Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o kilka usterek (zbiorczo)


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zasięgnąć opinii osób kumatych w mechanice. Pytam o parę usterek zbiorczo by nie zakładać paru tematów- które wyszły wczoraj przy okazji wymiany prawej półosi (zerwana osłona przegubu i rozsypujący się przegub).

 

1. Po lewej stronie przy przegubie zewnętrznym manżeta jest już sparciała i pojawiło się pęknięcie narazie wielkości główki zapałki.

Czy jeśli przegubu a co za tym idzie zapewne i samej manżety nie dało się wymienić po prawej stronie bez wymiany półosi, to czy po lewej stronie będzie się dało wymienić samą manżetę przegubu? Mechanik twierdzi, że da się.

 

2. Pomimo dwukrotnej wymiany na przestrzeni ostatnich 3 lat manżety gumowej wraz z łożyskiem na łączeniu skrzyni biegów z ośką- w dalszym ciągu poci się tam, powoli wycieka olej ze skrzyni biegów. Co może być przyczyną? Czy robić to czy dać sobie spokój i po prostu co jakiś czas sprawdzać poziom i ewentualnie dolewać olej skrzyni?

 

3. Mechnanik przy oględzinach tarcz hamulcowych z przodu stwierdzł, że mają ranty i rdzewieją. Były wymieniane jakieś 4 lata temu przez poprzedniego właściciela, a ja fakt nie robię dużych przebiegów. Przy hamowaniu z dużej prędkości są drgania kierownicy.

Czy jest sens jeszcze ratować takie tarcze poprzez toczenie itp... czy finansowo nie warta to skórka za wyprawkę i lepiej wymienić na nowe?

Jakie tarcze (firma) możecie polecić w jeszcze w miarę umiarkowanej cenie, aby posłużyły trochę a nie padły po roku czasu?

Z góry dziękuję za kompleksowe odpowiedzi.

 

Dodano: 27 wrz 2016 - 15:46

Uzupełniam zdjęciami.

 

thumb_hosting_zdjec_1474983875__20160927_135119.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983845__20160927_134954.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983829__20160927_134858.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983908__20160927_135236.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983889__20160927_135208.jpg

 

I jeszcze pytanie: czy tu powinna być jeszcze jakaś nakrętka/zaślepka czy tak to ma wyglądać? Chodzi mi o gwint półosi.

 

thumb_hosting_zdjec_1474983805__20160927_134413.jpg

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy...

Skoro mechanior twierdzi że się da, to niech wymienia.

Jego problem jak to zrobi.

Dziurka w gumie spowoduje rozbryzganie będącego tam smaru po wewnętrznej stronie felgi i nadkolu.

Gumy wewnętrzne przy jednej robocie warto wymienić skoro są nieszczelne.

Tarcze...

Czy je regenerować zależy od ich obecnej grubości.

Są podane minimalne wymiary jakie kwalifikują tarcze do wymiany.

To że rdzewieją, nawet na powierzchniach gdzie przylegają klocki to normalne. (na obwodzie ZAWSZE) Wszystkie rdzewieją poza wymyślnymi z kompozytów albo carbonu, ale to nie ta klasa auta by takie były dostępne. (koszt takich tarcz mógłby przewyższyć wartość auta)

Końcówka półosi..

Tak to ma wyglądać, jest tam tylko jedna nakrętka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien- dziękuję za odpowiedź. Ale jeśli z prawej strony nie dało się wymienić przegubu bez wymiany półosi to logicznie myśląc po drugiej stronie też nie wymieni samej manżety przegubu a mechanik coś bredzi? Czy są jakieś "tajemnicze" sposoby?

A jeśli chodzi o ten wyciek na łączeniu skrzyni z ośką, brzydko to wygląda? Czy można jeszcze jakiś czas z tym pojeździć dolewając olej czy nadaje się to niezwłocznie do wymiany? Ma ktoś pomysł dlaczego pomimo już dwóch wymian dalej to cieknie po jakimś czasie? Kiepskie części czy jakieś tam gniazdo wyrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!