Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Maciek_B napisał:

Szarpanie Znika po przejechaniu kilku km

Kiedy wymieniany/kontrolowany był rozrząd??

Dokonać skanowania temperatury do momentu prawidłowej pracy silnika;

   - płynu chłodzącego, 

   - powietrza wlotowego,

   - paliwa 

   - podciśnienia,

Zapewnić szczelność map-sensora,

Przeczyścić przepływomierz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze się koduje. Akumulator miałem odpięty na tydzień (byłem w delegacji) - brak jakiejkolwiek zmiany. Test przelewu nie robiłem. Wymieniałem jedynie przewód przelewowy, bo stary się rozciekł. Korekty wtryskiwaczy są na poziomie 0,8...1,2. Wtryskiwacze nie były wyciągane - unikam tego. Poza tym fakt, że po kilku km problem mija sugeruje, że to raczej nie wtryskiwacz. Przepływ powietrza zweryfikuję i jutro wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób przelewy to może co nieco wyjaśnić. I zaobserwuj na jakichś wykresach OBD czy nie ma rzutów na pomiarze przepływu powietrza, temperatury powietrza, płynu chłodzącego, paliwa itp. Patrząc na liczby w czasie jazdy niewiele zobaczysz, nie wychwycisz korelacji dlatego zachęcam do obserwacji wykresów. 

Pytanie dlaczego ECU zawyża dawkę paliwa a owo paliwo fizycznie nie trafia do cylindrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Załączam pdf z wykresami z dzisiaj z okolic 15:00. Temperatura na zewnątrz ok. 21st.C. Tryb "szarpania" trwał ok. 3 min - tyle uwiecznione na wykresach.

Zwróćcie uwagę na ciśnienie na listwie, obroty i ilość powietrza wpływającego. Samochód stał w miejscu...

Po tych ok. 3 min. ustabilizowało się i potem było ok. Ponowię próbę jutro rano. Samochód będzie na dworze...

tryb szarpania K9K836.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie... A na osi X cały okres to 3 min? Dziwnie wygląda rozbieżność wskazań tego samego parametru (?) - raz ciśnienie w listwie szaleje a na drugim wykresie stabilne. Raz masa powietrza szaleje a na drugim wykresie w miarę stabilna.  Temperatura płynu robi dobre wrażenie. A czy masz parametr rail pressure demand? Czyli zadane ciśnienie w listwie?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2023 o 17:18, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli ;

   - nie skontrolowałeś ustawienia rozrządu,

   - nie zapewniłeś szczelności map-sensora,

   - nie przeczyściłeś przepływomierza,

to pomiary są mało wiarygodne 

Ustawienie rozrządu - hmmm. I po 4 km jest ok?

MAP sprawdzałem - o-ring cały

Przepływomierz czyszczony

W dniu 13.10.2023 o 17:19, Pepone napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Oś X to całe 3 min. Parametru rail pressure demand niestety nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Sprawdzić stan czujników przy pedałach,

2/ Przeczyścić/wymienić egr ;

     Ma być zamknięty na ;

        -  obrotach biegu jałowego ,

        -  dopóki silnik nie jest obciążony,

        -  i/ lub nie osiągnie optymalnej temperatury pracy ,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR nowy. Czujniki przy pedałach? Pedał gazu jest hermetyczny i do środka nie "wejdę". Wtyczkę odpinałem - jest czysta.

 

Czy wie ktoś jaką rezystancję ma mieć przepustnica? Na których pinach mierzyć? Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi jedną wartość - 89,...90,2%. Nawet jak dam gaz do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciek_B napisał:

Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi jedną wartość - 89,...90,2%. Nawet jak dam gaz do końca...

To nie ma związku z pedałem gazu. Ta przepustnica, o której wspominasz w zacytowanym poście jest cały czas otwarta w granicach 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z odpiętym przepływomierzem. Później bym spróbował z odpiętym egr. Jak wygląda wykres z czujnika ciśnienia spalin. I jak wygląda odczyt z przepływomierza gdy auto jest już po trybie szarpania?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!