Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III prośba o ocenę ogłoszenia


Jajex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Planuję zakup swojego pierwszego samochodu i biorę pod uwagę Renault Megane III.

Samochód głównie używany będzie do dojeżdżania do pracy (ok. 25 km w jedną stronę) oraz okazjonalnie jakiś dalszy wypad.

Z tego co się naczytałem to najbardziej zalecane konfiguracje silnikowe to 1.9 cdi oraz 1.4 tce.

Jak łatwo się domyślić - zdecydowana większość ogłoszeń w internecie dotyczy silnika 1.5 cdi.

Czy silnik 1.5 jest awaryjny? Polemizowałbym. Jestem zdania, że jak ktoś dbał to pojeździ. Jeśli dobrze rozumuję to obrócone panewki są efektem a nie przyczyną problemów z silnikiem :).

 

Po tym krótkim wstępie chciałbym zapytać was o opinię n.t. dwóch ogłoszeń znalezionych przeze mnie:

 

1. http://olx.pl/oferta/renault-megane-grandtour-1-9-dci-130-ps-klimatronik-tempomat-w-oryginale-zadbany-2011-CID5-IDgFpc7.html#2fce9d2e5e

2. http://uzywane.renault.pl/WyszukiwarkaSzczegoly/Renault/MEGANE/2009/1028178#TAB2

 

Jak uważacie? Odnośnie pierwszego - jedynie co mi się rzuciło w oczy to tylna klapa.

Drugie to przebieg 190 tyś. Jak najbardziej realny, tylko pytanie, czy za taką cenę to nie jest rytualne popełnianie harakiri?

 

Z góry dzięki,

Grzesiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znalazłem coś takiego:

Czy na pierwszy rzut oka, drodzy użytkownicy, odstaje coś od normy?

Dziś zadzwonię, zrobię mały rekonesans, pobiorę VIN i wypytam o wymiany oleju etc.

 

http://olx.pl/oferta/renault-megane-1-wlasciciel-bezwypadkowy-240nm-CID5-IDhpZfr.html#cc05084db1

 

Pozdrawiam,

Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bardziej preferuje auto starsze,ale bardziej zadbane i z mniejszym przebiegiem. Megan 1,5/110 KM,to sprawdzony i trwały silnik; Przestudiuj; http://megane.com.pl/topic/68206-megan-15-dci-110-km-nie-nadaje-sie-na-krotkie-trasy/. Auto z przebiegiem ok.200.000 km to ewentualne koszty ;

- konieczność wymiany rozrządu z pompą wody ,

- konieczność w większości przypadków regeneracji ; turbiny, egr , wtrysków , dwu-masy

 

Bardzo istotne, jak było eksploatowane dane auto;

- czy jest bezawaryjne i bezkolizyjne ,

- najkorzystniej jak ma jednego właściciela ,

- co ile km była wymiana oleju,(jeżeli co 30000 km, profilaktyczna kontrola panewek i ciśnienia oleju

silnika)

- jaki olej był stosowany ( filtr cząstek stałych )

- gdzie i na jakich trasach jeździło auto ,

- czy komputer nie wykazuje błędów ,

- czy silnik równo pracuje ,

- czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto ,

- jakie są ciśnienia sprężania w cylindrach ( tego nie da się zamaskować ani ukryć ),

- kontrola punktów bazowych nadwozia,

- oceny użytkowników ;http://www.autocentrum.pl/oceny/renault/megane/iii/silnik-diesla-1.5-dci-110km-2010-2011/

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie ten ostatni dieselek od pierwszego właściciela był zdecydowanie godny uwagi, szczególnie w tej cenie i jeśli był serwisowany w ASO (wiec masz wgląd kiedy oleje wymieniane itd):) Dla mnie jedna z ciekawszych ofert jakie widziałem z wklejanych meganek do oceny. oczywiście trzeba wszystko sprawdzić, ale wg mnie potencjał spory :P

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarum po dłuższym namyśle i ochłonięciu auto odpuszczę.

Rocznik 2012, pierwsza rejestracja 2013. Użytkowanie przez 2 i 3/4 roku, co daje nam średnio 5.300 km / msc.

 

No tak, lepiej kupić sprowadzony z przebiegiem 380 tyś km cofnięte na słynne 180 tyś km, ewentualnie 220 tyś km jak to w Polsce... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawet nie patrzę na oferty sprowadzonych zza granicy. Prędzej byłbym gotów przyjąć samochód po drugim właścicielu, byleby był kupiony w Polsce. Jak sprowadzać, to samemu. A jaka jest opłacalność takiego przedsięwzięcia - można sprawdzić ceny na autoscout24.

 

Dodano: 18 wrz 2016 - 17:46

http://www.olx.pl/oferta/renault-megane-grandtour-1-9-dci-131-km-1-rej-2010r-niski-przebieg-os-prywatna-CID5-IDhyg3H.html

 

Ten mi się jeszcze w oczy rzucił.

 

Dodano: 18 wrz 2016 - 18:50

Olej wymieniany co 15 tyś wg. obecnego właściciela. Jutro jeszcze poproszę o sprawdzenie VIN w aso.

 

Dodano: 19 wrz 2016 - 12:42

Cóż. Z vinu pani z Aso Renault wywróżyła mi że było robione coś z ogrzewaniem i (jak dobrze zrozumiałem) jedyna wymiana oleju jaka była przeprowadzona w Aso była po 64 tyś km w 2012 roku. I na tym ślad w ASO się urywa, w 2014r przejął go obecny właściciel. 2 badania techniczne (2015r - 120 tyś km, 2016r - 138.5 tyś km).

Z rozmowy ze sprzedającym dowiedziałem się że kupił samochód z przebiegiem 100 tyś jako poelasingowy. Sprzedający powiedział, że olej wymieniał co 15 tyś.

Fajnie, 1.9. Ale trochę dużo jak za kota w worku. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnotowane wymiany oleju wykonane w trakcie użytkowania przez 1wszego właściciela co 30 tyś. W ogłoszeniu 2010, realna data rejestracji 2009.

Nie chce negocjować mówiąc że wie, co sprzedaje, zna wartość swojego samochodu i że nie ma nic do ukrycia.

Co ciekawe, cache na facebooku podpowiada cenę w tym ogłoszeniu na miniaturce 29 tyś zł, cache googlowski w snapshocie z 13 września pokazuje cenę 28 tyś.

Zdrowy rozsądek nakazuje mi odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Floty wymieniają olej co 30.000km, ale na mineralny, mało osób o tym wie, ma być tanio, ciekawe że w Aso idą na coś takiego, tak jest np.w Toyota, w Renault pewnie to samo, tylko nikt o tym nie powie.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomgrandtour, są floty i FLOTY.

Auta z leasingu z firmy na "M" mogą tak może mieć, słyszałem o tym , że pogwarancyjne naprawy aut są robione w różnych garażach poza ASO.

Ale auta w leasingu z innych firm są cały czas robione w ASO.

Tak że warto sprawdzić z jakiego leasingu było to auto.

a wymiana oleju co 30 tys jest jak najbardziej OK, tak zaleca producent, np. w meganie z 2015 roku.

Mineralny olej w nowych Meganach w ASO nie przejdzie, jest specyfikacja producenta, której trzeba się trzymać, a odstępstwa grożą utratą gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel na maila wysłał mi 3 przeglądy co były robione z czego żaden z nich nie pokrywa się z tym wykonanym w ASO.

Może to komuś coś powie, 1wszym właścicielem był: "Armada fleet Managment".

Na maila dostałem takie cosie:

 

1serwis 29211 tys. km. Renault Retail Group Warszwa

desynfekcja klimatyzacji, filtr oleju,filtr przeciwpyłkowy, klocki hamulcowe przód, olej

 

2 serwis 59850 tys km.Point Fabiańczyk Warszawa_Łomianki

filtr oleju , filtr powietrza, f.przeciwpyłkowy

klocki hamulcowe tył i przód

tarcze hamulcowe tył

 

3 serwis 88297 KM MG group Sp.Zo.o Katowice

Filtr oleju, filtr przeciwpyłkowy, olej, płyn hamulcowy

 

Gdzie miła Pani z Aso mówiła że jedynie mają informacje o odnotowanej naprawie ogrzewania i wymianie oleju przy 64 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co znaczy nie pokrywa się, ale jeśli chodzi o daty to moje przeglądy ASO wpisywało dość swobodnie. To co widzę po zalogowaniu się na mojerenault czysto ma inna datę, opis zdawkowy itd... może samo ASO ma inaczej wewnętrznie, ale to co na stronie jest umiarkowanie dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!