Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe wyczaiłeś mnie heheh. 6ty bieg 86/88 km/h oraz 5 bieg od 70-76 km/h. Taka droga była jechałem tyle ile można nawet miejscami za szybko. Czasem redukcja i przyspieszenie.  

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2018 o 08:09, darekgt napisał:

Hehe wyczaiłeś mnie heheh. 6ty bieg 86/88 km/h oraz 5 bieg od 70-76 km/h. Taka droga byla jechalem tyle ile mozna nawet miejscami za szybko. Czasem redukcja i przyspieszenie.  

 

 

Juz kiedyś wklejałem zdjęcie. Wyjazd do Włoch. Auta w ogóle nie oszczędzałem. Często szło 180 i więcej jak się dało. 

Tce to super oszczędne silniki ale ważne jest przewidywanie. ;)

72BCE053-0BBD-4472-BCB2-99697640D3C5.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

może włącz 6ty bieg :), mój samochód w trasie nigdy nie spalił więcej niż na zdjęciu - a robi trasy tylko po autostradach z prędkościami 150+

 

Przy naprawdę głupiej jeździe - mocno mi się spieszyło - spalił 8,9 - ale przy takiej jeździe to nawet Octavia 2.0tdi pali mi na tej trasie ponad 8 ropy.

 

 

ULM-Słupsk.jpg

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołóż dołóż kolego z 0,5-0,7l do tego co pokazuje komputer a wtedy się zgodzę. Kilkanaście razy sprawdzałem to co pokazuje komputer a co jest przy dystrybutorze w większości tym samym dystrybutorze i zawsze trzeba dorzucić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie ciekawiło, dlaczego w benzynowcach trzeba odjąć, a dieslach dodać do wskazań komputera. Przynajmniej tymi autami co jeździłem lub testowałem tak było. Nawet ostatnio podczas wspólnej długiej trasy wakacyjnej do CRO w której praktycznie nowa limuzyna Vovlo S90 2.0 diesel 240KM spaliła wg. zatankowanej ropy i paragonów ze stacji wyszło 7,84/100, a komputer wyliczył 7,5/100, a u siostry w 1.5dCi trzeba dodać do wskazań kompa 0,4 do 0,7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ten weekend, mimo iż jeżdżę na LPG, przegoniłem swoją Megi 1.4 TCe tylko na benzynie. 372 km z Gliwic na Podhale i z powrotem. Spalanie wedle komputera - 6,5 litra. Wedle dystrybutora (ten sam dystrybutor za każdym razem) - 6,83 litra. Czyli komputer przekłamuje w dół o jakieś 5%. W zeszłym roku zmierzyłem podobnie jeżdżąc cały bak na benzynie po mieście - też komputer wskazywał mniej, niż palił w rzeczywistości.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Wprawdzie mam MIV z silnikiem 1.2 TCE, ale zapytam tutaj - bo macie w III-kach większe przeloty.

Mam przejechaną "ogromną" ilość km - niewiele ponad 2 tys. km :), oleju na razie na szczęście nie ubywa ale spalanie mogłoby być niższe. Teraz pytanie do tych co mieli nowe auta z tym silnikiem - czy rzeczywiście po paru tysiącach coś tam spada?

Zauważyłem, że przy emeryckiej jeździe pomiędzy wiochami (czyli mało miasta, ale prędkości do 100 km/godz) idzie zejść okolice 6 l/100 może ciut niżej. Ale trasa z prędkością ok 140 /godz grubo powyżej 7l/100.

 

Mam też niestety opisywany gdzieś na forum objaw poszarpywania zimnego silnika poniżej 2tys obr/min. Generalnie mam wrażenie że mapa paliwowa jest jakaś niedorobiona - na zimno go zalewa i szarpie i ogólnie podczas przyspieszania efekt wciśnięcia gazu do dechy daje mniejszy efekt niż wciskanie go może w 1/3 :?:.

Może ktoś z użytkowników 1.2 TCE się odnieść do ww?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!