Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rdza na tylnej tarczy, nierówne ścieranie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Parę dni temu zauważyłem, że tarcza hamulcowa (prawy tył) posiada rdzawy nalot (załączam zdjęcie). Auto stało kilka dni pod blokiem i po ruszeniu tylko część rdzy się starła. Klocki i tarcze wymienione na nowe w sierpniu 2016, jak dotąd wszystko było ok, tarcza pięknie lśniła etc. Nie wiem czy może mieć to związek z tematem, ale 2 miesiące temu regenerowałem zacisk po drugiej stronie (lewy tył), po tej operacji lewa tarcza pokrywała się rdzą, ale tylko 1cm od środka tarczy. Zregenerowany zacisk został wymieniony na inny i problem zniknął. W przypadku prawego hamulca jest to o tyle dziwne, że klocek jakby przylega do tarczy z przerwami, co widać na zdjęciu. Dziś postaram się przegonić auto na zaciągniętym ręcznym po jakimś parkingu, ale jestem ciekaw czy ktoś spotkał się z taką przypadłością?

post-79971-0-07997100-1483516493_thumb.jpg

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka rdza na tarczy najczęściej powstaje, jeżeli samochód stał dłuższy czas i hamulce nie były używane. Niestety często pomaga tylko wymiana klocków i tarcz jak jest bardziej zardzewiały. Jak przegonisz i dobrze pohamujesz to może zejdzie. Gorzej jeżeli klocki już są wytarte w tych miejscach gdzie jest rdza, wtedy rdza i tak nie zniknie. U mnie musiałem wymienić tarcze i klocki (ewentualnie mogłem przetoczyć tarcze, ale były za bardzo zużyte), żadne hamowanie nie pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka rdza na tarczy najczęściej powstaje, jeżeli samochód stał dłuższy czas i hamulce nie były używane.

Wcale nie musi długo stać.

Wystarczy jedna noc przy obecnej wilgotności i już ruda się pojawia.

Co innego to nierówne ścieranie.

Powinien na całej szerokości ładnie to klocek przeczyścić po normalnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o rdze powierzchniową. Na tarczy widać wżery. Czasami na tarczy osadza się osad z klocków pod którym tarcza rdzewieje.

 

Dodano: 04 sty 2017 - 21:44

Najgorzej, że jak miałem tak jak na zdjęciu (tylko od wewnętrznej strony) to na przeglądzie gościu nie chciał mi podbić dowodu, bo jak mówił to za bardzo niebezpieczne i jak się coś stanie to m.in. on może za to beknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Na tarczy nie ma żadnych wżerów, tak jak pisałem auto stało pod blokiem jedynie 4-5 dni, więc przez ten czas rdza nie poczyniłaby takich szkód. Wcześniej auto użytkowane normalnie, przez Święta przejechane kilkaset kilometrów itp. W Święta myłem auto i specjalnie patrzyłem na hamulce właśnie ze względu na problemy z lewym zaciskiem i wszędzie było ok. Wczoraj pojeździłem trochę na ręcznym i rdza powoli zaczęła schodzić, ale nie jest to jeszcze tak, jak powinno być. W weekend będzie więcej czasu, to będę działał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomoże tylko wymiana lub przetoczenie tarczy. Przerabialem to u siebie z rok temu, na tarczy są delikatne wrzery i klocek się wyciera szybciej niż na gładkiej nawierzchni, a później hamuje tylko brzuchem a rdza postępuje bo klocek jej nie dotyka.Jak masz cienka tarczę to nie przytoczysz.Ja się pobawilem, wyrównałem klocek papierem ścierny,założyłem w jaźmo a między klocek a tarczę włożyłem papier ścierny i lekko dociskając kręciłem kołem,taki domowy szlif i powiem Ci ze pomogło. Trzeba się trochę pobawić, ale efekt jest też mnie wkurzal taki widok zardzewiałka

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tarcze mają przejechane 3000 km, więc niemal nówki. Może niejasno wyraziłem się w moim pierwszym poście - nie dziwi mnie rdzawy nalot na tarczy, bo taki pojawia się nawet w lato po umyciu auta, a co dopiero po kilkudniowym postoju w zimie pod blokiem. Dziwi mnie to, że po takim postoju klocek tylko fragmentami oczyścił tarczę z rdzy. Problem nie dotyczy żadnego innego hamulca, w tym po lewej stronie, gdzie tarcza + klocek też są praktycznie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to będzie bolało, ale tak jak pisze mariuszekf pomoże tylko wymiana. Może i marudzę, ale jak to mówią "wyjdzie w praniu". Chyba, że zadowoli Ciebie nie do końca usunięta rdza. Rozumiem, że wymieniałeś tarcze, ale niestety możliwe, że zacisk już nie jest tak sprawny, do tego jak stał się zapiekł i koniec. Już pewnie klocki są wytarte w kształt nierówności od rdzy na tarczy. Jedyna szansa to teraz jeszcze - póki nie powiększa się nalot - wymienić klocki na nowe i może to pomoże, ponieważ będą równe. Tak jak pisałem wcześniej też tak miałem, kombinowałem z hamowaniem i nie zeszło do końca. Klocki już były źle wytarte i d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez 15 tys,km się nie wytarło, wymieniłem prowadnice zacisku i nic. Pomógło tak jak pisałem wyżej i też to się działo na jednym zacisku a chodzi lekko tłoczenie wkręca się idealnie

 

Dodano: 05 sty 2017 - 21:06

http://megane.com.pl/topic/69201-tarcza-hamulcowa-tyl-nierowne-zuzycie/page__p__468668__fromsearch__1#entry468668 tak to u mnie wyglądało to była rdza i wrzery klocek nie ma z tym szans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z całym szacunkiem, ale sugerowanie wymiany w zasadzie nowych tarcz z powodu rdzawego nalotu jest nierozsądne. Napisałem wyraźnie, że tarcza nie ma wżerów, żeby takowe się pojawiły taka sytuacja musiałaby utrzymywać się miesiącami, a nie tydzień. Zresztą, dziś zrobiłem trochę kilometrów, również na do połowy zaciągniętym ręcznym i tarcza prezentuje się jak poniżej. Co do zacisku - podczas regeneracji lewego zacisku diagnostyce poddany był również ten w prawym hamulcu - działał bez zarzutu. Będę dalej obserwował, jeżeli sytuacja się powtórzy, udam się do mechanika. Pozdrawiam.

post-79971-0-52071300-1483713140_thumb.jpg

post-79971-0-51309200-1483713154_thumb.jpg

post-79971-0-83547400-1483713164_thumb.jpg

post-79971-0-75164800-1483713175_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tym ręcznym :)

Wyjedź za miasto, jedno hamowanie 100-0 km/h i po sprawie, znaczy po rdzy.

Dla pewności podjedź na diagnostykę, sprawdź skuteczność hamowania tylnej osi, czy nie jet zapieczony tłok lub zacisk w jarzmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej, być może ten zacisk hamuje delikatnie słabiej i dlatego nie oczyszcza dobrze tarczy, a na diagnostyce to wyjdzie, chociaż może to być różnica w granicach normy i nie mająca wpływu na bezpieczeństwo. O wymianie nie ma co nawet myśleć przecież to nowe hamulce ludzie co wy piszecie aż mnie portfel boli jak czytam. A jeszcze jedna sprawa to fakt, że tylne hamulce hamują z mniejszą siłą niż przednie, więc taki nalot na przednich tarczach schodzi po pierwszym hamowaniu a na tylnych może się utrzymywać dłużej, zwłaszcza jeżeli auto jeździ dużo po mieście i nie jest ganiane w trasie. Ja osobiście bym się nie przejmował i śmigał dalej. Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!