Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładka kierownicy


Konrado

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś na forum już o tym dyskutowaliśmy - koszt rzędu 2-3 tys ale problemów mnóstwo. W rezultacie wyjdzie Ci koszt podobny do zakupu auta z kierownica po lewej a ile mniej kłopotu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tej chwili posiadaczem megane clasic z 97 roku i kosztowala mnie ona 1300€.

megi z rocznika 01 można wyrwać za 2500€.

Z tego co się orientowałem to dużo taniej niż u nas w kraju. Niewiem ile kosztuje przerejstrowanie ale mogłoby się to opłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozważenia, koszt rejestracji to jakieś 1300zł (niecałe 400€) przeróbka - liczmy 2500) czyli 700€.

W zależności od modelu silnika cena rocznika 01 może sie wachać 4500-5500€ wiec jeżeli nie boisz sie problemów związanych z przekładką to gra jest warta świeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam pytanko czy ktoś może się orientuje czy jest możliwa i ile kosztuje mniej-więcej przełożenie kierownicy z prawej na lewą. tzn. z wersji brytyjskiej na europejską.

 

cześć Konrado

jakiś czas temu kupiłem koła od gościa który będąc u brata w Anglii kupił Megane clasic disel 90km 1998r elektryka, klima (piękne ogolnie - mały wgniotek na drzwiach od innych drzwi) - powiedział że wyszła go 4tyś zł a do przekładki renault jest jednym z najłatwiejszych(potwierdził to mój znajomy który przełożył 3 vectry <ok> nie trzeba ciąć nawet przegrody silnika tylko ją wymienić.

Czasami są problemy z pierwszym przeglądem - znajomy od vectry z tym miał największy problem ale jak przeszukasz różne fora to znajdziesz gdzie nie robią problemów - najlepiej jechać na wojewódzką stacje diagnostyczną a nie na powiatowe.

Trzeba jednym słowem trochę samozaparcia i cierpliwości ale w naszym kraju tak jest ze załatwianiem wszystkich prawie spraw

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robią problemy tzn że auto jest niesprawne technicznie! Chyba w interesie nas wszystkich jest aby takie pojazdy nie jeździły po drogach. Za 3-4 tys złotych można zrobić prowizorkę a nie przekładkę. poszukajcie trochę w internecie i zobaczcie jak wyglądają auta przekładane "za grosze" (prowadzenie przewodów, spawanie elementów układu kierowniczego i wiszące wtyki od elektryki). Nie wiem czy widzieliście, był o tym nawet program chyba w tvn turbo (morze prowadzący nie błyszczał ale były ciekawe wypowiedzi rzeczoznawców).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rochę samozaparcia i cierpliwości ale w naszym kraju tak jest ze załatwianiem wszystkich prawie spraw
a potem auto sie prowadzi jak tramwaj po szynach :roll: + kłopoty ze sprzedaniem auta , bo kto niby chce takiego po przerkładce skoro wybór duży a ceny podobne.....a wszystko po to żeby zaoszczedzic 2 tysiące :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przekładaniem jest tak, że chcąc to zrobić dobrze wyjdzie na to samo, renaulta akurat przekłada się fajnie bo ściana grodziowa jest symetryczna (tak, że nic nie trzeba ciąć i spawać), z pedałami też nie ma problemów bo są poprowadzone tak jak w samochodach nauki jazdy, silnika nie trzeba wyciągać, przekłądasz tylko serwo na 2gą strone, dziury już są.

Jak masz kogoś kto się na tym zna a nie zrobi partactwa to można się bawić ale bez dostępu do części, na własną rękę bez doświadczenia z francuzami (elektronika) nie warto się w to pchać, zresztą jak zrobisz dobrze to i tak na to damo wyjdzie, plus jest ten, że w Anglii można wyhaczyć fajny zadbany samochód z full wyposażeniem i z niskim przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus jest ten, że w Anglii można wyhaczyć fajny zadbany samochód z full wyposażeniem i z niskim przebiegiem.

w polsce też można ładne egzempalrze uchodzić patrz np mój <ok>, a prawda jest taka (co już gdzieś pisaliśmy) że w nowych autach jest tyle elektroniki że przekładanie wszystkiego powoduje tylko kolejne miejsca gdzie coś może póść nie tak.. - przy podobnej kwocie (+/- 1000zł) nie wybrał bym osobiście anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, mam serie pytań...

ostatnio spotkałem do kupna za dobre pieniądze megane I z 98 roku, problem jest taki, że jest to anglik...

Przekładał ktoś może megane anglika na europejczyka? Jeżeli tak jakie części musiał bym wymienić i mniej więcej jakie koszta tego by były.

 

Druga sprawa...

Jakie papiery trzeba mieć żeby zarejestrować takie auto i czy gra jest warta świeczki?

Prosze o pomoc <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest wiele opinii na ten temat, przeważają opinie że nie warto bo przełożenie samej kierownicy to nie wszystko.

przede wszystkim samochód musi być przystosowany do takiej przekładki ( odpowiednie dziury itp).

Nie jestem też do końca pewien czy później samo badanie techniczne wystarczy do rejestracji.

jak dla mnie nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że starszych anglików nie opłaca się przekładać chyba że auto ma na prawdę dużą wartość na rynku europejskim.

Przekładałem Xsarę z anglika i wiem mniej więcej jak to wyglądało 2 lata temu, ale po kolei:

Części:

-ściana grodziowa (przeróbka jak jest przystosowana albo kupno "nowej")

-maglownica

-deska rozdzielcza + poduszka pasażera

-licznik

-pedały

-podszybie

-mechanizm wycieraczek z ramionami

-lampy przód (koniecznie)

-lusterka (w citroenie nie były symetryczne, nie wiem jak w megane)

-wiązka elektryczna

-niektóre przewody gumowe przy silniku

-mechanizm otwierania maski

-tapicerka pod przednimi fotelami

-jak chcesz dobrze przełożyć to fotele przednie

-trzeba przerzucić sterowanie szybami i lusterkami z prawej na lewą stronę - wymiana boczków drzwi

-mnóstwo pierdół, których nie wymieniłem bo są to szczegóły których nie sposób zapamiętać, a pojawią się na pewno w trakcie przeróbki

 

Myślę że jakbyś dobrze poszukał to byś znalazł części w granicach 2000-2500 zł.

Powiem Ci szczerze że ja szukałem 2 miesiące części do xsary, znalazłem dokładnie taki sam rok, ten sam silnik to samo wyposażenie a nie obyło się bez "kwiatków" które strasznie utrudniały i przedłużały pracę. Koszt telefonów, wysyłek, czasu i nerwów pomijam.

Dokumenty:

Po przeróbce auto przeszło przegląd bez problemu, wszystko sprawne. Auto posiadało dokument pozwalający na rejestrację w PL (V5 czy jakoś tak), a reszta poszła w miarę bez problemów w wydziale komunikacji. Teraz auto jeździ bezproblemowo, wyszło taniej, ale drugi raz bym tego nie powtórzył z prostego powodu - jest tyle aut na sprzedaż, mozna wybierać w czym się chce a sprzedający się wręcz biją o klienta <ok>

 

Kolega w tamtym roku tez kupił anglika (Astrę) od firmy która ściąga auta RHD z możliwością rejestracji w Polsce, zadowolony przerobił, przegląd zrobił, z uśmiechem na ustach poszedł do wydziału komunikacji a tu ZONK - nie zarejestrowali mu auta, powodu nie pamiętam. Zgłosił się do firmy od której kupił auto, oni tez próbowali coś zdziałać i nie udało się - w ramach zadośćuczynienia firma odkupiła przerobione już auto i zwróciła pieniądze za części na podstawie faktur i paragonów.

Takie mamy wydziały komunikacji, w Płocku nie zarejestrują, a może w Nienacku tak.

Podsumowując:

Wyciągnij wnioski sam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!