Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W grudniu 2012 oryginalny fabryczny akumulator zastąpił nowy Varta Silver Dynamic E38 74Ah 750A.

Zauważyłem podczas dzisiejszego porannego odpalania przy -4 st.C, że na wyświetlaczu pojawiły się na sekundę dziwne "chińskie" znaczki, rozrusznik zakręcił z większym trudem niż zazwyczaj ale auto zapaliło. Wywołało to pewien niepokój, szczególnie że jeszcze kilka dni temu przy -12 st.C nie było najmniejszego problemu, dokonałem multimetrem kilku pomiarów napięcie ładowania. W stanie spoczynku jest 12,45V, przy pracującym silniku 15V, włączanie dodatkowych odbiorników prądu niewiele zmienia podobnie jak zwiększenie obrotów, napięcie waha się o +- 0,2V (nie licząc pików do ok.13V w momencie włączenie np. ogrzewania tylnej szyby).

Wydaje mi się, że to trochę zbyt dużo, norma jest chyba do 14,4V. Akumulator nie jest jakiś zapocony, klemy normalnie lekko zaśniedziałem, nic nie wycieka itp.

Czy to wina szwankującego regulatora napięcia czy być może kończącego się akumulatora wysyłającego sygnały o zbyt niskim napięciu przez co alternator daje z siebie wszystko i stąd takie parametry ładowania?

Można to zdiagnozować jednoznacznie CLIPem czy trzeba elektryka samochodowego?

Regulator napięci jest częścią wymienną czy też trzeba regenerować cały alternator?

Moje auto to Megane II GrandTour 1.9 dCi 110KM z 2006 r. z aktualnym przebiegiem 280 tyś. km, przy 175 tyś. km w styczniu 2011 roku regenerowany był alternator a nowy akumulator jest jak wspomniałem na wstępie od grudnia 2012 roku (209 tyś. km).

Pozdrawiam,

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć trzeba będzie chyba cały alternator, auto ma jak pisałem przejechane 280 tyś.km, może to być nie tylko regulator.

Poczytałem że pewnie łożyska są już na wykończeniu, sprawdzić trzeba od razu diody i stan szczotek.

Ile może kosztować/zająć zdemontowanie i zamontowanie alternatora oraz sama regeneracja?

Wyjmuje się go górą czy dołem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są firmy które na miejscu montują ci 2 alternator a ten z auta sobie regenerują dla następnego klienta. Koszt takiego zabiegu to 100 albo 300zł nie pamiętam już dokładnie bo akurat wymieniałem z kolegą w ciężarówce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowienie noworoczne. Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :!:

Masz na myśli koszt alternatora czy usługę wymiany? Bo chyba 300 zł to za mało za kompletną usługę.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może kosztować/zająć zdemontowanie i zamontowanie alternatora oraz sama regeneracja?

Nie wiem jak u Ciebie, ale mnie w lecie za wyjęcie, sprawdzenie i ponowne zamontowanie zażyczyli sobie 150 zł. Wyjąłem, zaniosłem do punktu, sprawdzili za 20 zł. okazało się, że był sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanie spoczynku jest 12,45V, przy pracującym silniku 15V, włączanie dodatkowych odbiorników prądu niewiele zmienia podobnie jak zwiększenie obrotów, napięcie waha się o +- 0,2V (nie licząc pików do ok.13V w momencie włączenie np. ogrzewania tylnej szyby).

Wydaje mi się, że to trochę zbyt dużo, norma jest chyba do 14,4V.

Te pomiary napięcia w jakich warunkach temperaturowych były robione, a konkretnie jaką temperaturę miał alternator. Jeżeli te pomiary były robione na zimnym silniku (alternatorze) i przy ujemnych temperaturach, to namierzona wartość 15V może być poprawna. Dlatego pomiaru powinno się dokonywać jak silnik jest gorący, wtedy altek prawdopodobnie też będzie gorący i to napięcie będzie wtedy niższe. U mnie w megance i w corolli na zimnym alternatorze napięcie jest 14.4V ale jak tylko altek się nagrzeje to spada do 13.8-14.0V. Tak było w lecie, nie sprawdzałem jak to wygląda teraz przy kilkunastostopniowych mrozach - jutro to sprawdzę i podam. Na Youtube był taki filmik, gdzie prezentowano jak się zachowuje napięcie alternatora w zależności od temperatury regulatora napięcia (czyli w pewnym sensie temperatury alternatora) i przy mocnym jego oziębieniu napięcie jechało do 15.5-16.0V.

Więc zanim wywalisz kasę na leczenie altka, radzę sprawdź jak to wygląda na rozgrzanym altku, bo kasa może być wywalona niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po naprawie alternatora, przy okazji wymieniono pasek akcesoriów wraz z rolką, razem 800 zł. Pasek i rolka oryginały, całość wykonał serwis.

Stan akumulatora jest dość średni, doładowuje się tylko do jakiejś pojemności. Serwis podał mi do jakiej ale nie zapamiętałem, w każdym razie nie do nominalnej.

Dokonałem dziś sam pomiarów multimetrem przy -1 st.C po całonocnym postoju pod chmurką. Spoczynkowe 12.45 V (ale po otwarciu drzwi załączają się już pewne odbiorniki napięcia, zanim podepnę multimetr to zapewne trochę spada), minimalne przy odpalaniu 8,78 V (przez ułamek sekundy, nagrałem filmik komórką żeby to wychwycić), potem 14,6-14,8 V przez kilka minut. Nie wiem jak będzie jak się dogrzeje do temp. roboczej, jutro sprawdzę i napiszę.

Nadal ładowanie jest trochę wyższe od optymalnego 14,4 V, czy tak powinno być?

Ładowanie utrzymuje się na tym samy poziomie niezależnie od obrotów silnika.

Jak można sprawdzić bardziej precyzyjnie kondycję akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebak ten aku jest już na końcówce, a świadczy o tym to że do końca się nie ładuje,napięcie spoczynkowe też za niskie ,a i spadek podczas rozruchu też za duży. Jeśli co dzień jeździsz to może wytrzyma ci do następnej zimy ,ale raczej przyzwyczajaj się do zakupu nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!