Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

W spalinach jest CO2 dwutlenek węgla, który przepływając przez rurkę z niebieską miksturą tworzy słaby kwas węglowy H2CO3 i płyn zabarwia się na żółto. Słaby kwas rozpada się po kilku godzinach i płyn znowu jest niebieski lekko wpadający w zieleń.

Z naszych doświadczeń warsztatowych wychodzi, że nie przy każdym przypadku uszkodzonej UPG spaliny i CO2 przedostają się do układu chłodzenia, dotyczy to także wszystkich innych modeli silników diesel i benzyna niezależnie od producenta.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dołączam do klubu uszkodzonych uszczelek. Za chwilę autko idzie do serwisu. Jest dwutlenek węgla , jest budyń na bagnecie i smród spalin. Oczywiście w zbiorniczku płynu chłodzącego susza. Przebieg 197K. 

Taki prezent gwiazdkowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz mieć większych zniszczeń to radziłbym już nie uruchamiać już silnika, a możliwe, że się skończy tylko na uszczelce. A jak już musisz jechać to zalej płynu na maxa i nie dokręcaj korka, obserwuj temp. silnika ! Od kiedy użytkujesz to auto i który to rok produkcji.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że mechanika mam 200 metrów od domu :-) Z temperaturą nie było problemu - nie zdążył się nagrzać nawet do pierwszej kreski. Mój szczeniak to rocznik 2010. W moich rękach od kwietnia zeszłego roku. Wcześniej jeden właściciel. Auto doinwestowane, z polskiego salonu, komplet dokumentów. Serwisowane przez cały czas albo w Renault albo w markowych serwisach. 

Wcześniej nie było żadnej większej obory. W zeszłym roku wymieniłem napinacz łańcucha rozrządu, bo już trzaskał na zimnym w blachę :), pasek osprzętu i parę drobiazgów. 

Teraz czekam na wyrok - czy tylko uszczelka, czy coś więcej...

Edytowane przez DaveLombardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, DaveLombardo napisał:

Teraz czekam na wyrok - czy tylko uszczelka, czy coś więcej...

Życzę powodzenia i aby to była tylko uszczelka..

Jeżeli to tylko uszczelka to pamiętaj aby nowa była firmy VictorReinz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi mi to mój dobry znajomy, więc całość z kompletem uszczelek, szpilek i jakichś jeszcze "niezwykle-ważnych-i-przydatnych-a-wartych-przy-okazji-wymiany-czegosiów", łącznie z robocizną 2100 plus płyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również dopisuje się do klubu wymiany uszczelki pod głowicą (przebieg 115kkm). Całość zrobiona przed świętami: komplet uszczelek głowicy +  uszczeleki przy turbo. Tester z płynem reakcyjnym nie zabarwiał się, olej idealnie czysty, brak mazi na bagnecie i pod korkiem - jedyny objaw to ubywający plyn chłodniczy i na koncu (w dniu oddania do serwisu) biały dym z rury wydechowej który ustał po zgaszeniu i ponownym odpaleniu.

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia pewnego mechanika z którym niedawno rozmawiałem o bolączkach naszego silnika wynika, że przy niewielkich uszkodzeniach UPG (gdy płynu ubywa jeszcze w miarę mało) tester też zmieni zabarwienie, warunkiem jest dobrze rozgrzany silnik i trzymanie go przez określony (z reguły - długi) czas na dość wysokich obrotach. Jak to się ma do rzeczywistości wolę się już nie przekonywać. @athlon64x4 objawy miałem takie same jak Ty przy przebiegu ~160 tys., na szczęście białych spalin z rury nie było, na nieszczęście po demontażu silnika okazało się że miałem przytartą panewkę. Poprzedni właściciel pewnie trzymał się interwałów wymiany oleju co 30k a może i więcej <czerwona>. Dzięki nieocenionej pomocy kolegi Witman, dzisiaj cieszę się jazdą z praktycznie nowym silnikiem. Pozdrawiam i dziękuję <piwko>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam Wasze posty, to coraz bardziej się cieszę, że poprzedni właściciel mojej Megane wymienił uszczelkę :-)

Myślicie, że wymiana oleju co 30kkm przyczynia się też do tej awarii? Po wymianie uszczelki nowy olej co 10-12kkm?

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!