Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Milo, ja do 2 tys km to docierałem auto później zmieniłem olej, na początku nie spalało dużo ale z biegiem nabijania kilometrów troszkę spalanie spadło, wymieniam olej co 10-13 tys km, jak na razie jest spokój nic się nie dzieje a mam najechane ponad 90 tyś/km, przy 100 tyś. szykuje się na wymianę rozrządu świec i może pierścieni na tłokach bo bierze olej ( 1,3 Litra na 10 tyś/km) jak wyjmą silnik to możne zobaczą jak wyglądają podzespoły silnika, przy okazji może wymienię koło dwu-masowe choć jak na razie nic się nie dzieje prócz ciężkiego ruszania z pierwszego biegu, ciężko wyczuć żeby auto nie szarpało mimo przejechaniu 90 tyś/km. mam czasem z tym problem hehe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darekgt 1,3 litra na 10tys. to nie ma się czym przejmować, mój wcześniejszy 2.0 16V F4R, którego miałem od nowości brał 0,3 litra na 1000km w trasie, żony Megnka 1.6 16V K4M też brała trochę oleju i auta te jeżdżą do dzisiaj bez problemów z przebiegami grubo ponad 200tys.km.

Niedawno był u nas kolega @MichalVTS z MIII 1.4TCe  na wyminę rozrządu, auto z przebiegiem blisko 190tys. silnik nie ruszany od nowości, okazało się, że łańcuch wyglądał jeszcze nieźle, a napinacz wysunięty w na około 70-80% i ogólnie silnik był w bardzo dobrej kondycji, widać, że ktoś wcześniej dbał o wymianę oleju.

Także Pany, kto smaruje i dba ten jedzie ;-)

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.10.2018 o 11:44, witman napisał:

(...) widać, że ktoś wcześniej dbał o wymianę oleju.

Także Pany, kto smaruje i dba ten jedzie ;-)


Dlatego, odkąd kupiłem swoją Megi 1.4TCe (z przebiegiem 87500 km), zmieniam olej co 10-11 tys. km ze wszystkimi filtrami. Teraz mam 113,5 tys. i liczę, że jeszcze sporo pojeździ, nawet na LPG ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważacie, że powinenem zmienic olej po 3 tyś km? Auto ma rok, przejechałem 2,5 tys. km. Do aso wołać będą dopiero w lipcu 2019.

Żeby zrobić dla świętego spokoju samą wymianę oleju to muszę i tak do ASO jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamów sobie filtr oleju org lub dobrej jakości zamiennik,olej taki jak potrzeba i albo masz gdzie i wiesz jak wymień sam,albo w warsztacie to zrób nic nie kasuj w liczniku i na przeglądzie w ASO nie przyznawaj się o wymianie oleju.To nowe auto?i przez rok zrobiłeś tylko 3 tyś km?Chyba,że chcesz zapłacić w serwisie to jedź i mów,że chcesz wymienić olej-nie robią problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem jako demo z przebiegiem 400 km w sierpniu i tak, narazie zrobiłem jakieś 2,2 tys. km (do pracy mam 7km w jedną stronę).

Myśłałem właśnie o kupnie ELfa Evo 900 5w40 _ filtra 152095084R i zrobić wymianę.

Na serwis mi nie śpieszno choć mam opisywany gdzie indziej przypadek poszarpywać <2 tys. obrotów na zimnym silniku.

W komputerze w MIV to chyba nawet nie ma co kasować. Pytanie czy sam nie odnotuje zmiany oleju :) (czujnik poziomu itd). Choć nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie po dłuższej przerwie,

dzisiejsze spalanie Elbląg - Gdynia - Gdańsk Osowa - Elbląg,

jechałem na spokojnie około 90 km/h nie spieszyło mi się.

Spalanie wzrosło jak jechałem przez Trójmiasto.

20181218_120813.jpg

20181218_120820.jpg

20181218_120826.jpg

20181218_120830.jpg

20181218_120833.jpg

Cześć Wszystkim,

Tutaj przesyłam filmik z jazdy z Elbląga do Nowego Dworu Gdańskiego odcinek A7, zrobiłem sporadycznie humorystycznie po wieśniacku ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 1.10.2018 o 15:20, Sarna1 napisał:

może włącz 6ty bieg :), mój samochód w trasie nigdy nie spalił więcej niż na zdjęciu - a robi trasy tylko po autostradach z prędkościami 150+

 

Przy naprawdę głupiej jeździe - mocno mi się spieszyło - spalił 8,9.

 

Mnie to ciekawi ile Ci pali przy tych 150+ i to na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Skoro komp pokazał średnią ~90km/h to tych 150+ , to tak raczej nie za dużo było, albo pół na pół z późnieszja jazdą rzędu 30km/h ;-)

Fakt, że ten silniczek do 3000obr/min, czyli ~126km/h na 6'tym biegu pali całkiem sensownie. Powyżej tego, zużycie zaczyna dość mocno rosnąc. Norma w benzyniaku. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik też nie do końca ten sam, ale on to nic do tego nie ma. Skrzynia musi być inna, albo tylko przełożenie przekładni głównej jest zmienione i już.

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jwax napisał:

Mnie to ciekawi ile Ci pali przy tych 150+ i to na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Skoro komp pokazał średnią ~90km/h to tych 150+ , to tak raczej nie za dużo było, albo pół na pół z późnieszja jazdą rzędu 30km/h ;-)

 

Fakt, że ten silniczek do 3000obr/min, czyli ~126km/h na 6'tym biegu pali całkiem sensownie. Powyżej tego, zużycie zaczyna dość mocno rosnąc. Norma w benzyniaku. ;-)

Hej. Wkleję z innego wątku. 

 

Mój ostatni wyjazd na trasie Gdańsk Toruń fakt że Megane trzy ale silnik TCE

Podam dane  tylko z autostrady A1 bo tankowałem przed wyjazdem i zaraz po zjeździe w obie strony .

Pusta autostrada średnia wg. Rlink 172 km/h spalanie rlink 11,7 dystrybutor shell 12.5

droga powrotna średnia 155 km/h spalanie rlink 10,2 dystrybutor 9,5

To dobre 4 litry mniej niż mój focus 3 1.6 16v

w mieście pali mi 10, żonie 8

 

Średnia ponad 90 z 3 tys km to bdb średnia. Zauważ ze Wlochy, Austria trzeba jechać 100% zgodnie z ogranicznikami. 131 na autostradzie i koniec. Inaczej mandaty cię zjedzą. Dopiero w RFN można pogalopować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!