Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witam mam dwa pytania odnośnie ładowania akumulatora prostownikiem . Czy jest to prawda że posiadając lepszy ( Mądrzejszy ) prostownik można podczas ładownia mieć podłączone klemy od samochodu ?

Który będzie lepszy ?

http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-bosch-c3-6v-12v-agm-zel-slask-i6514002317.html

http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-6v-12v15a-regulacja-polski-i4966953556.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drugi link mi się nie otwiera...

Ten z pierwszego linka to nic innego, jak ładowarki marketowe z Lidla, Aldi czy innej Biedronki, po max 60 PLN/szt. Nie ma różnic oprócz dizajnu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem oba się otwierają , dla pewności posyłam jeszcze raz.

http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-bosch-c3-6v-12v-agm-zel-slask-i6514002317.html

http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-6v-12v15a-regulacja-polski-i4966953556.html

 

Dodano: 27 lis 2016 - 22:09

A co do tych za 60 zł to przede wszystkim nie mają one regulacji prądu jakim jest ładowany akumulator .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym za 171,50 zł też nie masz i - jak pisałem - ma wszystko to samo, co w tych markietowych. To zwykła ładowarka impulsowa.

Link 2 - sprzęt ciekawy, ale do żelów się nie nadaje. Natomiast do zwykłego ładowania (prąd 20-sto godzinny) i szybkiego ładowania kompletnie rozładowanego akumulatora wystarczy spokojnie. O ile ten prąd 15A faktycznie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę mrarka

BTW ten z Lidla za 60 parę zł wcale nie jest taki zły. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lidlowy mam już 3 albo 4 rok, ale bardziej go kupiłem do akumulatora z motocykla.

Wada jego to tylko dwa zakresy prądu oraz fakt, że jak "wywali korki" to się sam nie załączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ma jedną bardzo użyteczną funkcję - podtrzymanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Z racji iż posiadam taki prostownik automatyczny (marketowy) to mam pytanie czy można z niego korzystać bez odpinania klem z akumulatora? W poprzednim moim aucie tak właśnie robiłem ale poprzednie auto miało 20 lat i elektroniki było tam jak na lekarstwo i nic nigdy złego się nie stało. Teraz mam obawy i nie wiem czy słuszne.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te markietowe sprzęty to w zasadzie nie prostowniki tylko ładowarki impulsowe.

W SCII zostawiałem czasami bez odpiętych klem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie chcę zaczynać nowego wątku a i pytanie trochę głupie.

 

Otóż mój półtoraroczny Scenic phIII odpalił po trzecim starcie (auto stoi cały czas na dworze).

Jako że mróz zaczyna ścinać, podejrzewam aku.

I to by był na tyle, bo mechanikiem, ani elektrykiem nie jestem. Na razie wsadziłęm przez najbliższe dni do garażu, może nie padnie.

 

Chciałem podładować aku jakimś starym prostownikiem, ale to co zobaczyłem po zdjęciu pokrywy, to trochę się wystraszyłem (wczesniej zabawa w seju i 19-letnim oplu nie nastręczały problemu, ale tu kabli od groma).

 

Kilka pytań:

1. Czy jak akumulator się psuje (rozładowuje) to mi coś wyskoczy na desce rozdzielczej? (Aku po zdjęciu pokrywy świeci się na lekko zielono, a pisaliście o komunikacie o ładowaniu aku)

2.Czy można podpiąć prostownik bezpośrednio do aku bez ściągania klem?

3.Czy jak ściągnę klemy to mi padnie cała elektronika?

4.Zastanawiam się co będzie z pożyczaniem prądu w razie rozładowania. Tam nie ma jak zacisnąć zacisków od kabli od dawcy. Robić to w razie "W", czy wzywać asistance?

5. Czy bez odłączania klem, można te szyny po prawo odkręcić, a po lewo tę jedną?

6. Samochód mam jeszcze na gwarancji, czy bawić się w ładowanie aku, czy w razie jak padnie, to wsywać asistance, co by nie stracić gwarancji w razie błędu.

7. CZy aku tez podlega gwarancji jak cały samochód?

 

Przepraszam za głupie pytania, ale jako laik, nie chcę błędu popełnić.

pozdro

post-11814-0-31066900-1483649434_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na 1,5 roczną benzynę to naprawdę kiepsko. Nie jest to wina paliwa?

W SCIII jest komunikat, że jest słaby akumulator i trzeba doładować.

 

Zakup sobie w jakimś markiecie (ALDI, LIDL) albo na alle popularne ładowarki i podłącz. To dobre automaty dla "nieznawców" elektryki. Podpinasz klemy, włączasz i reszta idzie sama. Przykładowa ładowarka:

http://allegro.pl/prostownik-impulsowy-automatyczny-uldg-3-8-a1-i6670395075.html

 

AD:

1) komunikat o słabym akumulatorze. Zielone oczko jest TYLKO w jednej celi, a nie całym akumulatorze

2) można. Ja robię tak, że dźwigam maskę do góry, zamykam auto z pilota, czekam 5 minut aż pogaśnie licznik i kontrolki i podpinam ładowarkę

3) nie ma potrzeby ściągać

4) podepniesz jak się postarasz

5) nie zdejmowałem, nie wiem

6) doładuj

7) tak

Edytowano przez mrarek
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Mrarek za szybką odpowiedź.

No właśnie też trochę podejrzewam paliwo, zwłaszcza że żona odpalała dziś rano.

Ja jeżdzę krótkie trasy po mieście i mi aku nie marudziło wieczorem.

 

Zaraz se na allegro kupie taką lepszą ładowarkę to tego samochodu i będzie na wieki.

 

Natomiast ciekawi mnie twoja odpowiedż że gwarancji podlega aku w samochodzie.

Moje aku jest fabryczne zamontowane. Mam na nim wyrytą datę 30.12.2014, więc aku ma 2 lata!

Czyli w ASO mogę dochodzić w razie padnięcia wymiany na nowy akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak krótkie trasy robisz, no to może nie doładowuje akumulatora.

Jednak - co ciekawe - w SCIII ładowanie potrafi w ekstremalnych przypadkach być powyżej 15V! żeby szybko podładować słaby akumulator.

 

Poszukaj takiej/podobnej ładowarki, ale w niższej cenie, bo tamta była przykładowa

Akumulator podlega gwarancji jak każda inna część, ale:

1) skończył już 24 miesiące, więc teoretycznie jest po gwarancji

2) nawet jakby był na gwarancji to powiedzą, że Twoja wina, bo... i tutaj 100 pomysłów z ich strony. przepychanka słowna.

 

Pamiętam jak ubiegłej zimy (-10*) siedziałem w samochodzie, wszystko powyłączane (silnik, światła, oświetlenie wnętrza). Włączyłem tylko ciszej muzykę i bawiłem się NAVI. Zwykłe wyszukiwanie, obliczanie trasy itp. Po 15 minutach musiałem uruchomić silnik i wywaliło mi komunikat o słabym akumulatorze.

Edytowano przez mrarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mrarek, spokojnie, o kilka złotych nie będę żydził, zwłaszcza że w tym wątku i droższe typy prostowników przytoczyliście.

A co do gwarancji aku, jak się to ma do faktu że gwarancje mam na 4 lata (przedłużone)??

Co do mrozów, zobaczymy po tym weekendzie, ale potrzymam go w garażu (wolę dmuchać na zimne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz podjechać do ASO i zapytać, ale z akumulatorami tak jest.

Podepną CLIPA i powiedzą, że permanentnie niedoładowywany, bo za krótkie trasy auto robi...

Mało kto wygrał w takich sprawach, ale możesz podjechać i zapytać z innej beczki - czy jest właściwe ładowanie, bo masz problem z akumulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za porady i odpowiedzi. Za miesiąc wychodzi przegląd gwarancyjny, nie omieszkam w tej sprawie tej zagadac.

raz jeszcze dzięki i pozdrawiam!

 

Dodano: 05 sty 2017 - 22:51

Jeszcze jedno. A jak podłączam prostownik bez zdejmowania klem, to mogę przyłączyć do tych szyn?

Bo nie widzę możliwości zacieśnięcia ich na bolcach (te szyny blokują)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz. W końcu tak jest ładowane aku.

Ja podłączam jak najbliżej klemy i tak, żeby powierzchnia styku krokodylka była jak największa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witka znowu!

Kupiłem sobie coś takiego:

http://allegro.pl/woltomierz-termometr-tester-akumulatora-2w1-auta-i5971965047.html

Przed startem wyszło mi 12,1V, ale po starcie było 13,4-13,6V

Z tego co czytałem to ciut mało. Podładowanie wystarczy, czy coś z alternatorem na gwarancje jechać?

 

jutro sprawdze profesjonalnie miernikiem po południu, ale średnie wyniki. W sparku wyszło mi 12,2 i po starcie 14,3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz akumulator dobrze doładowany i silnik benzynowy nie ma problemów z rozruchem, to ładowanie uzupełniające (powyżej 14 V) może trwać krótko.

U mnie w trudnych warunkach i bardzo niskiej temperaturze ładuje ponad 15 V, a w przeciwnych warunkach - szybko po uruchomieniu przełącza z 14 V na 13 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja tego nie podawałem i to nie jest prostownik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, moja pomyłka co do Autora. Przeoczenie, sorry. Może jednak poleciłbyś mi coś do skutecznego ładowania akumulatora. Dzięki

 

Dodano: 14 sty 2017 - 22:50

A może być coś takiego według Ciebie, Mrarek -http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-akumulat-12v-6a-polski-gw-4l-i6665807446.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz napisane w pierwszym wątku.

Albo taki:

http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-6v-12v15a-regulacja-polski-i4966953556.html

 

albo ładowarka impulsowa

http://allegro.pl/prostownik-impulsowy-automatyczny-uldg-3-8-a1-i6670395075.html

ja taką ładuję czasami, raz/dwa razy w roku akumulator w SCIII

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro zamawiam, chyba zdecyduję się na ten pierwszy przez Ciebie podany. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz akumulator dobrze doładowany i silnik benzynowy nie ma problemów z rozruchem, to ładowanie uzupełniające (powyżej 14 V) może trwać krótko.

U mnie w trudnych warunkach i bardzo niskiej temperaturze ładuje ponad 15 V, a w przeciwnych warunkach - szybko po uruchomieniu przełącza z 14 V na 13 V

 

No i dziś po całej nocy ładowania, po starcei wskoczył mi na 14,4 ale po chwili wrócił o do napięcia na 13,4.

Czyli chyba tak ma być :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×