Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka akumulatora i napis STOP


Rekomendowane odpowiedzi

wymienione części

Oczywiście, że poproś o części. Wtedy jak będziesz chciał oddasz do elektromechanika samochodowego alternator (albo firmy co regeneruje alternatory) i powiedzą Ci co tak naprawdę było z nim nie tak.

U mnie kiedyś zepsuł się regulator napięcia "bez powodu". Wymieniłem na inny i nic więcej nie naprawiałem i hula już kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważacie że cena 360 zł za samą regenerację alternatora jest wygórowana ?

 

Dodano: 17 lis 2016 - 11:35

Więc tak te rzeczy zrobili:

- Naprawa uzwojenia,

- łożyska komutatora,

- Szczotki regulatora,

- Komutator.

Razem 360 zł brutto plus 120 zł robocizna całość 480 zł

 

Aha teraz jak odpalam i jeżdzę to coś gwiżdze jakby jakaś rolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem 360 zł brutto plus 120 zł robocizna całość 480 zł

Dla mnie dużo, ponieważ sam bym to zrobił. Ale rozumiem, że nie każdy ma gdzie lub potrafi (mechanicy też muszą z czegoś żyć). Ja bym kupił używany z gwarancją rozruchową za ok. 100zł i ewentualnie wymienił łożyska za ok. 50zł. Nie jest to element który się za bardzo psuje.

Aha teraz jak odpalam i jeżdzę to coś gwiżdze jakby jakaś rolka.

Może łożysko na nowym alternatorze, jeżeli wcześniej nie gwizdało? Brzmi źle, ale może podjedz do tych co wymieniali niech sprawdzą. Może zbieg okoliczności np. z łożyskiem na rolce paska osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim posprawdzaj pod kątem przetarcia izolacji grube przewody między akumulatorem a rozrusznikiem i alternatorem. Sprawdź mocowanie masy na karoserii i na silniku. Do dokładnego sprawdzenia dwa mniejsze bezpieczniki na klemie plusowej akumulatora oraz czarna wtyczka PPM1 w module UPC (ten z bezpiecznikami pod maską). Do sprawdzenia też zasilanie tego modułu - gruby przewód przykręcony śrubą M8 na klucz 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, miałem podobny problem jak opisany w temacie. Opiszę jak go rozwiązałem, może komuś się przyda.
Za pierwszym razem Meganka II nie chciała odpalić, wyskoczył komunikat Immobiliser failure, za drugim razem auto odpaliło ale zaświeciła się kontrolka ładowania akumulatora i STOP.
Przejechałem parę kilometrów i auto zgasło, przy próbie odpalania silnik startował i po chwili gasł. 
Rozebrałem skrzynkę bezpieczników w której zauważyłem oznaki wilgoci. Pokrywa skrzynki była pęknięta i tam pewnie przedostawała się woda. 
Do rzeczy, po zdemontowaniu wszystkich wtyczek okazało się że w gnieździe z brązową wtyczką i dźwiginką jest korozja a jeden pin jest opalony. Zawiozłem tablicę do elektronika który wlutował nowe piny - okazało się że kilka jest też nadpalonych. Złożyłem wszystko i dziła! :) Kontorlka ładowania nie świeci się, nie wyskakuje Immobiliser Failure. 
Aha, po awarii słychać było jak alternator buczy, przy pomiarze okazało się że zabiera prąd z aku. Po naprawie jest już cichutko. 
Mam nadzieje że ta porada się komuś przyda, bo naprawa jest dość prosta i można zrobić ją samemu, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!