Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana świec w silniku zasilanym LPG


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednim autem przejechałem w ten sposób na lpg ponad 100 tys. km, z meganką zamierzam robić to samo, chociaż nie jestem pewien czy dotrwa u mnie do takiego przebiegu.

No to moja meganka dotrwała tego momentu, że książce przeglądów okresowych, ostatnie miejsce na potwierdzenie przeglądu, zostało wykorzystane w czwartek przed Świętami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece do lpg to nie jest zaden chwyt reklamowy, na takich swiecach zrobisz duzo wiecej km, mozesz spokojnie robic 50tys. A złuzyte swiece mogą spowodowac nawet uszkodzenie silnika, my w warsztacie stosujemy bosch i ngk. Cena jest wieksza nawet 2 razy, ale za to 2 razy dłuzej jezdzimy, przerwa nie zwieksza sie z czasem. Nie płacimy za podwójną wymiane.

To może renault wymaga "specjalnych" świec do lpg? Dziękuję ale będę zmieniał tak jak w Peugeocie co 60 tys. na typ przewidziany fabrycznie przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakich świecach piszesz. Jak o zwykłych to jeżeli na gazie robisz na nich 60 000km to jesteś niezły kozak albo taksówkarz :).

Zbieraj na wymianę cewki zapłonowej albo modułu cokolwiek pod maską masz. To że uszkodzi się przy twojej logice jest pewne jak w banku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ponad rok ale co tam, odkopię ;)  Przymierzam się do wymiany świec i zastanawiam się nad tymi irydowymi BOSCHA. Problem w tym, że zgodnie z katalogiem zalecane sa do silnika K4M 866. Ja mam K4M 858, który moc ma taką samą jak 866. Czy śmiało mogę je zakładać ? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi świecami w silniku K4M 858 ?

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jaka jest różnica między K4M 866 a K4M 858 - sam nie wiem który mam.

 

Generalnie jak jest z odstępem między elektrodami? Ja stosuje DENSO IK20TT do lpg irdyowe twin tip. Zastanawiam się, czy zostawic fabryczną przerwę (DENSO chyba 0,9), czy zmniejszać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 9.05.2018 o 15:34, Andrzej-2010 napisał:

Jak chcesz mieć cewki sprawne dłużej, to warto zmniejszyć. 

 

Właśnie zamiast kupować drogie świece, zdecyduję się na zmniejszenie odstępu do 0,7 na oryginalnych świecach. Pytanie tylko jak to zrobić żeby nie uszkodzić świecy ? Macie jakieś patenty? 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze trzymam świecę w dłoni i delikatnie kilka razy opukuję elektrodę rękojeścią klucza do świec. Potem weryfikacja szczelinomierzem i tyle. Nigdy świeca mi się nie uszkodziła. Ważne żeby porcelankę zacisnąć w dłoni i ją chronić tym samym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Megane II 1.6 K4M na LPG przejechałem 120 tyś km jednocześnie nadzorując drugie takie auto na LPG które przejechało 40 tyś. Uważam, że powinno się montować świece dedykowane do LPG. Testowałem świece NGK zwykłe ( padły po 10 tyś - elektrody się wypaliły. Powiedziałem nigdy więcej NGK). Były Boscha irydowe (tańsze, są dwa modele) bez rewelacji, zapłony raczej nie wypadały, trwałość około 20 tyś. Później były Denso k20tt, trwałość 15 tyś, ale widać było różnicę w pracy silnika na plus. Nawet na wolnych obrotach silnik pracował gładkiej, "lżej". Nagłe, impulsowe wciskanie pedału przyspieszenia nie powodowało nagłego szarpniecia, przydławienia silnika tylko zwiększenie obrotów. Puszczenie pedału przyspieszenia płynne zmniejszanie obrotów bez charakterystycznych detonacji w wydechu z niedopalonej mieszanki. Ale prawdziwy przełom przyniósł montaż IK20TT. Auto dostało kopa, stał się bardziej dynamiczny, śmieję się na turbo. Odstęp elektrod: temat rzeka. Moja Megi potrafiła pracować na odstępie 1,3 mm. Wtedy ma niezłego kopa, ale na 3 biegu przy skręcaniu potrafi szarpnąć (wypadły zapłon). To znak że trzeba skorygować odstęp elektrod. Ja ustawiałem 0,85 0,9 mm. Te świece się słabo wypalały, bardziej następowało odginanie się elektrody masowej i powiększanie odstępu. To efekt zbyt ubogiej mieszanki (temperatura zapłonu). Na nich przejechałem 41 tyś dopuki elektroda plusowa się nie wypaliła. W drugim aucie IK20TT przejechały 30 tyś bez oznak starzenia się. Polecam te świece. Po tylu przejechanych km nauczyłem się wyczuwać na wolnych obrotach niedomaganiem cewek a nawet rozjechane mapy LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

Uważam, że powinno się montować świece dedykowane do LPG.

Nie ma świec do lpg. To tylko bełkot marketingowy albo zwykła świeca ze zmniejszonym fabrycznie odstępem elektrod. Montuje się świece, takie jakie producent przewidział do pracy na benzynie.

Zabawa w zmniejszanie przerwy, czy wypalanie elektrod świadczy tylko o niesprawnym układzie zapłonowym albo co gorsza o źle wyregulowanej instalce (na ubogo). Ja całe życie (również w K4M na lpg) stosowalem polskie "Iskry" odstęp fabryczny elektrod 0,8-0,9 mm - wymiana profilaktycznie co drugą wymianę oleju czyli ok. 30k km. Nigdy nie było z nimi jak i z układem zapłonowym problemu.

http://www.iskra-kielce.pl/katalog-swiec---samochody-,3547.html

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jeżdżę na LPG ( k4m) na tych świecach zrobiłem około 40tyś km, wymieniłem na zwykłe dedykowane do tego silnika, zero różnicy. Przelecę na nich jeszcze z dwie wymiany oleju ( myślę, że w okolicach wakacji akurat będę znów wymieniał) to wstawię tu zdjęcie tych "nowych" które są aktualnie w aucie.

IMG_0805.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.03.2020 o 21:16, czik3n napisał:

Również jeżdżę na LPG ( k4m) na tych świecach zrobiłem około 40tyś km, wymieniłem na zwykłe dedykowane do tego silnika, zero różnicy. Przelecę na nich jeszcze z dwie wymiany oleju ( myślę, że w okolicach wakacji akurat będę znów wymieniał) to wstawię tu zdjęcie tych "nowych" które są aktualnie w aucie.

IMG_0805.jpg

Na zdjęciu powyższym Denso K20TT. Zastosowana technologia TT w okrojonej formie - materiał elektrod Nikiel. Natomiast wyższą półką jest iryd i platyna (czyli IK20TT).  I takie polecam.

 

 

 

 

Dnia 4.03.2020 o 18:25, sylwekdm napisał:

Nie ma świec do lpg. To tylko bełkot marketingowy albo zwykła świeca ze zmniejszonym fabrycznie odstępem elektrod. Montuje się świece, takie jakie producent przewidział do pracy na benzynie.

Zabawa w zmniejszanie przerwy, czy wypalanie elektrod świadczy tylko o niesprawnym układzie zapłonowym albo co gorsza o źle wyregulowanej instalce (na ubogo). Ja całe życie (również w K4M na lpg) stosowalem polskie "Iskry" odstęp fabryczny elektrod 0,8-0,9 mm - wymiana profilaktycznie co drugą wymianę oleju czyli ok. 30k km. Nigdy nie było z nimi jak i z układem zapłonowym problemu.

http://www.iskra-kielce.pl/katalog-swiec---samochody-,3547.html

Nie uważam, że to bełkot marketingowy. Tak naprawdę nie powinno się w ogóle regulować odstępu elektrod bo można uszkodzić izolator lub elektrodę masową. 15 czy dwadzieścia lat temu producenci nie montowali takich świec bo z pewnością technologia była jeszcze za droga. Teraz wszystkie silniki pracują na świecach irydowych. Obecnie mam silnik H5H i jest na irydowych. Silnik H5f też jest na irydowych NGK ILKAR7F7G.

W mojej okolicy nie są dostępne w sklepie świece Iskry. Wszędzie do bólu oferują NGK (osobiście nie polecam) lub Bosch.

Wieżę, że nie było z zapłonem problemu podczas jazdy na Iskrach, ale pragnę tylko podkreślić, że silnik na świecach IK20TT pracuje zdecydowanie inaczej,  jest bardziej dynamiczny a nawet odrobinę ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Tak naprawdę nie powinno się w ogóle regulować odstępu elektrod

Tak naprawdę nie powinno się też wymieniać oleju w skrzyni biegów, bo "ma wystarczyć na cały okres eksploatacji auta", czyli do końca gwarancji, a potem można się bujać...

Jest to bełkot marketingowy, bo, jak Kolega wyżej wspomniał, świeca do LPG ma po prostu fabrycznie inny odstęp elektrod, a więc płacisz więcej za cudowne hasło "LPG". Natomiast co do irydu, nie wiem, jakim cudem odczuwasz większą dynamikę. Iryd jest po prostu odporniejszy na wysokie temperatury, świeca powinna dłużej wytrzymać, tyle. Jeśli instalacja gazowa jest prawidłowo zestrojona, a samochód nie ma problemów z układem zapłonowym, to świeca dedykowana pod konkretny motor w zupełności wystarczy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat wymieniam olej w skrzyni biegów, mało tego dodaje do skrzyni ceramiczny środek. Co do świec LPG: nie zamierzam przekonywać kogoś do tego, że jest różnica w pracy silnika na świecy irydowej. Wspomniane przeze mnie świece Denso IK20TT mają przerwę tak jak fabryczne 0,9 mm. Co do prawidłowej regulacji: Kolega sam reguluje swoją instalację czy polega na fachowcach po szkoleniach, którzy robią klientowi autokalibrację i do widzenia? Ja temat "prawidłowej" regulacji instalacji LPG poznawałem przez 1,5 roku (oczywiście w ograniczonym zakresie do instalacji swojego auta) i nadal się uczę. Wiem, że aby wystroić "prawidłowo" instalację trzeba to robić na kilka razy, spełnić określone warunki pracy silnika i wiele wiele innych warunków. Co do irydu: to nie iryd powoduje te super efekty, ale pozwala na budowę świecy w sposób dotąd nie osiągalnych przy zastosowaniu tradycyjnych materiałów. Taka budowa zapewnia zmniejszenie do minimum wypadania zapłonów ( co przekłada się na dynamikę, zużycie paliwa - wtryskiwane paliwo nie grzeje wydechu, ale jest pożytkowane na pracę - rośnie sprawność silnika) oraz poprawia rozprzestrzenianie się spalania mieszanki w cylindrze). Odsyłam do "bełkotu maketingowego" producenta Denso oraz NGK. NGK w swoim poradniku wyraźnie mówi, że w pełni sprawna świeca zapewnia nawet 20% wypadających zapłonów (nie powoduje to zapalania checa). Są filmy na YT, na których niezależni testerzy świec Denso pokazują jak wygląda iskra tradycyjnej świecy a jak wygląda iskra świecy TT.

Zadam otwarte pytanie: jak często należy regulować instalację LPG?

Wszyscy użytkownicy Megane II z silnikami 1.4 i 1.6 16V wiedzą, że cewki mają wadliwą budowę a dołożenie instalacji LPG tylko sprzyja uwidocznieniu tej wady. W moim przypadku pozwoliło mi to na "wyeliminowanie" problemu z cewkami. W obu użytkowanych przeze mnie MII w LPG jeden nie uszkodził ani jednej cewki od instalacji IK20TT a drugi tylko 2 na 120 tyś. przebiegu.

IMG_20181128_152846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!