Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

witman, przepraszam za trochę offtopic, ale widzę że zajmujesz się profesjonalnie naprawami Renault.

Chciałbym zapytać jaki przyjąć interwał wymiany oleju w silnikach 1.2 TCE, wszyscy mówią że 30 tyś km zgodnie z ks.serwisową jest nieakceptowalne.

Czy 15 tyś km ale w przedziale 2 lat jest akceptowalne, czy powinienem wymieniać olej co roku? Przebiegi auta żony to około 5-7 tyś rocznie. 

Swoją drogą czy pojawiły się jakieś problemy z uszczelkami pod głowicą w 1.2 TCE? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był jeden przypadek 1.2TCe, ale silnik był bardzo mocno dojechany i zaniedbany, nowy właściciel auta go wymienił. Olej wymieniać co 10-12kkm, a niedawno dowiedziałem się, że te same konstrukcje silników tylko, że w Nissanie moją interwał wymiany  oleju 15kkm, a nie 30kkm jak jest w Renault, chodzi min. o 1.2TCe (1.2DIG-T Nissan) i 1.5dci110.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissanowskie DIG-t są chyba jeszcze  bardziej zwalone niz 1.2 tce. W internetach aż huczy o ich konsumpcji oleju. Nissan podobnie jak renault postanowił to naprawić wgrywjąc nowe mapy, które przesuwają max. moment obrotowy o wiele wyżej niż napisane to było w danych silnika. Dla przykładu koleś hamował swój silnik przed wymianą map i po wgraniu softu przez nissana i moment max. przesunięty był pod prawie 3000 obrotów, do tego przyrost momentu był łagodny a nie było nagłego kopa do tych 3000 obrotów. Oczywiści spowodowało to spadek konsumpcji oleju ale też zamuliło silnik. Rzekomy właściciel chciał reklamować samochód z wynikami pomiarów z hamowni ale reklamacja została odrzucona bo hamownia nie jest certyfikowana bleblebleble i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowni Koledzy!

Na wstępie pragnę się przywitać!

Przeczytałem cały wątek i mam dylemat. Ubywa mi bardzo powoli płynu. Przez 10 tyś km dolałem niecałe 1,5 l. Zawsze jest to jednak jakiś ubytek.

Czytałem jak zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę ale w okolicy mam samych partaczy, którzy albo każą dolewać płynu i jeździć albo wymienią uszczelkę a okaże się, że nadal będzie ubywało płynu.

Tak naprawdę nie wiem kiedy zaczęło ubywać płynu. Auto mam od maja więc jest to pierwsza moja zima z nim. Przy zakupie był oryginalny płyn chłodniczy (jaskrawo zielonkawy). Miałem uszkodzone sprzęgiełko sprężarki klimatyzacji i samodzielnie je wymieniałem a wiadomo, że przy tej operacji cały przód do rozbiórki więc i chłodnica. Jakoś miesiąc/dwa później podczas wyjazdu na wczasy zauważyłem że ubywa płynu. Zbagatelizowałem to  myśląc, że może nie dokręciłem opaski przy wężu na chłodnicy, a żeby się teraz do niego dostać muszę zrzucać zderzak wiec niebardzo mam czas. Średnio dolewam 100 - 200 ml na 1000 - 1500 km. Wczoraj było na min, dolałem na max. Dzisiaj przejechałem 100 km i płyn jest na max.

Po przeczytaniu wątku zacząłem sprawdzać bagnet, nad maxem nie widać majonezu ale na samym czubeczku bagnetu jest mała kropla. Jak wytrę bagnet i zanurzę znowu jest taka kropelka majonezu. Może to wynikać z jazdy na niedogrzanym silniku. Małżonka jeździ delikatnie ale krótkie odcinki. Teraz jak były mrozy wychodząc z domu skrobałem szyby w swoim padalcu i scenicu małżonki na odpalonych silnikach więc coś tam temperatury zawsze złapał. Dodatkowo odpalam silnik bo pierwszy tydzien mrozów żona odrazu praktycznie ruszała i gasiła zanim się rozgrzał a w sobotę bateria odmówiła posłuszeństwa. Po naładowaniu ok więc poprostu nie miała czasu się naładować po rozruchu.

Z tłumika mi nie kapie, nie czuć też płynu w spalinach. Pod korkiem oleju delikatnie przypocone, wydaje się słodkawe. Płyn?

Jestem teraz w strachu bo miałem kupca na to auto za 28 tyś ale mało mi było i zrezygnowałem, zdecydowaliśmy się, że zostawiamy to auto a tu się mogą zacząć cuda z nim. Przyzwyczailiśmy się do niego i super nam się nim jeździ. Poza tym nie wiem co kupić po nim, chyba znowu scenica. Po przesiadce ze scenica 2 1,6 16V to jest rakieta.

Jutro jadę na clipa, niech sprawdza czy nie wypadał zapłon. Zapuścić kamerę endoskopową w cylinder czy nie wymyty tłok jest? Chyba też wkońcu zrzucę zderzak, może to jednak wąż. Chyba też i do ASO się wybiorę modląc się, żeby w historii była wymiana UPG. Kupując sprawdzałem przebiegi na wizytach serwisowych nie myśląc, żeby sprawdzić czy wymieniali UPG.

Silnik to oczywiście 1,4 tce a rok 2010 w Scenicu III z przebiegiem 148 000. Auto u mnie od 10 000 km.

Kolego Witman, można jakieś namiary na Ciebie? W jakim mieście działasz? Może zrobię sobie wycieczkę do Ciebie na diagnostykę czy to UPG czy nie bo nie wiem co robić teraz. Sprzedawać? Bubla komuś wcisnąć? Czy wywalić 3 tyś. na uszczelkę licząc na to, że bloku nie trzebabędzie robić i jeździć już do 300 000 km? Przeraża mnie koszt uszczelki i innych rzeczy z rozbiórką silnika związanych ale z drugiej strony, chyba auta innych marek po 2010 roku nie będą tańsze w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lisu84

Z tego co widziałem to @witman działa we Wrocku i okolicach - link w jego podpisie :-)

Możesz kupić test szczelności UPG 

Dnia 15.12.2017 o 21:40, karek_7 napisał:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6439637967

 

Ja użyłem dokładnie tego. 

 

z adnotacją drobną:

Dnia 29.12.2017 o 14:54, Laros napisał:

Z doświadczenia pewnego mechanika z którym niedawno rozmawiałem o bolączkach naszego silnika wynika, że przy niewielkich uszkodzeniach UPG (gdy płynu ubywa jeszcze w miarę mało) tester też zmieni zabarwienie, warunkiem jest dobrze rozgrzany silnik i trzymanie go przez określony (z reguły - długi) czas na dość wysokich obrotach. 

 

Lepiej jakby co wymienić UPG + płyny niż cały silnik lub naprawiać uszkodzony :-) 

Edytowane przez Papf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Lepiej jakby co wymienić UPG + płyny niż cały silnik lub naprawiać uszkodzony :-) 

 

Jestem tego samego zdania ale w przypadku naszych aut wymiana UPG wiąże się z innymi rzeczami i koszta rosną do ponad 2 tyś. PLN. W związku z tym mam dylemat. Czy robić, czy sprzedawać. Z drugiej strony trochę sumienie mnie gryzie, wcisnąć komuś auto z możliwą usterką? A z drugiej strony przy młodych autach koszta nie będą mniejsze. Najlepiej byłoby kupić nowe auto z salonu ale mnie nie stać na to.

 

Kolego Papf, robiłeś u siebie UPG? Widzę, że masz w opisie przebieg 190 +.

Edytowane przez lisu84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz znaleźć jakiegoś ogarniętego mechanika, który zdiagnozuje, że to rzeczywiście UPG. Kolesi typu "Panie, dolewać, jeździć dalej i obserwować" omijaj szerokim łukiem, takie porady mogą doprowadzić do tego że, koszt remontu wzrośnie kilkukrotnie. Po drugie jeśli już zdiagnozujesz i będziesz wymieniał, to uwierz mi 2 tys. zł. w tym konkretnym przypadku to nie jest dużo. Przy wymianie UPG wymienia się także rozrząd i cała ta operacja odbywa się na silniku wyjętym z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lisu84 ubytek o którym piszesz nie jest duży pamiętajcie, że korek (zakrętka na zbiorniczku) nie jest w 100% szczelna w niej jest sprężyna, która się podnosi pod wpływem ciśnienia w układzie chłodzenia w nowych samochodach też ubywa płynu.

Obserwując moje dwa 1.4TCe~160KM z LPG na 10kkm ubyło +/- 0,3 - 0,4, u kumpla w Oplu Zafirze 1.4T 2016r. podobnie, moja kuzynka ma M3 Kombi 2010r 1.4TCe po wymnie uszczelki i ubytek jest podobny.

Ale czujność nie zaszkodzi, bo z praktyki i doświadczenia ubytek, który jest już bardzo niepokojący to znikniecie płynu od kreski max. do min. w 300-500km, a nawet 50km. Biały dym z rury i słodkawy zapach spalin, niestabilna praca silnika przy uruchamianiu po kilku godzinnym postoju, zapalanie checkengine, wypadanie zapłonu to już bardzo poważne objawy uszkodzenia UPG, a przy takich objawach stanowczo odradzam ponowne uruchamianie silnika !

Można sprawdzić i użyć testera obecności spalin, jednak nie daje to 100% pewności, gdyż zbyt mała ilość CO2 w układzie chłodzenia nie zabarwi preparatu na żółto.

Wypłukany czysty tłok to już oznaka bardzo dużego ubytku lub długiej eksploatacji silnika z ubywającym płynem, rekordzistki potrafili wlać ponad 15 litrów płynu zanim trafili na warsztat. 

Biała kropla na końcu bagnetu to normalka w okresie jesienno-zimowym, pewnie jeździsz dużo na krótkich odcinkach, a wilgoć zasysana jest z zewnątrz, latem przy suchym powietrzu tego nie będzie, obserwuję to samo w moich TCe, a we wcześniejszym SII 2007r. 2.0 16V F4R też tak miałem, tu słusznie piszesz, że 2.0 chowa się do 1.4TCe nawet w wersji fabrycznej 131KM i z dynamiką i ze spalaniem :-D Obecnym SIII ~162KM na LPG objeżdżam bez problemu kumpla LIII 2.0dci (troszkę OT nie zaszkodzi) :rolleyes: 

@lisu84 Mając przebieg 148kkm i chcesz dalej jeździć tym autkiem, a silnik jest w dobrej kondycji możesz pomyśleć nad wymianą rozrządu i kompleksowo wymienić też UPG i inne ważne uszczelki, przy przebiegach 130-160kkm, obserwujemy dość często zjawisko rozciągnięcia się łańcucha przy takich przebiegach, chodziarz byli tacy pacjenci co mieli 165kkm i 186kkm, a łańcuch był od nowości i jeszcze w niezłej kondycji, wszystko zależy od sposobu wcześniejszej eksploatacji i częstotliwości wymiany oleju.  

Tu po raz kolejny się powtórzę, że jeden z naszych klientów ma SIII Grand 2009r. 1.4TCe z przebiegiem już ponad 308kkm z LPG i bardzo sobie go chwali, a podstawa to dbać, dbać i wymieniać płyny na czas ! Dotyczy to wszystkich jednostek napędowych dci, TCe, Sce, TDI, HDI, TSI, FSI, no może z tym TSI to trochę przesadziłem <zolta>

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt rozrzadu i uszczelki w przypadku gdy blok jest ok? Nie chcialbym dac sie okrasc pseudomechanikom.  U mnie w okolicy sami partacze. Wlasnie wyszedlem z aso. W historii nie ma wymiany UPG. Lancuchow nie wymieniali podobno bo maja byc dozywotnie i wychodzi na to ze sa bo 150 tys. Km kaput uszczelka, kaput blok czyli rozrzad juz tez nie potrzebny. Maja mi wycenic koszt UPG i rozrzadu. Czekam na telefon od nich.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lisu84 napisał:

Kolego Papf, robiłeś u siebie UPG? Widzę, że masz w opisie przebieg 190 +.

@lisu84

Nie chce mi się rozpisywać na ten temat zbytnio - ale zdradzę tyle, że ja mam wymieniony silnik akurat na taki z przebiegiem 77k+ (oczywiście w chwili wymiany tyle miał a teraz ma więcej, a opisie mam całkowity przebieg - silnik oryginalny się posypał przy przebiegu 179k km) - całe 300 km po zakupie zrobiłem aż od poprzedniego właściciela, z tym że mechanik mi mówił że silnik był robiony cały pod sprzedaż już ewidentnie.

Edytowane przez Papf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie o koszta wymiany rozrzadu i upg?

Czy da sie dostac do łańcucha w miarę bezboleśnie czy trzeba pół komory silnika wywalić żeby sprawdzić jego stan? Dzisiaj zrzucam zderzak, żeby sie do chłodnicy dostać w poszukiwaniu wycieków, mam nadzieję że je znajdę żeby to nie była upg.

Swiece powiadasz co 10 tys. Km? A serwis podaje 120 tys. Km. To sa celowe dzialania zeby wykonczyc wczesniej silnik.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!