Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka akumulatora i napis STOP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujące pytanie bo nie mogę uzyskać jednoznacznej odpowiedzi a mianowicie: wczoraj rano po odpaleniu auta zapaliła mi się na stałe czerwona kontrolka akumulatora a po puszczeniu pedału sprzęgła zapala się również dodatkowo kontrolka z napisem STOP. Więc zgasiłem zerknąłem pod maskę ale nic dziwnego i niepokojącego nie widzę. Odpaliłem drugi raz samochód to odpalał z 1-2 sekundy dłużej ale odpalił, żadnych dziwnych dźwięków nie słyszałem i nie słychać z okolic silnika, patrzyłem na alternator i przysłuchiwałem się to też bez uwag, rolka z paskiem się kręci. Dodatkowo nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby ale pewnie to zbieg okoliczności... Akumulator jest nowy, z salonu, kupiony rok temu przed zimą. Czy ktoś przerabiał podobny temat?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do komunikatów to właśnie nie ma żadnego co mnie najbardziej dziwi. Ok pojadę zaraz drugim autem i kupię miernik i zobaczę ile pokaże w megance.

 

Dodano: 14 lis 2016 - 10:05

na uruchomionym silniku pokazuje 11,45

 

Dodano: 14 lis 2016 - 10:52

i następne pytanie jeżeli to alternator to czy jego regenerować czy kupić nowy? Dzwoniłem wstępnie do serwisu to powiedzieli : 100 zł demontaż montaż i czarny scenariusz alternatora - 300 zł może być mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) dokładnie sprawdzić połączenie elektryczne alternatora z akumulatorem

2) można zrobić "bypass" bezpośrednio od alternatora do akumulatora

3) sprawdzić stan akumulatora (podmienić) - może ma gdzieś mocne zwarcie w sobie

4) alternator bym kupił używkę, bo to naprawdę rzadko psujący się element

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wymieniać alternatora, raczej to tylko regulator w alternatorze. Wymienisz go bez problemu samemu (nie wiem jaki jest dostep w 1,9, u mnie w 1,6 wymieniłem bez zdejmowania alternatora)

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedziano mi że klema plusowa alumulatora była luźna i przez to spalił się alternator. Z tego co mówili to wymienili łożysko, szczotki, komutator? cena: 340 zł plus 120 montaż i demontaż alternatora coś dużo? Aha i klema nowa plusowa dodatkowo 50 zł. Co sądzicie?

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby była luźna to by była gorąca po odpaleniu silnika (bardzo duży prąd) i IMHO przygrzana izolacja na przewodzie plusowym. Raczej byś to zobaczył.

Poza tym w alternatoracb nie ma komutatora. To nie prądnica.

A co to jest klema plusowa? Skoro była luźna, to się dokręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator możesz odłączyć jeśli zostanie podłączone sztuczne obciążenie, w przeciwnym wypadku może ulec spaleniu mostek i regulator napięcia alternatora. Tak, że teoretycznie w serwisie mają rację, przy braku obciążenia może pójść alternator. Ale przy braku całkowitym obciążenia, a nie jak luźna klema, samochód odpala, i podczas jazdy wszystko gra i buczy. Mam jeszcze wątpliwości, jak odpalała meganka jeżeli była luźna klema. Jak ja mam delikatnie luźną to nie chce odpalić za diabła. Myślę, że po prostu poszedł regulator, a oni wymienili wszytko jak leci.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klema plusowa alumulatora była luźna i przez to spalił się alternator. Z tego co mówili to wymienili łożysko, szczotki, komutator

Jeżeli wymienili tylko to co podałeś w poście powyżej to są objawy fizycznego zużycia. Na pewno nie spalenia alternatora. A ten nieszczęsny komutator to też się zużywa i podlega wymianie. To co nazwali komutatorem to są miedziane pierścienie współpracujące ze szczotkami.

Jak dla mnie cena za wysoka za wymianę tylko tych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak klema plusowa jest to : przewód plus do akumulatora.post-51810-0-59800000-1479236993_thumb.jpg Klema ta patrzyłem jest delikatnie luźna w sensie lekko rusza się w lewo i prawo ale jest już skręcona maksymalnie więc sądzę że się wyrobiła w jakiś sposób i czeka mnie jej wymiana. Przed oddaniem do serwisu od dwóch dni jakoś tak ciężej odpalał ale odpalał. Dzień przed oddaniem do serwisu tak jak pisałem zaświeciła się kontrolka akumulatora i napis STOP ale silnik odpalał. Po odpaleniu i sprawdzeniu prądu na akumulatorze było mniej niż 12 około 11.45 więc wniosek że alternator nie ładuje. Patrzyłem to rolka normalnie z paskiem się kręciła na alternatorze. Myślicie że może być gdzieś indziej przyczyna co mogło spalić alternator? a te 3 bezpieczniki na klemie plusowej akumulatora za co odpowiadają czy mają coś wspólnego z alternatorem? Myślę że zażądam od serwisu rozpiski pracy co zostało wymienione i wymienione części. Co sądzicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobili (o ile w ogóle) standardową regenerację alternatora. Części dadzą jakieś inne, bo przecieź nie mają obowiązku ich trzymać, skoro od razu nie wziąłeś.

Jak dla mnie to dziwna usługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!