał i powodował jakiekolwiek problemy z odpaleniem. Zaś przy krótkim postoju 5/10min to już pozostały gaz może powodować problemy.

Tu kolega ma rację, ale nie do końca. Z moich obserwacji wynika, że nieszczelność samych wtryskiwaczy w tu nie ma znaczenia, bo ilość gazu lotnego za elektrozaworem przy reduktorze jest tak mała, że nie będzie powodowała jakichś problemów nawet przy krótkim postoju. Sytuacja radykalnie się zmienia, jeżeli przewód łączący elektrozawór z reduktorem jest długi lub sam elektrozawór jest nieszczelny, to wtedy kolektor dolotowy może być tak skutecznie zagazowany, że gazem może śmierdzieć również na zewnątrz. W takiej sytuacji nie ma byka, aby silnik odpalił normalnie - musi sobie przewentylować dolot, żeby dostać powietrze.

Filmik szpeca od gazu oglądałem, mój komentarz - omijałbym tego szpeca z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie "końcowej" pracy na benzynie dopalasz gaz który dostaje się do kolektora przez nieszczelne wtryskiwacze. Zatem przy porannym rozruchu kolektor już nie ma być czym zalany, bo układ gazowy jest pusty.

Reasumując wtryskiwacze do zmiany.

dzięki za opis,teraz już rozumiem na czym polega mój problem,mam nadzieję że to trafiona diagnoza.

A co do wtryskiwaczy, jakie polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga :?:

Jeszcze raz dzięki za pomoc

 

Dodano: 02 cze 2016 - 21:50

Jeszcze jedno pytanie.

Mieszkam 18 km od Węgrowa,

może ktoś zna dobrego gazownika z tego rejonu

Mieszkam tu od niedawna i nie mam rozeznania

kto jest dobry a kto paproch....

 

Dodano: 02 cze 2016 - 22:28

jutro jadę do gazownika lub w poniedzialek,

zaczalem cztać dokumenty jakie dostałem po założeniu gazu

i jednej rzeczy nie rozumiem :

na fakturze mam pozycje - nr 6 listwa barracuda 4 cyl

a na wyciągu ze swiadectwa homologacji jest pozycja - urzadzenie wtrysku gazu - HANA

Już nic nie rozumiem, o co w tym wszystkim chodzi.

Listwa barracuda a wtryski hana ???

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13-Prezes

 

Dodano: 04 cze 2016 - 14:10

Witam wszystkich,

wczoraj byłem u gazownika, który zakładał mi gaz.Instalacja jest na gwarancji, więc muszę wszystkie naprawy i przeglądy wykonywać u niego.

Opisałem swoje uwagi co do odpalania auta na zimnym silniku nic mu nie sugerując.

Stwierdził, że może być to wina rekuktora, albo się "rozjechały mapy".

Podłączył auto pod kompa i stwierdził jeszcze, że wypada zapłon na drugim cylindrze.

Oferował wymianę świec ( ponoć typowych do gazu ) o nazwie Brisk.

Pierwsze słyszę o takich świecach typowo do gazu bo w jednym z tematów wyczytałem, że takich świec nie ma.

Samochodu nie mogłem zostawić, ale umówiłem się z nim na następny tydzień.

Doradził mi abym zajechał do domu na gazie (wcześniej przełączałem na benzynę aby rano zapalił ) i na noc odłączył akumulator.

Coś tam ma się zresetować.............

Dzisiaj odpalił na benzynie za pierwszym razem, tylko teraz mam problem z kodem do radia.

Samochód sprowadzony z Niemiec i nigdzie w dokumentach i w książkach (do radia i serwisowej )nie mogę znaleźć tego cholernego kodu.

Jak go teraz zdobyć???

Wracając do gazownika, jakie macie zdanie co do jego diagnozy?

Co to jest rozjechanie map?

Będę wdzieczny za wypowiedzi, pora się podszkolić a ja do tej pory byłem laikiem co do instalacji gazowych.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły się rozjechać, odłączenie aku może pomóc. Świece nie tyle co do gazu a projektowane pod gaz dla najlepszej efektywności jego spalania (z PB też będą działać). Nie sprawdzałem ich, tutaj się nie wypowiem ale wedle opinii nie warto przepłacać, zwykłe dedykowane wystarczą.

Co do kodu to poszukaj, wielokrotnie wałkowany temat!

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

Dzisiaj rano "pobiegłem" do garażu, aby sprawdzić czy meganka odpali. Założyłem klemę od akumulatora.

Włożyłem kartę i odpaliła za pierwszym razem, czyli odłączenie aku pomogło. Co do świec Brisk to gazownik ma je po 12 zł. Sam już nie wiem, czy je zmieniać.

Radio dziś wyjąłem i spisałem numery jakie były na obudowie, podałem je

w jednym z tematów o KODACH, czekam na odpowiedź

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!