Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Temat  Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006zamieściłem 14.08.2016 r w dzial Zakup auta. Ale ze względu, że występuje dużo tematów odnośnie awarii tych silników w tym dziale, otworzyłem temat tutaj, aby zwrócić uwagę użytkowników aut z tym silnikiem na istotę problemu " Co powinien wiedzieć właściciel mając taki silnik " i co należy zrobić aby ustrzec się większej awarii.

1,5 dci są to dobre i sprawdzone silniki, tylko trzeba o nie trochę zadbać

 

Dodano: 21 wrz 2016 - 11:30

Bardzo dobrym przykładem co może spotkać właściciela auta jak odda do naprawy swój " Mercedes " w niekompetentne ręce mechanika http://megane.com.pl/topic/69194-nowa-pompa-wtryski-po-czyszczeniu-i-znow-to-samo/

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrym przykładem co może spotkać właściciela auta jak odda do naprawy swój " Mercedes " w niekompetentne ręce mechanika ;http://megane.com.pl/topic/69194-nowa-pompa-wtryski-po-czyszczeniu-i-znow-to-samo/

 

A to przykład, z tego samego wątku, jak samochód trafia w "kompetentne" ręce (mechanik polecany przez forumowiczów):

No więc tak, samochód trafił do p. Aleksandra z Wrocławia. Były opiłki więc podeszliśmy do tematu kompleksowo. Nowe wtryski, pompa, filtr paliwa, dokładne czyszczenie układu paliwowego i zbiornika. Autko odebrane i podczas jazdy miałem wrażenie że jest niby trochę słabszy ale to pewnie jakieś moje dziwne wrażenie. Po 80 kilometrach zrobionych po mieście podczas ruszania stracił moc na chwilę, w tym czasie puścił białego bąka z rury wydechowej i zaczął przyspieszać zdecydowanie dobrze. Ruszamy z następnego skrzyżowania, jedynka- ok, dwójka i znów, utrata na chwile mocy, biały bąk i zaraz idzie jak zły... Brak sił... tyle czasu, pieniędzy i co dalej? EGR?

 

Wniosek: do tego samochodu (rocznik, silnik) nie ma kompetentnych mechaników.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje doświadczenie z Opiłkami z 2015.11 mniej więcej.

Przyjechałem do mechanika, który specjalizuje się w renówkach, z objawami: problemy z odpaleniem na zimno, przerywa silnik w trakcie jazdy, gaśnie jak nagrzeje się. Mechanik stwierdził, po oględzinach paliwa w baku, że są opiłki i zaproponował kompleksową naprawę układu wtryskowego: regeneracja pompy, wtryskiwaczy, wymiana przewodów oraz wymiana baku(czyszczenie podobno nic nie daje) za 3000 zł.

Nie uwierzyłem mechanikowi, a więc zabrałem samochód. Naprawiłem dwie usterki sam i samochód już nie ma tych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z objawami: problemy z odpaleniem na zimno, przerywa silnik w trakcie jazdy, gaśnie jak nagrzeje się. Mechanik stwierdził, po oględzinach paliwa w baku, że są opiłki....Nie uwierzyłem mechanikowi, a więc zabrałem samochód.

I bardzo dobrze zrobiłeś bo to nie są objawy opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

Ponieważ auto kolegi igorz ma ( a nie wiadomo czy nie więcej ) ponad 200.000 km na liczniku, to za chwilę kolega może obudzić się z tzw. ręką w nocniku

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autem z silnikiem 1.5 dci na układzie Delphi należy się obchodzić jak z "jajkiem". Mam ten motor i (jeżeli przebieg nie był kręcony) to przy 150tys.km robiłem wtryski i pompę napisał Jacek-J129 Różne problemy z silnikiem

W tym samym temacie kolega aniewa napisał; Mam takie dwie pompy, które siały opiłki. Zdjęcie jednej z nich uwidacznia zniszczoną bieżnię pompy wtryskowej, opiłki z niej zniszczyły 4 zaworki we wtryskiwaczach. Pompa wtryskowa, wtryskiwacze i cały układ paliwowy został poddany regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autem z silnikiem 1.5 dci na układzie Delphi należy się obchodzić jak z "jajkiem"

To znaczy jak? Jeżdżę tym silnikiem ponad 9 lat i traktuję go normalnie jak każdy inny. Jedyną rzeczą na którą bardziej zwracam uwagę to jakość tankowanego paliwa. Po porostu wystarczy unikać niepewnych stacji paliw.

 

kolega aniewa napisał; Mam takie dwie pompy, które siały opiłk

Przyczyną uszkodzenia w obu przypadkach było świadomie wlane gówn...ane paliwo. Tak jest jak się chce zaoszczędzić parę złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że jedno gówn....paliwo, zniszczyło bieżnie pompy wtryskowej, tak jak na przytoczonym przez kolegę aniewa zdjęciu, a opiłki z niej zniszczyły 4 zaworki we wtryskiwaczach ??? Wszystkie przykłady, które zamieściłem w tym temacie wskazują, że pompa wtryskowa delphi zaczyna " opiłkować " przy przebiegu ok.200.000 km .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mrarek, proszę ze zrozumieniem przestudiować ten temat od początku, proszę przeczytać parę razy. Tu nie chodzi o moje spostrzeżenia tylko o fakty, które przytoczyli inni użytkownicy. Średnie zarobki w Polsce to ok.4600 zł, ale czy to znaczy, że wszyscy pracujący tyle zarabiają ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że jedno gówn....paliwo, zniszczyło bieżnie pompy wtryskowej,

Tak bo od zatankowania do zatarcia samochód zrobił około 20 - 30 km. Może to zbieg okoliczności ale nie sądzę by tak było w obu znanych mi przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę kwestionował Twojej tezy, ale jak głosi przysłowie " Dzban dotąd wodę nosi, dopóki mu się ucho nie urwie " Ale czy to znaczy, że ucho dzbana było dobre w 100 % do ostatniej chwili. Dlaczego nie ma takich przypadków z pompą siemensa??? przecież do tych aut też wlewają niektórzy gówn.... paliwo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!