Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 110 KM - oborty silnika na 6 biegu


seba884

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

jestem posiadaczem M III Grandtour 1.5 dci 100km (kod silnika KZ1G)

przebieg ponad 180 000,00.

 

Mam do Was pytanko odnośnie wartości obrotów waszych samochodów przy jeździe na 6 biegu.

Wróciłem kilka dni temu z weekendu nad morzem (trasa Katowice -Gdańsk)

średnie spalanie przy jeździe nad morze wyszło 6,6 (troszkę w korkach + klima, jazda średnio między 130-140 max)

Wracając tą samą trasą wykręciłem około 6,5 (czyli podobnie).

 

Takie spalanie generalnie jestem w stanie zaakceptować biorąc pod uwagę, że jechałem w żoną i małym dzieckiem (troszkę zapakowany) praktycznie całą trasę na klimie.

Zastanawia mnie natomiast jedno - dość wysokie obroty na tym 6 biegu.

Jadąc w okolicach 100 km/h obrotomierz wskazuje wartości około 2000 obrotów - moim zdaniem to troche dużo.

Dla porównania moja szefowa w pracy jeżdżąca VW Jett-a 1,6 TDI na 5 biegu ma te same wartości..

 

Przy jeździe około 120 km/h obroty to około 2400

Przy 130 km/h już około 2600

Przy 140 km/h około 2800-2900

 

Przyznam, że trochę mnie to zastanawia. Zdaję sobie sprawę, że skrzynia w tym modelu ma dość krótkie przełożenia, ale mimo wszystko..

 

Zastanawiałem się też czy nie wynika to z zaniedbania pozostałych podzespołów z tym, że:

- ostatnio wymieniałem wszystkie filtry (paliwa, oleju i powietrza, kupując te markowe)

- na trasę odpowiednio dopompowałem oponki tak jak wskazuje producent

- wymieniałem sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów i hamulce

 

Mój mechanik wspominał też ostatnio, że mogę w najbliższym czasie wymienić sobie łożysko przednie prawe, bo powoli się jego żywot kończy.

Myślałem, że może to być też jakąś przyczyną, ale przy hamowaniu silnikiem ewidentnie nie czuć oporu toczenia samochodu.

 

Jak to jest u Was z tymi obrotami na 6 biegu?

 

Co jesczę mogę tutaj zrobić w tym przypadku, by poprawić te wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zestrojona skrzynia biegów w tym silniku, i to prawidłowe przełożenia dla tego rocznika. Lekko Cię pocieszę - znajomy w 2009 roku kupił nowe w salonie Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (silnik Renault). Skrzynia biegów w Grand Vitarze 1.9 DDiS jest chyba żywcem zamontowana z wersji benzynowej 1.6. Przy 100 km/h na 5 biegu (tylko 5 biegowa skrzynia) 1.9 DDiS ma aż 3 tyś obr ! Jazda 130-140 km/h to koniec jazdy, hałas porównywalny z Kamazem :) Tak więc Suzuki nie ma pojęcia wyciszeniu samochodu. Suzuki Grand Vitara jest świetne w teren, i tu się kończy wersal. Megane III dCi to prawdziwy Lexus jeśli chodzi o komfort jazdy w porównaniu do Grand Vitary, która kosztowała lekko ponad 100 tyś zł. :) Wracając do przełożeń skrzyń biegów, nowsze samochody mają już znacznie dłuższe przełożenia skrzyni biegów, kosztem oczywiście osiągów. Przykładowo Clio IV dCi ma 3 tyś obr przy 170 km/h (skrzynia 5 biegowa), natomiast Clio III dCi 86 KM miało 3 tyś obr przy 130 km/h (skrzynia również 5 biegowa). Nowe Megane IV również ma znacznie dłuższe przełożenia skrzyni biegów. Renault Talisman 1.6 dCi przy 140 km/h ma niecałe 2600 obr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jesczę mogę tutaj zrobić w tym przypadku, by poprawić te wartości?

Obroty silnika przy określonej prędkości są ściśle zależne od rodzaju skrzyni biegów. Tam nic się nie reguluje i nie ustawia.

Możesz wymienić skrzynię lub założyć większe opony.

Druga sprawa, może ślizgać się sprzęgło i obroty silnika mogą wzrastać bardziej niż wynikało by to z zastosowanego przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie jedno z poniższych oznaczeń ze świadectwa homologacji:

K9K G6

KZ890H

 

dodam że auto jest z 2015 r, wersja silnika energy

na początku sam byłem zaskoczony obrotami - przy 130km/h jest ok 2250rpm, przy 140km/h niecałe 2400rpm, przy 150km/h - 2500 rpm

szóstka jest wyraźnymn nadbiegiem, tj. można jechać 100-110km/h, jednak jeśli chce się dynamicznie przyspieszyć np. do 130km/h, warto zrobić to na 5 i dopiero wtedy wrzucić 6.

 

jeśli chodzi o spalanie, przy predkości 130-140km/h mam ok 5,5l/100km

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!