Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompka i spryskiwanie tylnej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko jest uzależnione od położenia tłoczka i stanu napuchnięcia gumek.

Na to nie ma jednej reguły, bo w każdym przypadku może to inaczej wyglądać.

Zasada jest taka, że odpowiednie obroty pompki, prawe lub lewe, podają płyn albo z jednej albo z drugiej strony tłoczka i go przesuwa do oporu, zamykając gumką znajdujący się tam kanał wylotowy do wężyka, którym płyn nie powinien w tym czasie wypływać. Przy obrotach w drugą stronę dzieje się to samo ale w drugą stronę.

Płyn do rozdzielacza dostaje się przez drugi otworek i znowu przestawia tłoczek w poprzednie skrajne położenie i zostaje zamknięty otworek drugiego wylotu na drugi wężyk.

Tłoczek musi się lekko przesuwać, a powierzchnia czołowa gumki w tłoczku musi być równa i czysta. Tak jak i powierzchnia gdzie jest wylot do wężyków. Wówczas wszystko działa poprawnie.

Jeśli tłoczek jest gdzieś przytrzymany poza skrajnymi ustawieniami to następują przecieki i leci na obydwie szyby z niższym ciśnieniem, albo nie leci na którąś szybę jeśli jest zatarty w skrajnej pozycji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teoria z mimowolnym przyciąganiem manetki do siebie w chwili przekręcenia tej samej manetki na natrysk tyłu upadła. A wycieraczki przednie się włączają i chodzą tak długo jak długo trzymam przekręcony pierścień na tylny natrysk - pompka niestety nie załącza się na tył. Stawiam raczej na moduł BSI albo w nim przekaźnik. Tylko cholera jak się do niego dobrać? Po odkręceniu dwóch śrubek z góry i ściągnięciu górnej części puszki nadal nie widać bezpieczników i przekaźników - masakra.

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał jednak na pająka. Pompka sterowana jest bezpośrednio przez manetkę przy kierownicy. Przyciągając ją do siebie silnik obraca się w prawo a przekręcając pierścień powinien ruszyć w lewo. Wycieraczki przednie lub tylną załącza moduł komfortu w kabinie w zależności od tego jaki otrzyma impuls z manetki przy kierownicy. Widocznie przekręcając pierścień nie zmieniasz polaryzacji przewodów i pompka chodzi tylko w jedną stronę.

 

Manetka daje sygnał na start pompki

Jak to stwierdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetkę zdiagnozowałem CLIP'em. Podłączyłem, wszedłem w tryb wyjść, wyświetliłem sobie wyjście spryskiwacza tylnej szyby. Wyświetlał się stan "wyłączony". Jak przekręcałem pierścień to stan zmieniał się na "załączony". Więc sygnał z pierścienia manetki wychodzi do BSI. Z BSI już niestety nie bo pompka się nie załącza a jedynie wycieraczki przednie.

 

"Widocznie przekręcając pierścień nie zmieniasz polaryzacji przewodów i pompka chodzi tylko w jedną stronę" - ona wtedy w ogóle się nie załącza.

 

W załączniku schemat a poniżej wyjaśnienie symboli:

M14 - pompka spryskiwaczy szyb

K77 - przekaźnik pompki spryskiwacza

K78 - przekaźnik 2 pompki spryskiwacza

M13 - pompka spryskiwacza reflektorów

A23 - sterownik kolumny kierownicy (czyli manetka)

A20U - Moduł UCH lub BSI (różnie go nazywają)

 

Więc jakby na to nie patrzeć chyba posypała się logika w BSI.

1.pdf

2.pdf

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz w temacie megane II ph I i domyślam się, że taki pojazd posiadasz. Załączony schemat skądinąd jakiś "obcy", osobiście wolę korzystać ze schematów visu, dotyczy ph II ale pokazuje, że silnik spryskiwacza szyb jest zasilany bezpośrednio z manetki. Moduł BSI również otrzymuje informację o położeniu odpowiedniej manetki i załącza odpowiednią wycieraczkę.

Przekaźniki występują przy spryskiwaczach reflektorów.

Najprościej to wyjąć pompkę i sprawdzić czy zmienia się polaryzacja obydwu przewodów zasilających pompkę. Clip odczytuje tylko czy podawany jest plus do BSI z odpowiedniej manetki tzn. do jednego pinu podawany jest + gdy uruchamiasz przód a do drugiego pinu podawany jest + gdy uruchamiasz tył. Jeżeli w międzyczasie manetka nie poda minusa do odpowiedniego pinu pompki to pompka nie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Wyjąć kostkę, podłączyć miernik i powinno być wskazanie np. przód = +12V a tył = -12V? To co zmienia polaryzację BSI, przekaźnik czy manetka?

Możesz podesłać schemat, który posiadasz?

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polaryzację zmieniają manetki. Podłącz miernik do obydwu pinów pompki. Podłącz tak miernik by przy włączeniu pompki na przód pokazał +12 V. Przy załączeniu pompki na tył przy tym samym podłączeniu miernika powinien pokazać -12 V. Jeżeli pokaże 0 V to masz problem z podaniem masy przez manetkę obrotową.

0081_A4.PDF

677 - pompka spryskiwacza

1519 - manetka

645 - BSI

260 - bezpieczniki w kabinie

1337 - moduł UPC pod maską (bezpieczniki + przekaźniki}

211 - wycieraczka tylna

212 - wycireaczka przednia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro to sprawdzę i dam znać.

 

Dodano: 27 wrz 2016 - 15:51

Sprawdziłem. Miernik pod wtyczkę i jak pompka załączona na przód to jest +12V a jak na tył to jest -10,5V (bez obciążenia - czyli jak jest wpięta wtyczka to pewnie jest znacznie mniej). Jak w spryskiwaniu do tyłu masę wezmę np. z rurki ssania klimatyzacji a plus trzymam cały czas we wtyczce to miernik pokazuje -12V. Czyli słaba masa z pierścienia? Jednak manetka do wymiany?

Edytowane przez sipexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi. Możesz poeksperymentować i przy założonej wtyczce do pompki oraz po przekręceniu pierścienia na tylny spryskiwacz podać masę na krótko do przewodu który powinien mieć minus. Sprawdzisz czy silnik ruszy i czy poda płyn na tył. Musisz tylko uważać by nie pomylić przewodów i nie włączyć w międzyczasie spryskiwacza na przód bo zrobi się zwarcie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!