Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka akumulatora i napis STOP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujące pytanie bo nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi a mianowicie: wczoraj rano po odpaleniu auta zapaliła mi się na stałe czerwona kontrolka akumulatora a po puszczeniu pedału sprzęgła zapala się również dodatkowo kontrolka z napisem STOP. Więc zgasiłem zerknąłem pod maskę ale nic dziwnego i niepokojącego nie widzę. Odpaliłem drugi raz samochód to odpalał z 1-2 sekundy dłużej ale odpalił, żadnych dziwnych dźwięków nie słyszałem i nie słychać z okolic silnika, patrzyłem na alternator i przysłuchiwałem się to też bez uwag, rolka z paskiem się kręci. Dodatkowo nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby ale pewnie to zbieg okoliczności... Akumulator jest nowy, z salonu, kupiony rok temu przed zimą. Czy ktoś przerabiał podobny temat?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do komunikatów to właśnie nie ma żadnego co mnie najbardziej dziwi. Ok pojadę zaraz drugim autem i kupię miernik i zobaczę ile pokaże w megance.

 

Dodano: 14 lis 2016 - 10:05

na uruchomionym silniku pokazuje 11,45

 

Dodano: 14 lis 2016 - 10:52

i następne pytanie jeżeli to alternator to czy jego regenerować czy kupić nowy? Dzwoniłem wstępnie do serwisu to powiedzieli : 100 zł demontaż montaż i czarny scenariusz alternatora - 300 zł może być mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) dokładnie sprawdzić połączenie elektryczne alternatora z akumulatorem

2) można zrobić "bypass" bezpośrednio od alternatora do akumulatora

3) sprawdzić stan akumulatora (podmienić) - może ma gdzieś mocne zwarcie w sobie

4) alternator bym kupił używkę, bo to naprawdę rzadko psujący się element

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wymieniać alternatora, raczej to tylko regulator w alternatorze. Wymienisz go bez problemu samemu (nie wiem jaki jest dostep w 1,9, u mnie w 1,6 wymieniłem bez zdejmowania alternatora)

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedziano mi że klema plusowa alumulatora była luźna i przez to spalił się alternator. Z tego co mówili to wymienili łożysko, szczotki, komutator? cena: 340 zł plus 120 montaż i demontaż alternatora coś dużo? Aha i klema nowa plusowa dodatkowo 50 zł. Co sądzicie?

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby była luźna to by była gorąca po odpaleniu silnika (bardzo duży prąd) i IMHO przygrzana izolacja na przewodzie plusowym. Raczej byś to zobaczył.

Poza tym w alternatoracb nie ma komutatora. To nie prądnica.

A co to jest klema plusowa? Skoro była luźna, to się dokręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator możesz odłączyć jeśli zostanie podłączone sztuczne obciążenie, w przeciwnym wypadku może ulec spaleniu mostek i regulator napięcia alternatora. Tak, że teoretycznie w serwisie mają rację, przy braku obciążenia może pójść alternator. Ale przy braku całkowitym obciążenia, a nie jak luźna klema, samochód odpala, i podczas jazdy wszystko gra i buczy. Mam jeszcze wątpliwości, jak odpalała meganka jeżeli była luźna klema. Jak ja mam delikatnie luźną to nie chce odpalić za diabła. Myślę, że po prostu poszedł regulator, a oni wymienili wszytko jak leci.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klema plusowa alumulatora była luźna i przez to spalił się alternator. Z tego co mówili to wymienili łożysko, szczotki, komutator

Jeżeli wymienili tylko to co podałeś w poście powyżej to są objawy fizycznego zużycia. Na pewno nie spalenia alternatora. A ten nieszczęsny komutator to też się zużywa i podlega wymianie. To co nazwali komutatorem to są miedziane pierścienie współpracujące ze szczotkami.

Jak dla mnie cena za wysoka za wymianę tylko tych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak klema plusowa jest to : przewód plus do akumulatora.post-51810-0-59800000-1479236993_thumb.jpg Klema ta patrzyłem jest delikatnie luźna w sensie lekko rusza się w lewo i prawo ale jest już skręcona maksymalnie więc sądzę że się wyrobiła w jakiś sposób i czeka mnie jej wymiana. Przed oddaniem do serwisu od dwóch dni jakoś tak ciężej odpalał ale odpalał. Dzień przed oddaniem do serwisu tak jak pisałem zaświeciła się kontrolka akumulatora i napis STOP ale silnik odpalał. Po odpaleniu i sprawdzeniu prądu na akumulatorze było mniej niż 12 około 11.45 więc wniosek że alternator nie ładuje. Patrzyłem to rolka normalnie z paskiem się kręciła na alternatorze. Myślicie że może być gdzieś indziej przyczyna co mogło spalić alternator? a te 3 bezpieczniki na klemie plusowej akumulatora za co odpowiadają czy mają coś wspólnego z alternatorem? Myślę że zażądam od serwisu rozpiski pracy co zostało wymienione i wymienione części. Co sądzicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!