Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana świec w silniku zasilanym LPG


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Czy ktoś mógłby doradzić mi, po jakim czasie i/lub przebiegu powinno się wymienić świece zapłonowe w silniku zasilanym LPG? W necie i na różnych forach znalazłem już dziesiątki często sprzecznych opinii, że trzeba robić to częściej lub wręcz żeby trzymać się sztywno zaleceń producenta i tyle.

Według planu obsługi we Fluence 1.6 16V pierwsza wymiana świec powinna nastąpić po 60 tys. km lub po 4 latach eksploatacji, jednak czytałem, że przy LPG powinno się częściej wymieniać świece.

Jakie jest Wasze zdanie? Z góry dziękuję za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na gazie wymieniam co 20 tys. km

 

Spotkałem się z opinią, że warto wymieniać co 30 tys.

Obecnie mam wylatane ponad 22 tys., dlatego zaczynam podpytywać. Co sadzisz o takich świecach? Bosch Platin-Iridium FR7KI332S (0242236571). Sprawdzałem i podobno pasują do Fluence'a. Kpl. 4 świec to koszt ok. 100 zł. Czytałem że świece platynowo-irydowe są trwalsze, a co za tym idzie lepsze do LPG. Poza tym znaczenie ma tu podobno odstęp elektrod 0,7 (?)

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG wymaga potężniejszej iskry do zapłonu i z tego powodu odstęp elektrod powinien być trochę mniejszy niż na PB, a i z tego powodu szybciej na LPG zauważa się zużycie świec. Zużywająca się świeca to słabsza iskra i o ile na benzynie może być jeszcze bardzo dobrze, tak na gazie będzie widać pierwsze problemy, dlatego też świece na LPG wymienia się szybciej niż przy jeździe na PB. Ja nigdy nie patrzyłem na kilometry, świece wymieniałem po prostu co roku podczas corocznej wymiany oleju i filtrów, w tym filtrów LPG. Polecam je wymieniać, kosztują grosze.

Co do świec to mogę powiedzieć tylko tyle, że nie daj się złapać na świece niby to do zasilania LPG, to zwykły chwyt marketingowy i naciąganie na wysoką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem gazownika o te świece Bosch Irydium i polecał mi je.

Twierdzi że przy tych świecach mniej nadwyrężają się cewki bo potrzebują mniejszego prądu do wytworzenia iskry.

Nie wiem ile w tym prawdy, podaję tylko jedną z opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja zawsze wymieniam na zwykłe oryginały i nie bawię się w żadne platynowe czy irydowe świece. Kupuję to co przewidział producent silnika - reszta to jest prawidłowe ustawienie instalacji lpg. Ja mam instalacje lpg stag z wtryskami barracuda i nie mam żadnych problemów - instalacja została wyregulowane podczas jazdy.

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzi że przy tych świecach mniej nadwyrężają się cewki bo potrzebują mniejszego prądu do wytworzenia iskry.

Wie, że gdzieś dzwoni, ale nie wie w którym kościele. A prawda jest taka, że to odstęp między elektrodami i warunki panujące w komorze spalania decydują o tym przy jakim napięciu nastąpi przeskok iskry między elektrodami. Do momentu przeskoku iskry napięcie w układzie WN (w tym i w cewce) rośnie i szuka najsłabszego punktu w układzie WN i tym najsłabszym punktem powinna być przestrzeń między elektrodami świecy, wtedy cewka i to co wchodzi w układ WN jest bezpieczne. Fama głosi, że przy LPG do przeskoku iskry na elektrodach świecy (przy tym samym odstępie między nimi) potrzebne jest większe napięcie niż na benzynie i to może być przyczyną uszkodzenia cewki jeżeli w niej znajdzie się ten słaby punkt. Dlatego celowe jest zmniejszenie odstępu między elektrodami świecy w celu ograniczenia przyrostu napięcia koniecznego do przeskoku iskry na świecy - odstęp między elektrodami jest takim swoistym wentylem bezpieczeństwa. Tu nie jest istotne jakie są świece (marka), ale jaka jest odległość między elektrodami świecy. Marka świecy może mieć ewentualnie wpływ na jej żywotność i nic więcej.

Co do samych świec i ich czasokresu wymiany, to w swoich wozidłach stosuję takie jakie przewidział producent silnika, a odstęp między elektrodami świec, po okresie gwarancji, zmniejszam do 0.7 mm, niezależnie od tego czy silnik jest zagazowany czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nadwyrężania cewki, to chodziło może nie o odstęp pomiędzy elektrodami, a to że te świece irydowe mają elektrody takie igiełkowe.

I że przy takich elektrodach cewka właśnie potrzebuje mniejszego napięcia do wytworzenia iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwykle świece zmieniałbym wraz z wymianą oleju co ok. 12000km.

Polecam wam serdecznie denso vk20 i przerwę 0,8mm. Bosch jakościowo wypada słabo przy tych świecach. Znam gościa, który zrobił na tych świecach na gazie 100 tyś km. i wymienił z przyzwoitości nie odczuwając różnicy. Sam jeżdżę na nich już 60 tyś. i ani myślę zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja zostałem ostatnio poinformowany przez mechanika że bosch niestety się nie nadaje do Renault . I przekonałem się na własnej skórze że świece Boscha potrafią się wypalić a nawet stopić po 11 tys km, i później naprawa glowicy, fakt moja megan ma 350 tys, ale również zostałem poinformowany że Lpg ma wyższą temperaturę spalania niż pb , i kilku mechaników powiedziało że jak Lpg to tylko NGK . A 100 tys to można zrobić ale tylko na platynowych świecach i tylko na pb, oczywiście jeśli producent przewiduje takie do danego modelu.

 

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na stronie NGK świece dedykowane do LPG - LPG1 1496 LASER LINE. Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym modelem?

 

http://shop.logan.in.ua/data/big/ngk_lpg1.jpg

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!