Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

-Dla aut bez Fapa; ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC w czerwonym opakowaniu,

-Dla aut z FAP-a są ; Platinum RIDER SCOOTER 2T,  Addinol MZ 406  albo Ravenol SCOOTER 2. Muszą być półsyntetyki, bardzo ważne. Syntetyczne się nie nadają bo mają dużo popiołu po spaleniu i niszczą Fap.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam. ale czerwony w sensie opakowania czy oleju? Są jakieś trawole, miksole i inne wynalazki od 15 do 30 zł.

Mrarek, mógłbyś wrzucić  foto opakowania?

Dzięki Andrzeju, nie zobaczyłem, że odpisałeś, bo było to już na drugiej stronie. Kupiłem ten do dpfów, więc chyba nie zaszkodzi. Mam też i30 z CRDI 1.6 z filtrem. Spróbuję tam też dolać profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa mi się od wczoraj nie zmieniła - nadal siedzi tam Delphi ;)

3-4 zbiorniki to mi z pół roku zejdzie :-)

 

Zastanawiam się czy biodiesel też ma takie tragiczne właściwości smarne jak zwykły diesel czy paliwa premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, szupi napisał:

Zastanawiam się czy biodiesel też ma takie tragiczne właściwości smarne jak zwykły diesel czy paliwa premium

Skąd taka wiedza, że diesel ma takie tragiczne właściwości smarne? Miliony silników pracuje na tych paliwach bez dolewek i jakoś nie słychać by codziennie setki układów wtryskowych padało. Bosch nie pada, podobnie Siemens co nie znaczy, że tam nie ma żadnych problemów. Są ale tysiąc razy rzadziej niż w sławetnym Delphi niezależnie gdzie by nie był montowany.

Po prostu tylko Delphi dało du.py ze swoją pompą i tylko tam jest nagminny problem z trałością pompy. Obecne układy Delphi są wolne od tych problemów.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, jak pisałem auto mam od 4 lat i umówmy się, że jestem pewny, że mam osprzęt paliwowy delphi. Auto jest po firmie, kupiłem ze sporym nalotem mając tego świadomość.

 

Aniewa, wiele źródeł mówi o tym, że po wycofaniu dodatków opartych o siarkę w okolicach 2005 roku gnojówa straciła wiele właściwości smarnych i tu na ratunek przychodzą niektóre oleje do 2t. Sam pamiętam, że kiedyś jak gnojówka się rozlała na podłodze garażu to była tłusta plama długo, ta "współczesna" zachowuje siębardziej jak benzyna. Kiedyś "ropa" to był najlepszy środek do mycia z syfu itp.

Natknąłem się na publikację, gdzie obalono cudowne właściwości smarne gnojówy + oleju 2T http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php ale trudno stwierdzić obiektywność tego materiału. Z drugiej strony niemieckie badania dowodzące poprawy parametrów smarnych z olejami do 2t, chociaż nie z wszystkimi. Co do Twojej uwagi odnośnie delphi, owszem, nie jest najmocniejszy i w porównaniu do innych wypada blado, nie wiem na ile to zasługo własności smarnych paliwa a na ile gównianego zaprojektowania - być może jest na ten parametr najbardziej wrażliwy.

 

W sobotę zdjąłem króciec powrotu z pompy i naleciało 0.7 l on do szklanej butelki. Obserwowałem pod kątem opiłków, ale niczego się nie dopatrzyłem. zalałem mixolu do paliwa i będę obserwował sytuację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2018 o 08:44, Andrzej-2010 napisał:

Silnik 1.5 dci o mocy 86 KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Główną zmianą, było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens, mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.

Układ wtryskowy delphi był montowany do połowy 2006 r, więc w 2008 r nie mógł być zamontowany w nowym aucie.

Moje uwagi są tylko grzecznościowe a nie obligatoryjne.

Wg. mnie należy udać się do aso celem weryfikacji Twojego silnika bo ;

-albo masz pomyłkę w roczniku auta,

-albo auto z 2008 r ale ze zmienionym silnikiem.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przekonanie graniczące z pewnością, że po prostu Renault miał burdel i po 2006 można spotkać delphi jak i siemensa.  Auto jest z końca 2008, w dowodzie nawet wpisany jest rok produkcji jako 2009, po liftingu. Jak kupowałem, to były dwie czy trzy sztuki i wszystkie miały układ delphi, więc nie jestem przekonany, że to musi być jakaś pomyłka, ale do ASO się przejadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szupi napisał:

ale do ASO się przejadę.

Prościej wejść na stronę http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault i sprawdzisz z jakim silnikiem samochód wyjechał z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2018 o 08:44, Andrzej-2010 napisał:

Silnik 1.5 dci o mocy 86 KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Główną zmianą, było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens, mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.

 

Ten silnik ma jak najbardziej układ wtryskowy Delphi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz układ wtryskowy delphi, auto jest w dobrym stanie i chcesz jeszcze nim parę lat pojeździć to na podstawie tego tematu ;

- wiadomo na 100 % co należy zrobić aby cieszyć się z jazdy tym autem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dyzol napisał:

 

Ten silnik ma jak najbardziej układ wtryskowy Delphi ;)

 

To ten sam badziewiasty delphi co w poprzednich latach? Słyszałem, że w M3 jest również Delphi, ale nie ma z nim takich problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!