Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w stanie wszystko zrozumieć, nic nie jest wieczne, ale moje auto jest z 2016 i ma niespełna 60 tyś nalatane .... wrr..... no nic, jest gwarancja do 2019, może się coś do końca rozleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalając silnik ( zimny ), dajesz 6000 obr/min!!!!!! - jesteś zabójcą całego układu korbowego, długo to Ty nie pojeździsz tym autem .

Co do meritum to ; sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz czujnik położenia wału korbowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz 6000 obr/min!!!!!!

On nie daje 6000, tylko to test zegarów. Nie wiem czy zauważyłeś, ale raczej nie przekroczył prędkości 200km/h w miejscu jak pokazał prędkościomierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jak sytuacja z szarpaniem i nierowną pracą zimnego silnika 1.5 dci? Udało się komuś rozwiązać problem? Też sie z nim borykam z nissanie pulsarze.

Będę wdzięczny za odpowiedz. Na forach problem się pojawia ale nigdzie nie podają przyczyny i rozwiazania. Co jest winowajcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mimag napisał:

Jak sytuacja z szarpaniem i nierowną pracą zimnego silnika 1.5 dci?

Przestudiuj tematy ; 

   -  Szarpanie silnikiem na zimno ,

  -   Delikatne szarpania silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Pierwszy link znam bardzo dobrze - takie właśnie objawy są w moim aucie  - niestety rozwiązania brak - po takim czasie sądziłem ze ktoś ten problem rozwiązał.

Drugi link to zupełnie inne objawy niż u mnie.

 

Pozostaje szukać dalej, zaraz przyjdą niskie temperatury i będzie większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mimag napisał:

niestety rozwiązania brak - po takim czasie sądziłem ze ktoś ten problem rozwiązał.

Oprócz silnika k9k 636 - gdzie znaleziono sposób,

to w innych -  nie ma jednego złotego środka;

  - należy stosować podane metody - bo każdy silnik ma inny powód usterki,

 - jest szereg/większość silników - które nie mają tej usterki.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
W dniu 28.09.2020 o 18:22, Andrzej-2010 napisał:

Oprócz silnika k9k 636 - gdzie znaleziono sposób,

to w innych -  nie ma jednego złotego środka;

  - należy stosować podane metody - bo każdy silnik ma inny powód usterki,

 - jest szereg/większość silników - które nie mają tej usterki.

 

Witam,

można wiedzieć jaki jest sposób na rozwiązanie problemu w silniku k9k 636?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wszystkim!

 

Wątek stary, ale podepnę się i go trochę podbiję. Megane III Grandtour, 2014 rok, 110 KM, 185 kkm przebiegu. Ja zrobiłem 147 kkm i jeżdżę tym autem 8 lat...

 

Otóż ja walczę z takim samym problemem, ale u mnie występuje on zawsze po wielogodzinnym postoju (>5h) bez względu na temperaturę. Obecnie mamy +30 stopni i kilka sekund po odpaleniu silnik zaczyna szarpać. Przy dodawaniu gazu ewidentnie się krztusi i nierówno pracuje. Po przejechaniu kilku km problem ustaje...

W tym roku zaliczyłem Chorwację i przy temperaturach +40 było to samo!

Filtr paliwa wymieniany regularnie co 30 kkm - obecnie jest nowiutki.

Tankuje tylko na BP i stacjach zagranicznych - minimum 2x w miesiącu. Robię jakieś 20...25 kkm rocznie, wiec auto trochę jeździ. Tankuję jak mam 1/4 paliwa - taki nawyk :) Rezerwa zaświeciła mi się może 4x w życiu 😉

Robiłem czyszczenie wtrysków (w sumie przelałem 4 litry TEC2000) - silnik chodzi ciszej, syfu nie było za dużo...

Zrobiłem też czyszczenie dolotu preparatem K2.

Wymieniony przewód przelewowy (ciekł)

Styki wtrysków, przepływomierza i czujników wyczyszczone preparatem do styków Liquil Moly

Wymienione uszczelnienie jednej sekcji tłoczącej pompy wysokiego ciśnienia - ciekło spod dekla.

Akumulator nowy - stary wytrzymał 9 lat 😉

 

Zaufany mechanik obstawia wtryski, ale mi coś nie pasuje... Wtryski szarpałyby raczej cały czas, a nie tylko chwilę po rozruchu...

 

Jeszcze jedna obserwacja - silnik prawie zawsze pracuje przy temp. 76-78 st.C. Wg wskaźnika na desce rozdzielczej rzadko kiedy zapala się połowa temperatury - zazwyczaj jest to pierwszy mały "kwadracik". Oczywiście zdarzyło mi się osiągnąć >90 st.C. (kilkukilometrowy podjazd, na I biegu), ale w normalnych warunkach jest <80 st.C (nawet autostrada, 150 km/h, pełne obciążenie, +45 stopni w słońcu...). Termostat??? Na kilku forach znalazłem informacje, że taka temperatura to norma i w Megankach często świeci się tylko ten jeden kwadracik na wskaźniku. Poza tym termostat raczej nie wpływa na szarpanie po uruchomieniu...

 

Ma ktoś jakąś nową wskazówkę jak to dalej diagnozować?

 

 

 

 

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!