Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompka paliwa ręczna - "gruszka"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jaki może być powód, że gruszka po wymianie gdy auto pracuje, mocno zasysa się do środka? Wygląda to wręcz nienaturalnie, jakby była ciągle na maksa ściskana. Gdy silnik nie pracuje po jakimś czasie wraca do normy. Uszkodzona gruszka czy tak ma po prostu być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, ze zaworek zwrotny w gruszce się blokuje i zamiast zamykać tylko powrót paliwa do baku, także utrudnia jego przepływ w stronę filtra.

Dlatego pompa przez filtr zasysa to co jest w gruszce, a próżnia robi swoje co widać po ściśniętej gruszce.

Jedyny pozytyw z tego faktu jest taki, że masz bardzo szczelnie to wszystko połączone i nie zaciąga powietrza do przewodów.

 

dodano..

Sprawdź jeszcze czy ta gruszkę odpowiednio odwróciłeś przy montażu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Gruszka jest w dobrą stronę nawet ją wyciągałem i sprawdzałem czy w fabryce się nie machneli ze strzałką :) Chyba zamówię drugą gruszkę bo ta jak będzie dalej tak pracować to i tak pewnie pęknie chociaż zastanawiam się czy wyrzucenie gruchy a wstawienie samego zaworka zwrotnego nie będzie lepszym rozwiązaniem robił ktoś tak?

Próbuję sprzedać auto, nie chciałbym żeby ktoś potem przez taką pierdołę się gdzieś zatrzymał i do mnie dzwonił z pretensjami.

Edytowane przez wojtuninio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Nie robi się nic takiego. Coś może być z tym zaworkiem wewnątrz. Dziwna sprawa, stara gruszka pękła mi w dniu gdy zalałem paliwa po sam korek, czy możliwe jest, że zepsułem w ten sposób jakiś odpowietrznik w baku? Z drugiej strony stara gruszka była już stara ;). Sparciała trochę i zaczęła łapać powietrze. Dopiero od wymiany zacząłem obserwować ten element, nie wiem czy poprzednia grucha też się zasysała w ten sposób. Jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest, że gruszka zassa się tak mocno, że nie puści paliwa? Przejechałem po wymianie już z tysiąc kilometrów i narazie jeżdżę normalnie, jest ok, ale ciągle obserwuje i jestem przekonany, że coś jest nie tak, a takie zasysanie gruszki na pewno doprowadzi do jej uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty sposób na sprawdzenie czy odpowietrznik w baku nie jest uszkodzony, zdejmij korek na jeden dzień z wlewu paliwa, tylko załóż jakiś kawałek szmaty na wlew żeby Ci syfu nie nałapało (najlepsza pielucha tetrowa).Wtedy sprawdzisz czy winny jest odpowietrznik zbiornika paliwa, jeśli dalej będzie ściskało gruszkę to jedną część układu paliwa będziesz mógł wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam u siebie w Megi mam gruszkę pomiędzy pompą wys. ciśnienia a powrotem do baku. Gruszka jest cały czas miękka, mogę pompować choćby cały dzień. Zdjąłem ją i powyciągałem z niej kolanka i nie ma tam żadnego zaworu zwrotnego ani z jednej ani z drugiej strony, możliwe że jest gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!