Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

raps88

Megane II phII Pompka paliwa ręczna - "gruszka"

Recommended Posts

Witam.

Problem z uruchomieniem 1.5 dci na mrozie.

Wydaje mi się że się zapowietrza układ paliwowy. Pompowanie gruszką nic nie daje - ciągle miękka. Paliwa między gruszką a filtrem brak. Za gruszką w stronę baku jest. Po kręceniu rozrusznikiem za gruszką pojawia się trochę paliwa, gdy ściskam gruszkę żeby dopompować ucieka. Gruszka do wymiany?

I pytanie, w którym momencie załącza się pompa i ciągnie paliwo przed gruszkę? Po zapłonie jak się świece grzeją czy z rozrusznikiem? Muszę jakoś uruchomić to auto:(

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak by zawór zwrotny nie trzymał, lub gdzieś jest pęknięty przewód na trasie podawania paliwa.

A pod autem nie ma plamy po paliwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem wycieków. Paliwo wraca jakby spowrotem do gruszki. Tylko dlaczego jak jest ciepło to auto pali normalnie?

Zamiast wymieniac swiece i bawic się z wtryskami zaczac od tej pompki? Tak czy inaczej powinna bezwzględnie popychac przecież paliwo dalej.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie we wszystkich 1.5 dci w baku jest pompka paliwa .Pompa wysokiego ciśnienia ma dwie pompy ..Załóż zaworek zwrotny na zasilaniu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale w pompce ręcznej "gruszce" powinny być zaworki i trzymać paliwo. Skoro nie da sie nią napompowac przewodu przed filtrem paliwa to uszkodzona? Czy moze przy jakichś okolicznościach nie działać?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację uszkodzone zaworki w pompie i paliwo się cofa ale tańsza wersja to zalożyć zaworek zwrotny .Na gruszce są przewody paliwowe zakładane na gorąco i tu masz problem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do pytania odnośnie wymiany zamierzałem:)

Próbowałem poluzowac ale przewody na gruszce ani drgna. Ile może kosztować ta gruszka? Wolałbym zeby była sprawna skoro ktoś ja tam przewidział.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem ludzie z forum zakładają przed gruszką zaworek zwrotny który przejmuje funkcje tego zepsutego w gruszcze.

Jest to szybsza i tańsza opcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze kwestia tego, dlaczego tak się dzieje na mrozie? Jak temperatura na plusie to nie ma problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam, kiedy był wymieniany filtr paliwa.

Mnie to wygląda na zatkany parafiną albo zamarznięty filtr.

Jeśli za pompka reczną wytwarza się nadciśnienie w pustym przewodzie,(powietrze) to trudno by pompa elektryczna, czy też ta gumowa tam coś dostarczyła.

Zdejmij rurkę dolotową do filtra i jeszcze raz spróbuj gruszką pompować paliwo.

Jak poleci, to zator jest w filtrze paliwa.

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed gruszką, to znaczy miedzy bakiem a gruszką?

 

Dodano: 08 sty 2017 - 23:01

Olej i wszystkie filtry wymieniane wraz z olejem na początku listopada

 

Dodano: 08 sty 2017 - 23:04

I jeżeli w pustym przewodzie byłoby nadciśnienie to czy gruszka byłaby miękka? Pozwala się swobodnie ściskać

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za gruszką...

(zgodnie z kierunkiem tłoczenia paliwa)

Pomiędzy nią a filtrem.

 

Dodano: 08 sty 2017 - 23:08

co do samej gruszki na pustym przewodzie....

Ścisliwość powietrza w przewodzie jest większa jak cieczy (paliwa).

mogą takie objawy występować.

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem. Przewod paliwowy na filtrze da sie spokojnie zsunac i założyć pozniej bez problemu? Nie chce żeby cos później ciekło

 

Dodano: 08 sty 2017 - 23:14

Pytanie może głupie ale nie wymienialem sam nigdy. Od tego też jest to forum:)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć co tam masz.

Od takich zabawek też mam swojego mechaniora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temperatury u mnie ostatnio wahają się od -32 do max -15 (Podhale). Może faktycznie filtr zamarza. Tankuje tylko na orlenie...

Można ewentualnie próbować podgrzać filtr suszarka/opalarka bądź drastyczniej - potraktować go wrzątkiem?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Suszarka do włosów dobry pomysł. opalarka to już extrim, można przepalić jak jest plastikowy..

Wrzątek tylko po nim przeleci, tracąc swoje ciepło.

Nawet go nie zagrzeje.

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gruszka u mnie w sklepie od 15-do 30 zł nowa także nie są to jakieś kosmiczne koszta, a pomimo ropy do -35 przy mrozie -22 stopnie w moim przypadku, filtr bez podgrzewacza nie dał rady przepuścić w pełni paliwa. Samochód odpalał ale nie miał siły jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Diesel -Skyd dobra sprawa ale poniżej 20 też robi problem .Inna sprawa to że niektóre stacje dalej mają byle co a nie zimowe paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli paliwo zamarzło i wydzieliło parafinę to filtr się oblepił i wątpię aby podgrzanie filtra pomogło na dłuższą metę.

Jeżeli zalałeś zwykłe paliwo to przy minus 20-25 paliwo zaczyna zamarzać. W rejonach z dużymi spadkami temperatury lepiej dolewać jakiś dodatków lub lać v-powera :)

Edytowano przez AdamiGo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam podobne objawy w tym, że grucha jest cały czas miękka (pomimo pompowania) a paliwo jest w przewodach. Czy w takim przypadku niesprawna pompka może ograniczać ilość paliwa w filtrze a co za tym idzie uniemożliwiać odpalanie auta?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest w pompce zaworek zwrotny i może robić problemy. W smoku w baku też jest zaworek. Coś ci blokuje pompowanie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno nie łatwo tą gruche ściągnąć jutro pokombinuje z zaworkiem dodatkowym Eh te disle zawsze coś.No i wymienie filtr paliwa hm tylko musze dojsc jaki jest u mnie z czujnikiem czy bez dzisiaj macalem czułem jakieś kable od dołu ale za ciemno zeby wiedzieć co "macałem" :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na parafinę znam tylko jeden skuteczny sposób 1l diesla 50-max 150ml benzyny, czyli na 10l diesla od 0,5 do litra benzyny

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do starych diesli dobry sposób z tą benzyną, dla nowych to zabójstwo. Najlepszy sposób na parafinę to kupowanie paliwa na stacji gdzie jest duży obrót i pewny filtr paliwa. Jeżdżę dieslem kilkanaście lat i nigdy nic nie dolewam do paliwa. Obecne temperatury - 25 nie sprawiały problemu a samochód parkuję pod chmurką. Filtr ma przejechane 20 kkm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzisz kolego jesteś w błędzie że to jest zabójstwo dla silnika, stosuje to od lat, na tdi dci i zwykłych nic się nie dzieje, a te wasze wszystkie dodatki to co to jest?, nafta z dodatkami pochłaniającymi wodę i parę jeszcze innych gównianych dodatków, gdzie jak dym leci z wydechu i autko przegazujesz na postoju to tylko biała plama za tobą, bo benzynie tego nie ma

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×