Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą podłączyłem auto pod interfejs i i momentach spadku obrotów widać jak ciśnienie na CR leci na łeb, podejrzewam, że może spadać do wartości nawet około 100Barów - odczyty interfejsem nie zawsze pokazują najniższą wartość. Zadane cały czas jest na poziomi około 260. Wystarczy leciutko dodać gazu do 1000 obr/min, ciśnienie podskakuje do 300 barów i nie ma tych spadków. Teraz pytanie, czy może zawieszać się któryś zaworek przelewowy powodując spadek ciśnienia, regulator ciśnienia wariuje, może powietrze dochodzące do pompy? Aura nie sprzyja pracy, garażu ogrzewanego nie mam, ale trzeba się nad tym układem wtryskowym niedługo pochylić.

 

W tym tygodniu pożyczyłem bratu meganę, bo jego s-max miał problemy z odpalaniem w mrozy a musiał dojeżdżać do pracy. Od zalewania oleju 2T wypalone jest około 16 l paliwa i znikło klepanie wtryskiwacza/wtryskiwaczy! dziś jeździłem i nie słychać dzwięku, który towarzyszy temu autu od jakichś 5 lat! Tylko mieciutka praca diesla!. Podnosiłem maskę, brat dodawał gazu, trzymał na różnych obrotach i nic. Nawet sprawdzałem stetoskopem i słuchać jedynie delikatną pracę iglic. Jestem w szoku. Jest jeszcze kwestia spadków ciśnienia na listwie CR na wolnych obrotach, ale pośmigam jeszcze na 2T, może na to też pomoże.

 

W tym tygodniu ogarniam grubszy serwis swojej megany włączając rozrząd, serwis układu wtryskowego i wiele innych. W trakcie moich poprzednich wpisów kilka tygodni temu wyjąłm filtr paliwa i po zlaniu ropy, za magnesem podążało kilka opiłków, stąd dcyzja o przyjrzeniu się układowi wtryskowemu.

x

Dzięki uprzejmości kolegi @aniewa  wszedłem w posiadania zużytej pompy paliwowej delphi  i przeanalizowałem jak wygląda proces podnoszenia ciśnienia paliwa w układzie. Poniżej opiszę wszystko czego dowiedziałem się w ciągu kilku tygodni.

x

Zgodnie z doświadczeniem serwisów opiłkowanie zaczyna się na pompie wstępnej i występuje między łopatkami a ich gniazdami. Do opiłkowania przyczynia się jakość i smarność paliwa. W niektórych przypadkach opiłko dostają się pod wałki części wysokociśnieniowej i niszczą kielich oraz rolki. Bieżnia wtedy ma ślady oderwanych opiłków, w 9 na 10 przypadków kielich wałka głównego ma się dobrze. Ta informacja pochodzi z warsztatów, kolega Aniewa mówił, że w dwóch przypadkach miał uszkodzone kielichy.

x

Uwaga!! Regeneracja pomp za 800 zł polega na wymianie pompy wstępnej!!! W przypadku wytartego kielicha wałka koszt wzrasta o kolejne 500 zł. Taką pompę wstępną można wymienić samemu i bywa ona dostępna w cenie ok 400 zł. Robota dość prosta choć wymaga czystości.

x

Po zawiezieniu mojej pompy do dość obleganego serwisu na lubelszczyźnie (terminy mieli na kwiecień, dogadałem się, że jak przywiozę rozłożoną pompe to ocenią elementy do wymiany), fachowiec pokazał mi jak zaczyna się przycieranie na pompie wstępnej. Widać to w jednym gnieździe oraz na jednej łopatce. Pompa wstępna na kolegi Aniewa okazała się być w dobrym stanie, dokupiłem do niej zestaw nowych łopatek i pompa wstępna została złożona.

x

W zasadzie można rzec, że chyba zawczasu ukręciłem łeb dużej awarii, mam jedynie zagwozdkę, czy robić płukanie ukłądu paliwowego. Fachowiec twierdził, że na takim etapie nie ma takij potrzeby, można jedynie zmienić filtr powiedzmy po 10 tysiącach.

x

Próba przelewowa wtryskiwaczy robiona przez 4 minutyna wolnych obrotach daje następujące wyniki 30 30 40 60 ml

x

Zaraz pójdę sprawdzić czy łopatki, wirnik oraz kielich są przyciągane przez magnes, jeśli tak, to mały przezroczysty filterek paliwa plus magnes neodymowy (magnetyzer :-D ) mogą mówić zawczasu o potencjalnym problemie.

x

Ja będę stosował olj 2T oraz zrobię moda z filtrem i magnesem.

x

Jak mi się uda to porobię jakieś fotki jak to wygląda.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aby naprawa miała sens to należy wymienić;

  - zbiornik paliwa – powinien być używany z benzyny,

 -  rampa /szyna paliwowa  - powinna być nowa z aso, niemożliwa do wyczyszczenia,

-   przewody zasilające - nowe,

Zbiornik, rampę wtrysku - bardzo trudno/niemożliwie jest oczyścić z opiłków i ryzykowne a kosztują niewiele. 

Magnes, nie łapie/przyciąga opiłków metali z pompy.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarównołożyska, pompa wstępna, jej łoptki, wirnik wszystkie inne elementy jak i wałek główny oraz rolki sekcji wysokiego ciśnienia są przyciągane przez magnes. Nic innego tam nie może siać opiłkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@aniewa, po raz kolejny jestem pod wrażeniem Twojego nosa. Po tym jak poradziłeś, że przyczyną problemów ze skokami ciśnienia będzie regulator, Twoja kolejna sugestia o odłączeniu czujnika przyspieszenia okazała się trafna! Po odłączeniu oczywiście od razu pojawia się ikonka klucza oraz komunikat sprawdź wtrysk, ale przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu nie ma tego chrobotania, które Ci pokazywałem!

 

Czy Ty, lub ktokolwiek inny orientuje się jaka jest strategia pracy układu wtryskowego w przypadku uszkodzenia czujnika przyspieszenia, zwanego też czujnikiem spalania stukowego? Podejrzewam, że w takim wypadku wtryski pilotowe są bezpiecznie wydłużone w każdym przypadku, auto pewnie będzie więcej palić. Ale czy CR nie pracuje na niższych ciśnieniach? Moc nie jest obcinana? Nie odniosłem takiego wrażenia, ale fajnie gdyby wiedzieć dokładnie co się w takiej sytuacji z motorem dzieje.

 

Wnioski są takie, że wtryskiwacze wydają się być sprawne. Czujnik przyspieszenia elektrycznie również, natomiast zbyt późno daje informacje o spalaniu detonacyjnym do ECU. Zamówiłem już jakąś używkę, sprawdzę też ew korozję na łączeniu bloku z czujnikiem i czy czujnik się nie obluzował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten po wykryciu spalania detonacyjnego wpływa na dawkę paliwa. Nowy przykręca się momentem 20 Nm. Przy braku lub uszkodzeniu tego czujnika sterownik silnika steruje dawką paliwa po prostu nie uwzględniając jego sygnału. Steruje dawką i wyprzedzeniem wtrysku według zapisanej mapy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki spalania stukowego nie są wbrew pozorom delikatne. Działają długie lata bez najmniejszej awarii.

Bardzo ważne, aby czujnik był oryginał o właściwej charakterystyce.

Wg.mnie istotne jest, abyś dokładnie zdiagnozował obecność opiłków metalowych w paliwie i podjął właściwe kroki .

Pozostałe problemy są wg.mnie raczej wtórne, obecnie mniej istotne ; Mikroskopijne zanieczyszczenia metaliczne w paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opiłkami i innym tałatajstwem musi poradzić sobie MANN :-) 

Analizując zużyte elementy, tych opiłków będzie śladowa ilość, natomiast mam w planie zajrzeć do zbiornika zobaczyć co się dzieje.

Na chwilę obecną silnik pracuje bardzo dobrze, obroty stabilne, ładnie przyspiesza, nie dymi, spalanie w normie. Jak uda mi się to spalanie stukowe ogarnąć, to myślę, że będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak auto jest w dobrym stanie, to można jak kolega marek789 wymienić silnik 1,5 dci z pompą delphi 

na np ; 1,9 dci/120 KM ;

Zmiana silnika na 1.9 dCi,

Wymiana pompy oleju 120 KM na 130 KM.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W aucie z pompą delphi do roku 2006, kupionym z drugich rąk warto profilaktycznie dla swojego dobra;

Kręci, nie odpala, nie pokazuje błędów, coś brzęczy

- zregenerować pompę wtryskową,

- kupić nową pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 25.10.2017 o 13:26, aniewa napisał:

Mały wycinek z SID 305 dotyczący progu załączenia wypalania filtra.

● Request to switch on the Particle filter warning light to warn the driver that the particle filter is loaded with particles (weight of soot more than 30.8 g). As soon as possible, the driver must drive at a speed of more than 25 mph (40 km/h) for 2 minutes to activate regeneration.
The driver must maintain a speed of more than 25 mph (40 km/h) until the particle filter warning light goes out.

Tłumacz google tak to widzi:

● Żądanie włączenia lampki ostrzegawczej filtra cząstek stałych w celu ostrzeżenia kierowcy, że filtr cząstek stałych jest załadowany
cząstki (masa sadzy powyżej 30,8 g). Jak najszybciej kierowca musi jechać z prędkością większą niż 25 mph (40 km / h) przez 2 minuty w celu aktywacji regeneracji.
Kierowca musi utrzymywać prędkość większą niż 25 mph (40 km / h), aż gaśnie lampka ostrzegawcza filtra cząstek stałych

Poniżej pdfy SID 305 w prawdzie dotyczy dacii Duster ale to ten sam silnik. SID 304 dla megany II z silnikiem 105 KM.

 

Siemens Injection SID301 and 304.pdf 1 MB · 5 pobrań

Siemens Injection SID 305 and 306.pdf 835 kB · 16 pobrań

Posiadasz może  do SID307?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!