Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Andrzej-2010

Megane II phI Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006

Recommended Posts

1/ Problem z Opiłkami Metalu w paliwie dotyczy Megan II z silnikami 1,5 dci z osprzętem delphi.

a/ Osprzęt Delphi ma pompę wtryskową okrągłą ; 5a85a9fe6ebbf_Pompadelphi.thumb.png.1940033ee66e0f94b034539041f5f3b8.png 

b/ Wtryskiwacze dostarczała firma Delphi, nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości (mechanicznie jak i chemicznie). Pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia poddawana jest odnowieniu, czyli regeneracja polega na wymianie uszkodzonych części na nowe.

c/ Zanieczyszczenia mechaniczne, jakie można zaobserwować po rozebraniu uszkodzonej pompy to osady, opiłki/pył, rdza, itp.

Trzeba użyć szkło powiększające i szukać pyłu/opiłków na;   filtrze paliwa, wewnątrz filtra paliwa, czujniku ciśnienia paliwa,

na zaworkach przelewowych,

d/ Zanieczyszczenia chemiczne zaś są z reguły niewidoczne dla oka ludzkiego przez co często odnosimy mylne wrażenie, iż dany element  w ogóle nie jest uszkodzony.  Jednak przy próbie poddania go dokładnej obserwacji pod mikroskopem okazuje się, że w rzeczywistości jest zmatowiały i zniszczony. Taki rodzaj uszkodzeń występuje głównie po zastosowaniu paliw zanieczyszczonych już niedużym stężeniem kwasów  (np. kwasem siarkowym).

e/ Do typowych elementów, które najbardziej narażone są na różnego rodzaju uszkodzenia zaliczamy;

-sekcje tłoczące,  wałek pompy , pierścień krzywkowy,  ścieranie gniazd łożysk,  łuszczenie bieżni po której toczą się rolki napędzające tłoczki, ścieranie elementów pompy skrzydełkowej niskiego ciśnienia. Doprowadza to do powstania opiłków metalu, które dostają się do całego układu wtryskowego i uszkadzają go ;

 -  TYPOWE USZKODZENIA WYSTĘPUJĄCE W POMPACH WYSOKIEGO CIŚNIENIA COMMON RAIL ;

 -  Opiłki metalu w układzie paliwowym       1381574089_Opikimetalunaregulatorzecinieniawtrysku.thumb.jpg.5cf564ac8cdfcf3f236944084c062cbc.jpg          112363514_Opilikimetaluwpaliwie.thumb.jpg.90c73ff0bde950996bac1acfe47981ba.jpg

 -  Opiłki metalowe rzędu 2-4 mikronów ,

-  NAPRAWA REGENERACJA WTRYSKIWACZY COMMON RAIL DELPHI   -  szereg  zdjęć  poglądowych ;

  920930830_ZaworekDelphi15dci.Opikimetalowe.jpg.1f58d8184d4ba978d63bc51699bc28d0.jpg         

 

f/ Od połowy roku 2006r, reno wprowadziła wersję 86 KM  z  intercoolerem  zasilaną układem wtryskowym firmy Siemens mniej awaryjnym, który ma pompę wtryskową w kształcie gwiazdy.  Silnik 1.5 dCi  5a85a9edd2582_Pompasiemens.thumb.png.ae1fcdf9069699c8a39c23d1cee08c12.png

2/ Sekrety długowieczności; Kangoo 1.5 dCi   z  układem wtryskowym Delphi, przebieg ok 300 tys km - Pechowy 1.5 dCi?

a/.Regularna wymiana oleju i filtra oleju co 10 tys. km ,

b/.Regularna wymiana filtra paliwa co 10 tys. km ,

c/.Czyszczenie wtryskiwaczy co 30 tys. km ,

d/.Czyszczenie pompy wysokiego ciśnienia paliwa ; co 60 tys. km ,

e/.Wymiana łożyska w pompie paliwa,

3/ Dlaczego filtr paliwa nie zatrzymuje opiłków metalu ??

Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!!

4/ Zbiornik z paliwem nie powinien być nigdy na rezerwie,  bo brudy opadają na dno w tym też opiłki metalu, a przy rezerwie pompa paliwa zasysa je do ...całego układu.   dCi - opiłki metalu w układzie  -   opiłki metalu w paliwie w układzie

Czyszczenie zbiornika i przewodów paliwa z opiłków (pyłu)   -   czyszczenie zbiornika i przewodów paliwa z opiłków (pyłu) ;

układ paliwowy dci   -   układ paliwowy

5/ Jak masz układ delphi, to nie wymienisz go na siemens.

To jest zupełnie inna pompa wtryskowa, inna szyna common-rail, inne wtryski no i ECU.   Zresztą w wersjach słabszych niż 100 KM, siemens nie był stosowany . A jeśli chodzi o wtryski delphi, to ich awarie są często pochodną awarii pompy wysokiego ciśnienia.   ...jakiej firmy wtryski w 1.5 82km

6/ Układ delphi jest na tyle specyficzny, że często pompa zużywa się wcześniej niż wtryski  i opiłki metalu z pompy uszkadzają wtryski.

a/ Tzn pompa może jeszcze dawać właściwe ciśnienie, ale jednocześnie jest "zeszlifowana" i drobne opiłki przyblokują wtryski.

b/ Pompa wtryskowa po regeneracji ( oryginalne części ) - wytrzymuje tyle samo co nowa, więc nie ma się co tego obawiać,

c/ Środkiem zapobiegawczym jest olej 2T lany do paliwa w stosunku 1:200. Poprawia smarność paliwa, a tym samym przedłuża życie  pompy i wtryskiwaczy ;   Pawel - olej 2T .

OLEJ 2T ;

-Dla aut bez Fapa ;  ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC, w czerwonym opakowaniu ,

-Dla FAP-a  są  ;  Platinum RIDER  SCOOTER 2T ,  Addinol MZ 406   albo   Ravenol SCOOTER 2 .

Muszą  być   półsyntetyki  -  bardzo ważne,   syntetyczne  się  nie   nadają.

-Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu (nie odbiega od czystego ON).

-Ja do swojego dCi leje Ravenola, filtr wypala się zdecydowanie rzadziej niż przy jeździe na ON bez dodatków.

Olej do dwusuwów 2T i inne dodatki poprawiające smarność ON

- Warto również stosować do usuwania wody z paliwa najlepiej sprawdza się Kleen-Flo Diesel Fuel Conditioner, w skrócie często nazywany KFC, jest też jednocześnie depresatorem paliwa ( obniża temperaturę blokowania filtra paliwa, tak jak Skydd).

7/ Wtryski Delphi są bardzo czułe, po wymontowaniu z auta powinny być trzymane zanurzone w ropie i powinny mieć zabezpieczone korkami od góry ;

W przeciwnym razie Wtryski się nie nadają się do użycia;   Diesel 1.5 dCi wtryski

8/ Aby naprawa miała sens to należy wymienić - regenerować;

 a/ wtryskiwacze    +     pompę     wtryskową     +     zbiornik     paliwa     +      rampę / szynę     +    przewody     zasilające.

 ....Rampę    wtrysku,   bardzo     trudno     jest    oczyścić    z    opiłków , 

b/Sama    wymiana   wtryskiwaczy   czy    pompy    wtryskowej    tylko    zaradzi    na    jakiś    czas .....

c/ Koszty przedstawiają się mniej więcej tak:   Auto nie odpala

1/ komplet NOWYCH wtryskiwaczy 2000-2200 zł (regeneracja wtryskiwaczy od 1400 zł do 1600 zł)

2/ pompa wtryskowa NOWA; 1500 zł (  regenerowana   ok; ... 800 zł - również dobra jeżeli poprawnie zrobiona w renomowanej firmie)

3/ filtr paliwa + ewentualnie przewody paliwowe; 100-250 zł ,

4/ zbiornik najpewniejszy - to od benzyny; 50 zł do 100 zł,

5/ Stosować   tylko    ORYGINAŁY,   bo  Zamienniki   są     do    d..y

d/Koszt wszystkich nowych części nie powinien przekroczyć 4000 zł plus robocizna max 1000 zł.

Czyli za 5000 zł można mieć właściwie nowy układ paliwowy.

9/Jeżeli kupiłeś auto z silnikiem 1,5 dci z osprzętem delphi i wszystko jest na razie OK,  a w układzie paliwowym brak opiłków metalu,  to dla Twojego dobra trzeba jak najszybciej;

a/wymienić na nową, ew.regenerować ; pompę wysokiego ciśnienia,

b/wymienić filtr paliwa i przeczyścić cały układ paliwowy z rampą ciśnieniową, przewodami paliwowymi i zbiornikiem włącznie ,

c/ sprawdzić ciśnienie oleju (zalecana wymiana panewek, pompy oleju, filtra oleju firmy  MANN lub PURFLUX );  

  Niskie ciśnienie doładowania, turbo  ;     Wymiana panewek  ;     Silnik 1,5 dci   ;      injection defaillante     -     uwagi  okifax

d/ stosować olej 2T, celem lepszego smarowania,

e/ stosować paliwo dobrej jakości a nie z podejrzanych stacji,

f/ kontrolować jakość paliwa w zbiorniku, w filtrze paliwa co do obecności opiłków ,

Unikniesz wielu przykrych niespodzianek i wielkich wydatków np;

Nowa pompa, wtryski, po czyszczeniu... i znów to samo? ;

Drgania silnika przy wyższych prędkościach ;

Różne problemy z silnikiem ;

10/ Pierwszym i najczęstszym objawem zanieczyszczenia układu paliwowego, opiłkami metalu są;

a/ Trudności w uruchomieniu silnika oraz aktywne kontrolki ;

"" injection fault oraz kontrolka stop "wyskakujące komunikaty injection fault + cze .

b/ Następnie efektem  jest  nierównomierna  praca  na  biegu   jałowym.

Użytkownicy często to bagatelizują, ponieważ pojawia się sporadycznie lub po prostu nie przeszkadza w eksploatacji.

c/ Kolejne symptomy są już bardziej irytujące;

- auto zaczyna dymić,

- brakuje mu mocy,

- na koniec pojawiają się problemy z rozruchem ( niezależnie od temperatury otoczenia).

11/ Zdjęcia przedstawiające uszkodzenia elementów układu paliwowego ;

     a/ Łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia:

     b/  Zniszczona  bieżnia pompy wysokiego ciśnienia

12.Warto też poczytać;

Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Pęcherze powietrza w paliwie

Test przelewowy; 1,5dci;1,9 dci

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez jakiś czas Delphi oferowało zestaw naprawczy składający się z kompletu wtryskiwaczy i pompy wtryskowej za ok. 2800 zł, niestety na chwilę obecną już chyba nie do kupienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2/ Sekrety długowieczności ; Kangoo 1.5 dCi z układem wtryskowym Delphi, przebieg ok 300 tys km

a/.Regularna wymiana oleju i filtra oleju co 10 tys. km ,

b/.Regularna wymiana filtra paliwa co 10 tys. km ,

c/.Czyszczenie wtryskiwaczy co 30 tys. km ,

d/.Czyszczenie pompy wysokiego ciśnienia paliwa ; co 60 tys. km ,

e/.Wymiana łożyska w pompie paliwa,

 

koszty powyższych wymian i regeneracji są zbyt wysokie, by użytkować auto z tym silnikiem <dobani>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja recepta na brak opiłek w paliwie (przejechane 218 tysi)

Olej co 30

Filtr powietrza i oleju co 30

Filtr paliwa co 60.

Silnik 1.5 dci k9k 722 82 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znamy takich; nawiedzonych,mądrali od 70 lat ,dla których " Nie matura lecz chęć szczera zrobią z ciebie oficera "

Nie chcesz popłynąć z wydatkami, przestudiuj temat ze zrozumieniem, czytaj parę razy, abyś nie obudził się z " ręką w nocniku "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

Ja, w odróżnieniu od niektórych, nie jestem mądrzejszy od producenta.

<><><><><><><><><><><><><><>

A jeżeli producent wali w rogi to go zmieniam.

<><><><><><><><><><><><><><>

Z ciekawości, liczył ktoś ile kosztuje przejechania 200 000 km serwisując samochód zgodnie z poniższym

<><><><><><><><><><><><><><>

a/ Regularna wymiana oleju i filtra oleju co 10 tys. km , - 20x150 zł = 3000 zł zamiast 6x150 = 900 daje 2100 zł więcej

b/ Regularna wymiana filtra paliwa co 10 tys. km , 20x100 = 2000zł zamiast 300zł

c/ Czyszczenie wtryskiwaczy co 30 tys. km , 6x4x80 = 1920 zł zamiast 0 zł

d/ Czyszczenie pompy wysokiego ciśnienia paliwa ; co 60 tys. km , strzelam: 3x200 = 600 zł

e/ Wymiana łożyska w pompie paliwa, strzelam 400 zł?

<><><><><><><><><><><><><><>

Razem 6720 zł.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestią kolegi Andrzej-2010 wtrącę swoje trzy grosze.

 

b/.Regularna wymiana filtra paliwa co 10 tys. km

Nie widzę sensu, producent zaleca wymianę co 60 tys. km, myślę, że co drugi sezon lub co 30 tys. w zupełności wystarczy.

Czyszczenie wtryskiwaczy co 30 tys. km

Też nie widzę sensu, każda ingerencja może skutkować uszkodzeniem delikatnego wtryskiwacza, wystarczy dobre paliwo i nic nie powinno się dziać złego. To samo dotyczy pompy, łożyska w niej z powodzeniem wytrzymują przebiegi wyższe niż silnik.

 

Zbiornik z paliwem nie powinien być nigdy na rezerwie, bo brudy opadają na dno w tym też opiłki metalu, a przy rezerwie ,pompa paliwa zasysa je do całego układu.

Z tym też się nie zgodzę, po nocnym postoju wszystko osadza się na dnie a smok jest umieszczony kilka mm od dna i to co tam jest to zasysa. Przy pełnym baku brudy też opadają na dno i są zasysane. Jedynie zimą należy utrzymywać wysoki poziom paliwa by zapobiec skraplaniu się pary wodnej na ściankach zbiornika.

Dlaczego filtr paliwa nie zatrzymuje opiłków metalu

Nawet gdyby zatrzymywał to nic by to nie dało bo opiłki z pompy rurkami wysokiego ciśnienia idą prosto do rampy i wtryskiwaczy, bez pośrednictwa filtra.

Co do pozostałej treści to się całkowicie zgadzam. Pilnować by tankowane było dobre paliwo, można profilaktycznie dolewać oleju by poprawić smarowanie ukłdu CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pobieżnie przestudiowałeś temat opiłków. Te wszystkie uwagi nie pochodzą od mnie, lecz przynależą do odpowiednich odnośników, a ja tylko pozbierałem dane zamieszczone w sieci w jeden artykuł. Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie jak to się dzieje, że pompy wtryskowe i wtryskiwacze padają mimo, że założone je nowe ale do zanieczyszczonego układu paliwowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo większość mechaników to partacze :)

W 1.5dci były wadliwe pompy które się łuszczyły, dzięki temu w całym układzie były opiłki metalu.

Opiłki zatykały wtryski co skutkowało awarią auta.

Naprawa musiała być wykonana całkowicie a nie w połowie czyli wymiana wtrysków, pompy, filtra oraz czyszczenie całego układu.

 

Do tego przekręcające się panewki... tutaj powodem było dość słabe smarowanie... oraz jakość wykonania, dlatego użytkownicy zalecają wymiane oleju co 10-15tyś km, oraz umiejętne korzystanie z DCI czyli po uruchomieniu nie katujemy od 1 sek. Startu.

Edytowano przez AdamiGo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pobieżnie przestudiowałeś temat opiłków. Te wszystkie uwagi nie pochodzą od mnie, lecz przynależą do odpowiednich odnośników, a ja tylko pozbierałem dane zamieszczone w sieci w jeden artykuł. Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie jak to się dzieje, że pompy wtryskowe i wtryskiwacze padają mimo, że założone je nowe ale do zanieczyszczonego układu paliwowego.

Umieszczając te odnośniki zasugerowałeś, że całkowicie się z nimi zgadzasz dlatego zacytowałem je jako pochodzące od Ciebie.

Wiadomo natomiast, że nikt rozsądny po awarii układu wskutek opiłków ograniczy się tylko do wymiany pompy i zaworków. Dlatego napisałem też, że zgadzam się z Tobą całkowicie odnośnie pozostałej części tematu gdzie właśnie sugerujesz wymianę kompletnego układu paliwowego. Sam też tak kilkukrotnie już postąpiłem kupując nawet zbiornik paliwa zawsze od benzyniaka by nie było najmniejszego cienia wątpliwości, że może być z opiłkami. I też uważam, że regeneracja jest znacznie tańsza i równie skuteczna niż wymiana na nowe elementy ukladu.

Co do profilaktycznej wymiany poszczególnych elementów to mam inne zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silniki 1,5dci to dobre i sprawdzone jednostki, tylko trzeba o nie trochę zadbać. Proszę, opisz swoje przygody z wymianą elementów układu paliwowego i zbiornika (przy jakim przebiegu, w jakim aucie, czy regenerowałeś pompę, wtryski czy je wymieniałeś w temacie;Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006. Innych użytkowników również zapraszam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten przywolywany ciagle post, jest dla usera Andrzej-2010 jak szalona mantra. Juz gdzies napisalem, ze gdyby sie do niego stosowac, to nie oplaca sie miec pojazdu z takim silnikiem. Koszty utrzymania sa wyzsze niz zysk z jazdy. Przychylam sie do "3 groszy' usera Aniewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę, opisz swoje przygody z wymianą elementów układu paliwowego i zbiornika (przy jakim przebiegu, w jakim aucie, czy regenerowałeś pompę, wtryski czy je wymieniałeś w temacie

Co tu opisywać, nie jestem jakimś specjalistą w tym temacie, bardziej hobbystą który całe życie sam serwisuje swoje samochody. Są setki tematów na ten temat na różnych portalach motoryzacyjnych. Przywracałem życie dwóm megankom z silnikami 82 KM i jednemu scenicowi 101 KM, wszystkie po opiłkach. Przebiegi ponad 200 kkm a w przypadku scenica 120 kkm. Procedura standardowa: wymiana pompy na sprawną, wymiana zaworków + czyszczenie wtrysków, wymiana zbiornika i filtra paliwa. Przewody paliwowe były porządnie przedmuchiwane bez ich wymiany. Zawsze po tym zabiegu profilaktycznie wymieniałem powtórnie filtr paliwa po kilkuset kilometrach by ewentualne pozostałe opiłki nie poszły dalej. Najwięcej problemów jest z rampą paliwa, najlepiej kupić nową bo używana może być z opiłkami. Ja czyściłem rampę za pomocą dużej strzykawki i dużej ilości benzyny, po wcześniejszym odkręceniu wszystkich rurek i czujnika ciśnienia paliwa + przedmuchanie sprężonym powietrzem.

W tych trzech przypadkach zawsze przyczyną było paliwo nieodpowiedniej jakości, mówiąc krótko kupione z niepewnego źródła. Po rozebraniu wszystkie pompy miały złuszczoną bieżnię po której toczą się rolki napędzające tłoczki. Pompa łopatkowa niskiego ciśnienia i łożyska były w stanie bardzo dobrym.

Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy.

Co do zacytowanej w pierwszym poście metody użytkownika kango 1,5 dci to koszty takiego serwisowania kilkukrotnie przewyższają kosz ewentualnej wymiany całego układu CR.

Mamy też przykład użytkownika mrarek który stosując tylko odpowiednie paliwo z dodatkiem oleju 2T przejechał scenikiem prawdopodobnie ponad 300 kkm bez awarii układu CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zadać sobie pytanie zasadnicze;

"Czy warto kupić auto z przed roku 2006 z silnikiem 1,5 dci ??? ". Takie auto, przeważnie ma około 200.000 km przebiegu. Koszt regeneracji układu zasilania paliwa to;

ok.3000 zł - dla regenerowanych elementów układu paliwowego,

ok.4000 zł - dla nowych elementów ukladu paliwowego.

Do tego należy doliczyć koszt robocizny ( ok.1000 zł ) przy układzie zasilania oraz po zakupie auta zalecana jest;

profilaktyczna wymiana; panewek, pompy oleju, filtra oleju firmy MANN lub PURFLUX .

Wymiana panewek

 

Bardziej korzystną ofertą, może być zakup auta z silnikiem benzynowym + instalacja LPG .

Instalacja z montażem to cena (ok.3000 zł) regenerowanych elementów układu paliwowego silnika diesla

Zalety auta z silnikiem benzynowym to np ;Zakup Renault Megane II ph I

- brak awaryjnej dwu-masy ,

- brak awaryjnej turbiny ,

- brak drogich świec żarowych ,

- nie trzeba martwić się o jakość ON, ( drogie wtryski )

- mniejsze koszty obsługi ;

W LPG wymiana wtrysków i reduktora LPG na nowe to koszt ok.800 zł ,

- nie ma żadnego spadku mocy, wszystko płynnie się przełącza (nie czuję momentu przełączania benzyna/gaz czy gaz/benzyna ) ,

- zasięg na gazie do ok.600 km ,

 

- podstawą bezawaryjnej eksploatacji silnika na LPG, jest;

- fachowy dobór elementów instalacji LPG i zestrojenie całości przez kumatego instalatora,

Silnik do gazu

- mniejsze koszty eksploatacyjne,

- świece do lpg to mit,

stosuje się zwykłe świece jedno–elektrodowe o zmniejszonej przerwie na świecach. Wynika to ze zmiany środowiska pracy z benzyny na gaz.

Wymiana świec w silniku zasilanym LPG

 

- Z racji na niski koszt świec należy je zmieniać wraz z wymianą oleju silnikowego,

- gaz nie zmywa filmu olejowego z cylindrów, więc w mniejszym stopniu wpływa na zużywanie się silnika, gdy jest zimny ,

- mieszanka gazowa musi być nieznacznie wzbogacona o ok 8 –10 %, aby nie dochodziło do wypalenia gniazd zaworowych i zaworów ,

Podstawową wadą auta z zapłonem iskrowym z LPG, to konieczność;

montażu zbiornika na gaz i tym samym zmniejszenie przestrzeni bagażowej, oraz wzrost wagi auta

 

Dodano: 05 lis 2016 - 14:26

Procedura standardowa: wymiana pompy na sprawną, wymiana zaworków + czyszczenie wtrysków, wymiana zbiornika i filtra paliwa.

Na pewno kolega aniewa się zgodzi że;

Należy wymienić pompę wtryskową na nową lub zregenerowaną w specjalistycznym zakładzie, aby posłużyła na dalsze ok.200.000 km a nie wystarczy na sprawną. Naprawa pomp Delphi

Zaworki wymieniać tylko na oryginalne, bo zamienniki są do du.. i zaraz siadają

.

Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy.

 

Widocznie złe paliwo było stosowane sporadycznie, gdyż jak pokazuje praktyka pompy wtryskowe statystycznie siadają przy przebiegu ok.200.000 km

Przy pełnym baku brudy też opadają na dno i są zasysane.

Paliwo zasysane jest z powierzchni lustra paliwa a nie z dna, gdyż smok paliwowy jest pływający. Z dna paliwo jest zasysane jeżeli jest go b.mało lub są tzw.resztki paliwa

Nawet gdyby zatrzymywał to nic by to nie dało bo opiłki z pompy rurkami wysokiego ciśnienia idą prosto do rampy i wtryskiwaczy, bez pośrednictwa filtra.

 

Z wtryskiwaczy, paliwo z opiłkami, przelewami dostaje się do zbiornika, gdzie jest zasysane przez pompę paliwową i tłoczone do pompy wtryskowej przez filtr paliwa.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasysane jest z powierzchni lustra paliwa a nie z dna, gdyż smok paliwowy jest pływający.Z dna ,paliwo jest zasysane jeżeli jest go b.mało lub tzw.resztk

Bzdura, wyjmowałem nie raz smok ze zbiornika i dokładnie przyglądałem się jego "działaniu". Zasysa z kilku milimetrów nad dnem i z tego właśnie miejsca jest poprowadzona ku górze karbowana rurka bezpośrednio do króćca przyłączeniowego na smoku. I nie jest pływający tylko sztywno przyciśnięty sprężyną do dna zbiornika.

 

Z wtryskiwaczy,przelewami dostają się do zbiornika, gdzie są zasysane przez pompę paliwową i tłoczone do pompy wtryskowej przez filtr paliwa.

Pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie rolki które powodują złuszczenie bieżni kielicha napędowego pracuje i jest smarowana w strefie paliwa pod niskim ciśnieniem. Opiłki które tam się wytworzą w 90% przelewem pompy idą do zbiornika a niewielka ich część przedostaje się do strefy sprężania wysokiego ciśnienia i tam rurką przedostają się do rampy i wtryskiwaczy. Opiłek wytworzony w pompie nie ma nic na przeszkodzie by dotrzeć do wtryskiwacza. Przelew z wtryskiwaczy jest marginalny w porównaniu z przelewem z pompy. Opiłki zgromadzone w zbiorniku nie mają większego wpływu na działanie układu bo są zatrzymywane w znaczącej części na filtrze, co nie znaczy, że nie należy wymienić zbiornika. Największe szkody wyrządzają opiłki na bieżąco produkowane w pompie i bez żadnych przeszkód przedostające się do wtryskiwaczy.

Co do samej pompy to oczywiste, że najlepsza jest nowa lub regenerowana ale gdy zna się przebieg używanej pompy można zaryzykować jej założenie. Stosując dobre paliwo spokojnie powinna wytrzymać do 300 kkm.

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, wyjmowałem nie raz smok ze zbiornika i dokładnie przyglądałem się jego "działaniu". Zasysa z kilku milimetrów nad dnem i z tego właśnie miejsca jest poprowadzona ku górze karbowana rurka bezpośrednio do króćca przyłączeniowego na smoku. I nie jest pływający tylko sztywno przyciśnięty sprężyną do dna zbiornika.

Jeżeli tak jest to jest to niezgodne ze sztuką (okazuje się, że tak jest we wszystkich modelach, również benzynowych)

Pompa wysokiego ciśnienia była bardzo awaryjna-łuszczenie -ścieranie gniazd łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu, które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go. Regeneracja ( tu gdześ było na forum ) polega na tulejowaniu łożyskowań.Silnik 1.5 dCi

.

Opiłek wytworzony w pompie nie ma nic na przeszkodzie by dotrzeć do wtryskiwacza.

Bardzo słusznie, a mimo to, napisałeś; Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy .A więc musiało gdzieś dojść do tzw.zeszlifowania pompy wtryskowej lub w paliwie ( w dłuższym okresie czasu ) była b.duża ilość wody czy innych agresywnych czynników chemicznych .

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(cyt. aniewa) Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy

Paliwo to miało w sobie dodatek który uszkodził tylko delikatne zaworki, na szczęście nie miało wpływu na smarowanie rolek w pompie. Użytkownik doskonale o tym wiedział ale to temat nie na forum.

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest, to chylę czoło przed Twoją wiedzą, ale jest to niezgodne ze sztuką ( czy w nowszych modelach, tez tak jest ?? )

Piszesz w swych postach o czymś co ci się wydaje, że powinno być? Miałem cię za znającego się na rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest to jest to niezgodne ze sztuką (okazuje się, że tak jest we wszystkich modelach, również benzynowych)

Od zawsze tak jest to rozwiązane, że paliwo jest pobierane z dna baku. Więc nie ma czemu się dziwić. Bo ja sobie nie wyobrażam pobierania paliwa, ze zbiornika 1000l przez pływający smok u góry. Czym miałby być połączony ten smok z resztą układu. Kolego Andrzej-2010 proponuje sięgnąć do literatury motoryzacyjnej (najlepiej z połowy laty 60/70 XX wieku) i tam sobie zobaczyć jak wygląda smok w baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem Mega II, dobrze mieć wiedzę na temat silników 1,5 dci przed 2006 rokiem

 

Dodano: 05 kwi 2017 - 08:39

Opiłki zgromadzone w zbiorniku nie mają większego wpływu na działanie układu bo są zatrzymywane w znaczącej części na filtrze, co nie znaczy, że nie należy wymienić zbiornika.

To jest nieprawda, bo filtr paliwa nie wychwytuje tych opiłków. Proszę poczytać temat od początku w pkt.3

"Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!! "

 

Dla tych aut z tym silnikiem, po zakupie używanego auta, pierwsze co należy zrobić, jeżeli nie ma

objawów OPIŁKÓW w układzie paliwowym to wymienić;

- rozrząd oraz pompę wtryskową na nową lub zregenerowaną

- oraz sprawdzić stan panewek i pompę olejową - bo większość aut ma grubo > 200.000 km

przebiegu, mimo że licznik pokazuje inaczej.

-Nowa lub zregenerowana pompa wtryskowa umożliwi jazdę na następne ok.200.000 km

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem Mega II, dobrze mieć wiedzę na temat silników 1,5 dci przed 2006 rokiem

Najlepiej taką wiedzę ,że tego jak gówna nawet patykiem nie ruszać - znaczy nie kupować - nawet jak taki ładniutki i w dodatku całkiem niedrogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem jest dla dorosłych chłopców, a nie mamin-synków, płaczków, mających dwie lewe ręce i znikomą wiedzę techniczną.

Kupując to auto trzeba mieć świadomość czynności które należy wykonać ( części oryginały do wtrysków i pompy), lać dobrej jakości paliwo + olej 2T i wykonywać przeglądy co roku lub co 10.000 km.( patrz zalecenia wcześniej ). Ten model silnika był i jest nadal używany w większości małych samochodów dostawczych z dużym powodzeniem i jego awaryjność nie odstaje od innych marek, bo jest dostępność części, nie drogich

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, auta z tym silnikiem są dla bogatych osób, które lubią niskie spalanie :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie większości aut z silnikiem diesla które mają już 11 lat to słaby pomysł bo osprzęt ma już dosyć . A jak ktoś chce oszedzać to wtedy jeszcze były dostępne proste benzynowe silniki które pięknie znoszą LPG.

 

P.S mam 2 sztuki dci w rodzinie w postaci clio II oraz III vanow 2003 przebieg 250tyś + (żółty pocztowy z francji :D ) i niedawno zakupiony drugi 2009 i nic się z nimi nie dzieje , a są chyba jakimś lotosem zalane i nikt nie patrzy dokładnie kiedy co wymienić a na pewno nie na oryginaly. Więc chyba te silniki to loteria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...