Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

@Prezes Czyściłem dwukrotnie. Ostatni raz 2 tyg. temu...

 

Wymiana przepływomierza [CENZURA] dała

Kurczę, wszystkie teorie padają. Coraz bardziej skłaniam się ku wtryskom 😞

Czy wiecie może, czy wtryski się koduje? Czy ogarnę wymianę samodzielnie (jeden wtrysk mam szczególnie podejrzany, bo cieknie od góry), czy trzeba to jakoś potem inicjować? Układ VDO/Siemens/Continental

 

 

:lapka:

REGULAMIN Na tym Forum wysławiamy się cenzuralnie :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 Dzięki za info. Wspominałem o zapoceniu. Dodałem jednak, że pocenie się wtrysku to kwestia ostatnich kilkunastu dni, a szarpanie i problem ze wskazaniem zużycia paliwa to kwestia wielu miesięcy... Nie łączyłbym jednego z drugim.

 

Czy spotkał się ktoś z problemem z nowym EGRem innym niż Pierburg? W jednym z warsztatów zasugerowano mi, że wszystkie inne niż Pierburg nie działają. Założyłem BorgWarnera.

Mam wrażenie, że walczę z dwoma problemami: szarpanie po rozruchu po dłuższym postoju (wtryski?)  i z brakiem mocy na dole, również po dłuższym postoju. Co do drugiego problemu: pisałem, że odpięcie przepływomierza eliminuje brak mocy na dole. Odpięty przepływomierz blokuje też działanie EGR'a i może dlatego auto jedzie... Wymiana przepływomierza nic nie dała, zatem to nie on był problemem - może to EGR? Co Wy na to?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki myk jak na tym filmiku tak od 5 minuty - spryskiwacz, płyn do mycia naczyń i szukaj. To odnośnie zapocenia.

 

 

Z mojego doświadczenia EGR ma ogromny wplyw pracę czy kulturę pracy silnika. Nie wiem jaki masz konkretnie czy podciśnieniowy czy elektryczny ale jeżeli on nie nadąża albo ma inną wydajność niż ma być to może mocno brudzić. Byćoze jest jakaś procedura adaptacji EGR kiedy ECU wyznacza sobie faktyczną charakterystykę tego zaworu - nie wiem. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone Dzięki za wskazówkę. Sprawdzę. Póki co walczę z grypskiem i wolę nie siedzieć za długo w garażu...

U mnie zapocenie jest wyżej - załączam fotkę.

EGR mam elektryczny i był przyuczany (procedura w Clipie "inicjacja EGR") - tak mi to zrobili w warsztacie/byłem przy tym.

 

W najbliższym czasie (tzn. ok. tygodnia) zrobię próbę przelewową i sprawdzę szczelność wg metody z filmiku.

 

Kojarzycie, jaką średnicę ma wężyk na przelewie? Jaki trzeba kupić - fi4 mm?

20230923_105846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze widzę na wtyczce pierwszego wtryskiwacza uszkodzoną wtyczkę?:) ciekawe że akurat ten 1 jest taki pordzewiały. tam osłona dośc dobrze przylega. u mnie 4 wtryskiwacz raczej dostaje solą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzisz uszkodzoną blokadę w jednej wtyczce. Jam to uczynił 😞 Odpinałem, żeby wyczyścić wszystkie dostępne styki/złączki za pomocą preparatu Liquil Moly i okazałem się zbyt silny w stosunku do tej wtyczki 😉

Ogólnie korozji na silniku mam trochę - np. okolice pompy wysokiego ciśnienia. Nigdy nie myłem silnika i może sól osiadła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba szczelności nie wykazała jakichkolwiek nieszczelności.

Próba przelewu wykazała niemal identyczny przelew na wszystkich 4 wtryskiwaczach. Ok. 12...15 ml po 5 min pracy na biegu jałowym.

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hejka, witam wszystkich

Maciek_B czy znalazles rozwiazanie problemu, dopadlo i mnie. U mnie problem pojawil sie zaraz po wymianie czujnika MAF, przy starym byly komunikaty o kontroli wtryskow i DPF ale obroty silnika w normie, brak szarpania, po zalozeniu nowego czujnika komunikaty zniknely a zaczelo sie falowanie obrotow na zimnym silniku ktore zanika po rozgrzaniu silnika i wtedy chodzi rowniutko, silnik 836, Scenic z 2011

 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!