Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Bugi14 napisał(a):

Ale te szarpnięcia na zimnym dalej wstępują.

Jutro jadę na aktualizację map.

Może jakiś delikatny chiptuning 

Bardzo dobry ruch w kwestii aktualizacji mapy;

  - warto też sprawdzić luzy zaworowe,

Z którego roku auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Auto mam od 10tys. Z tego co mi wiadomo ostatnie lata jeździła kobieta po Krakowie więc stąd pewnie to zakatowanie dwumasy i sprzęgła. Z początkiem mrozów trochę ubyło płynu chłodzącego ale robiłem test na uszczelkę i wyszedł negatywny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bugi14 napisał(a):

Z początkiem mrozów trochę ubyło płynu chłodzącego ale robiłem test na uszczelkę i wyszedł negatywny. 

Przy szczelnym układzie - nie powinno ubywać płynu;

   - były przypadki skorodowanej chłodnicy płynu i układu chłodzenia turbo,

Zalecam;

  1/ szczególna/częsta kontrola poziomu płynu,

  2/ wymiana korka  zbiornika wyrównawczego płynu,

  3/ pomiar ;

        a/ ilości wypadań zapłonu,

        b/ ilości spalań stukowych,

        c/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

        d/ napięcia sond lambda,

        e/ kontrola endoskopem powierzchni tłoków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się.

Problem to poszarpywanie silnika odczuwalne przy obrotach ok. 1500-2000 tys. na LPG, na benzynie ledwo odczuwalne. Brak ubytku płynu chłodniczego - nie dolewam.

Dane:

Scenic III ph I Rok prod. 2009.11 przebieg ok 194 kkm

Silnik: 1.4 Tce H4J Typ:JZ1V/D084298 , 96 kW/130 kM

Soft sterownika wtrysku: 7c00

1 wł. Niemcy 0-110kkm ( z bazy Renault: przy 19,6 kkm R151 Układ olejowy, uszczelka w tym głowicy)

2 wł. Polska 110 kkm- 148 kkm (2019-2020.12)

113 kkm - założone LPG (LpgTech, Strojenie sondą AFR)

Jestem 3 właścicielem 148-194 kkm przebieg roczny 11,5 kkm.

Szarpanie występuje, od początku, co najmniej od maja 2020 r.

2020.05 błąd P0133 wolna reakcja obwodu 02-1 (błąd skasowany, bez dalszej diagnozy)

2020.05 P0302 Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze nr 2 (błąd skasowany, bez dalszej diagnozy)

2023.02 (ok 15 tys. temu)

błąd P0303 / P0304 “Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze nr 3 / 4”. Zakupiłem 2 szt. oryginalnych cewek Renault i zostały założone (z tego co pamiętam) na cyl. 3 i 4 (pod kolektorem turbo). Czyli auto ma 3 “nowe” cewki, 1 szt. ok.30 kkm, 2 szt.15 kkm. Wymienione zostały także świece (niestety nie pamiętam firmy, modelu,  pamiętam, że irydowe, kosztowały ok 200 pln.) Zdj. zdjętych świec (po 30 kkm poniżej). W gniazdach świec był olej -ślad olejowy był ok 5 mm, na porcelanie świecy, mechanik z którym demontowałem świece nie zwrócił uwagi na to.

wygląd świec 113 kkm-180 kkm - niestety, w związku z tym, że w gniazdach świec był olej i podczas wyjmowania zostały zalane, to kolor świec jest trudny do ustalenie, w rzeczywistości są jaśniejsze niż na zdj.

 

Ponieważ problem nie ustąpił, a szarpanie odczuwalne było (jest) głównie na gazie, w maju 2023 r. w dalszej kolejności wymieniłem 4 wtryskiwacze gazu - LPGTech.

W połowie 2023 r.  został wymieniony również rozrząd przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy , po ok 30 tys kkm, (co dało mi do myślenia, że albo coś jest nie tak z silnikiem albo sprzedający - minął się z prawdą - i, jak mi przekazał, rozrząd i sprzęgło, nie zostało wymienione (brak rachunków, tylko deklaracja sprzedającego). Sprawdzone zostały też luzy zaworowe “i luzy były w dolnym zakresie, ale były ”.

 

Po diagnozie 2024.10.02 -błąd P0133 uszkodzenia sondy przed kat. (potwierdzone na drugim diagnoskopie) w dn. 2024.12.17 wymieniona została sonda lambda na Bosch. Stwierdzono też błąd P0301 Cylinder 1 Misfire Detected. Błędy zostały skasowane.

od grudnia mam EML327Vgate iCar2

27.12.2024 Błąd DTC0303F8 Wypadanie mieszanki - Cyliner 3 ! Czyli wypadanie na 1 i 3.

Zrzut ekranu z 29gru - dotyczy błędu DTC0303 (przebieg można przyjąć zbliżony kilka km +). Tu pytanie poboczne, czy PR806 kasuje się po skasowaniu błędu?

 

Po rozmowie z mechanikiem z aso renault, któremu przekazałem: szarpanie + wypadanie zapłonu na cyl. 1 i 3, jego diagnoza: brak luzu na zaworach. Auto zostało odstawione do mechanika (nie ww.), z informacją szarpanie, wypadanie zapłonu na 1 i 3 cyl, i że jestem zainteresowany, po sprawdzeniu luzów zaworowych regeneracją głowicy+wymiana upg (zgodnie z wiedzą zaczerpniętą z tego forum). Mechanik (w dn, 8-16.01.2025) 1. sprawdził luzy zaworowe (w normie- czekam na dane ), 2. spręż na zimnym silniku: na 3 cylindrach ok. 10,5, a na jednym cylindrze 9,5 (chyba na 3 lub 4 -doprecyzuję), 3. uszczelnił dolot -uszczelka, 4. z gniazd świec usunął olej; 5. skasowanie błędów. Wg mechanika usunięto problem wypadania zapłonu - na benzynie. Na LPG pozostał problem (z szarpaniem). Auto zostało oddane mi do eksploatacji w celu określenia czy zapłony wypadają. Dotąd przejechałem niewiele ponad 100 km.

EML327Vgate iCar2 i Qpyren3. Odczyty parametru “Licznik wypadania zapłonu” z Qpyren3 z kilku tras, jednocześnie ECU nie raportuje błędu Wypadania zapłonu na którymkolwiek z cylindrów. Jazda na PB, zgodnie z zaleceniem mechanika.

Pytanie: Jeśli wypadanie zapłonów jest rejestrowane, a jednocześnie brak jest błędu “Wypadania mieszanki” to czy należy przyjąć, że ilości wypadnięć jest w normie i nie należy się tym przejmować?

 

29.12.2024 r. 31 km cylinder/ilość wypadnięć 1/25 2/17 3/24 4/15.

03.01.2025 r. ok 5 km : 1/22, 2/1, 3/20, 4/1 (dane przytaczam, bo jak pisałem ostatnio zarejestrowano błąd wypadania na 1(2.10.2024)  i 3 cyl. (27.12.2024 r.)

Po wizycie u mechanika  (8-16.01.2025, roboty jw.)

16.01.2025 r. 8 km: 1/21, 2/7, 3/16, 4/3. 

18.01.2025. 34 km: 1/19, 2/17, 3/31, 4/14; 34km ta sama trasy, tylko “z góry”: 1/38, 2/14, 3/31, 4/14.

 

Przedstawiam też ilość spalań stukowych:

PR469 cyl.1-7392, PR471 cyl.2 8980, PR473 cyl.3 4943, PR475 cyl.4 4221, parametr PR427 “Sygnał spalania stukowego średni” obserwuję około 60. (przebieg 194,6 kkm, w tym może 30-40 kkm na LPG).

Test na uszczelkę (20 min!) wyszedł negatywny.

 

Diagnoza? Czy regeneracja głowicy z wymianą upg to dobry pomysł, biorą pod uwagę, że chcę jeździć i ekonomię - wymiana pewnie z 4 tys. , a wartość auta -18 pln.

image.jpeg

IMG_20250122_190432.jpg

Screenshot_2024-12-27-17-51-04-746_org.qpython.qpy.jpg

Screenshot_2024-12-29-14-18-55-228_org.qpython.qpy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz świece irydowe dobrej firmy ale te  raczej nie są przeznaczone do LPG. Dwie z nich zostały zalane do porcelany, czyli mogą być z nimi problemy. Rozumiem, że najwięcej wypadań zapłonów występuje na cylindrze, który ma sprężanie 9,5 bara?

Denso są lepsze i trwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj dobre świece to irydowe z NGK np: ILKAR7A7  lepiej z gazem się znoszą (mimo, że dedykowany komplet oryginalnych jest sporo tańszy).

Czy jak zdjęli Ci głowicę to ktoś robił ocenę stanu cylindrów? Tam, gdzie masz 9,5 to wymieniłbym pierścienie tłoka - skoro olej jest obecny w komorze spalania w znacznych ilościach to w większości wypadków tutaj pojawia się problem. Brakuje mi tylko info w opisie czy pooszarpywanie jest na jakim silniku: ciepłym/zimnym/zawsze?

Jedyne co nieco mnie zaskakuje to wymiana cewek pojedynczo zamiast komplet - oczywiście rozumiem i szanuję chęć oszczędności, ale jak widzisz masz 3 z 4 a nuż ta jedna siada i problem dalej bez rozwiązania. W starszych autach, gdzie siadały cewki wymieniano też kable wysokiego napięcia warto rzucić okiem, czy aby izolacja nie ukruszyła się na tyle, że generuje problemy (ciekawostka - koledze w drukarce uszkodził się wewnątrz przewód, 0 śladów z zewnątrz a wewnątrz idealnie przecięte żyły).

Edytowane przez SilverGTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszarpywanie jest zawsze na LPG, a na benzynie na zimnym minimalnie, też w niskim zakresie obrotów 1500-2000 obr.

Głowica nie była ściągana. Olej był w gniazdach świec, a do tego trzeba zdemontować tylko kolektor powietrza od sprężarki(przykrywa cewki 3 i 4), cewki i  świece.

Cewki wymieniłem na tych cylindrach na których był błąd P0303 / P0304 “Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze nr 3 / 4”.

 

Przedstawiam liczę spalań z kolejnej trasy: 49 km po górach (niskie prędkości), cylinder/ilość wypadnięć: tam 1/18, 2/14, 3/19, 4/9; powrót 1/30, 2/14, 3/28, 4/10.

Ponawiam pytanie: Jeśli wypadanie zapłonów jest rejestrowane (PR831-PR834) , a jednocześnie brak jest błędu “Wypadania mieszanki” to czy należy przyjąć, że ilości wypadnięć zapłonów jest w normie i nie przejmować się tym, że zapłony wypadają?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wtrysków lpg robiona była kalibracja? Reduktor trzyma ciśnienie i temperaturę gazu? Wtryski nie kleją przy pierwszym przełączeniu?

Czujniki spalania stukowego obejrzeć czy korozja bloku nie wpływa na odczyty.

Warto: kamera obejrzeć cylindry, zawory. Zrobić plukanke, odblokować pierścienie.

Świece zmęczone- wypalone elektrody masowe, z lekka za bogata mieszanka. Na lpg porcelana powinna być prawie biała.

Olej w gniazdach świec nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jacko1978 napisał(a):

Olej był w gniazdach świec,

Nie wystarczy usunąć olej;

  - należy wymienić uszczelki kolektora dolotowego,

  - aby olej nie pojawiał się w gniazdach świec

  - Rok prod. 2009.11 ,   przebieg ok 194 kkm,

 

10 godzin temu, Jacko1978 napisał(a):

Głowica nie była ściągana.

 

10 godzin temu, Jacko1978 napisał(a):
10 godzin temu, Jacko1978 napisał(a):

Przedstawiam liczę spalań z kolejnej trasy: 49 km po górach (niskie prędkości), cylinder/ilość wypadnięć:

 - tam 1/18, 2/14, 3/19, 4/9;   powrót 1/30, 2/14, 3/28, 4/10.

 

10 godzin temu, Jacko1978 napisał(a):
W dniu 22.01.2025 o 21:25, Jacko1978 napisał(a):

Test na uszczelkę (20 min!) wyszedł negatywny.

 

 

 

Najczęściej cierpią na wadliwą uszczelkę pod głowicą;

    - roczniki z lat;  2009 - 2010,

Jeśli tester - jest negatywny ;

    - to zawsze cylindry były całe,

Szybko rozbieraj silnik ;

   - nie jeździj,

   - a skończy się tylko na uszczelce.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wtrysków była robiona auto kalibracja +ręcznie kalibracja na trasie ok 10 k- 3 krotnie, bez rezultatu. Jeśli chodzi o pracę instalacji LPG, to gazownik nie widzi w niej problemu. Silnik z PB na LPG przełącza się idealnie.
Elektrody masowe nie są nadpalone. Porcelana nie jest biała, jest kawowa. Jak pisałem: "wygląd świec 113 kkm-180 kkm - niestety, w związku z tym, że w gniazdach świec był olej i podczas wyjmowania zostały zalane, to kolor świec jest trudny do ustalenie, w rzeczywistości są jaśniejsze niż na zdj."
Korekta długoterminowa na LPG wynosiła - 10,9, na PB -5,5 więc możliwe, że mieszanka jest za bogata.

EDYCJA:

Zamieszczam dane pomiaru sprężu i luzów zaworowych. Proszę o podanie danych katalogowych luzów zaworowych i i komentarz czy są ok. Będę wdzięczny.

Spręż 1 cyl. 11, 2 cyl. 11. 3 cyl. 9,8, 4 cyl. 11. Luzy zaworowe:

1 s 0,20-0,15 w 0,20-0,25,

2 s 0,20-25 w 0,25-0,20,

3 s 0,15-0,20 w 0,20-0,25,

4 s 0,15-0,20 w 0,30-025.

IMG_20250130_205449(1).thumb.jpg.6bfa02f5b4fd28f4e9044d0e142e8649.jpg

Edytowane przez Jacko1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Inlet: 0.26 to 0.34 mm,
- Exhaust: 0.29 to 0.37 mm.

strona 52 z serwisówki z linka

Tutaj masz link:

https://megane.com.pl/topic/74940-14-tce-luzy-zaworów/?do=findComment&comment=503108

 

Luzy są mocno nie ok, patrząc na pomiar kompresji, to tak pachnie, że czapka do zdjęcia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!