Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tata był na przeglądzie okresowym. Okazało się że tylne amortyzatory mają 29% a przednie 50%. Do tego wybite drążki kierownicze. Dodam, że auto posiadamy od nowości z salonu. aktualnie ma 42 tyś. km. przebiegu. Fakt, mam złej jakości drogę, ale mały odcinek mniej niż 5 kilometrów i jeżdżone jest po niej raczej ostrożnie z prędkościami poniżej 90km/h. Czy to możliwe, że po takim przebiegu już było takie zużycie ?. Czy może wadliwe były amortyzatory ?. Ktoś z was ma wiedzę co do trwałości oryginalnych amortyzatorów, bądź ktoś z was wymieniał i po jakim przebiegu ?. 2 lata temu wynik był super a teraz taka sytuacja. W przyszłym tygodniu Scenik pojedzie na inną stację zweryfikować te wyniki. W Thalii którą też mamy od nowości i mimo 230 tyś przebiegu amortyzatory mają sprawność na poziomie 50% a w niej często wożone w bagażniku są narzędzia dobre kilkadziesiąt kg. Jeżdżona jest po tej samej drodze i z taką samą prędkością co Scenik.

Dzięki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Może podjedź do innego diagnosty w celu potwierdzenia wyników.

Coś może być na rzeczy odnośnie słabej jakości zawieszenia, w mojej megi przy 70 tyś do wymiany były sworznie wahaczy, a na przeglądzie wyszło że przód ma 69% a tył 49% sprawności amorków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że przed diagnozą amortyzatorów sprawdź ciśnienie w oponach czy jest prawidłowe. Ja ostatnio byłem scenikiem II na kontroli i trzymają z przodu ponad 50%, ale zaczęły się "pocić" - przy przebieg 220kkm od nowości - czas na ich wymianę. W zeszłym roku jeszcze przy 200kkm były w normie i suche. Tylne natomiast dalej bez problemu dają radę. Natomiast w megane II przy połowę mniejszym przebiegu diagnosta już marudził, że są na granicy normy (nie pamiętam procent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz ponieważ u Ciebie tego nie robią? Tak szczerze to jest tak, że u mnie sami sprawdzają amortyzatory zawsze na tej stacji co robię, bez pytania. Na moje pytanie (z rok, dwa lata temu) co będzie jak nie będą spełniały normy to diagnosta powiedział, że oni nie muszą sprawdzać ale sprawdzają, ale i tak nie ma przepisu który mówi, że może odmówić podbicia dowodu. Takie słowa usłyszałem od diagnosty, nie wiem ile w nich prawdy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że tylne amortyzatory mają 29% a przednie 50%.

Przy takich parametrach twoje auto powinno płynąć jak statek, odczuwalne bujanie i brak stabilizacji w zakrętach.

Oczywiście mogły polecieć amortyzatory, ale do Scenica III na pierwszy montaż szły Monroe i jest to raczej twarda konstrukcja. Notabene są polskiej produkcji.

Na stacji diagnostycznej pomiar sprawności amortyzatorów jest okupiony dużym błędem. Ma na to wpływ wiele czynników:

- ciśnienie jak pisał Mireczek01

- wiek opon

- ogólny stan zawieszenia (drążki stabilizujące, itd.)

- temperatura

itd.

Sprawdź czy amortyzatory nie są zaolejone. Kiedy uszczelka tłoczyska kończy swój żywot popuszcza olej i siły tłumienia lecą w dół.

Do sprawdzenia również stan osłon, jeżeli się posypały to piasek, kurz i błoto skutecznie zajęły się porysowaniem powierzchni tłoczyska co również skutkuje wyciekami.

I teraz ciekawostka nawet jeżeli amortyzator jest suchy zawsze mogło dojść do uszkodzenia zaworów (co raczej rzadko się zdarza) i osłabienia jego parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I u mnie przyszedł czas na zawieszenie przód, po 225tys km puścił olej prawy amortyzator, wybite są też górne mocowania i lekki luz na końcówce drążka prawego. Amorki wymieniam na BILSTEIN (22-193452 x2), górne mocowania na SACHS (802 546 x2), osłony na KYB (912024), łączniki drążka na MOOG (RE-LS-7999 x2), Drążki kierownicze na TRW (JAR1030 x2, JTE1133, JTE1134) Wahacze są OK wiec na razie zostawiam. Jest to pierwsza ingerencja od nowości w zawieszeniu. Wcześniej wymieniłem tylko łączniki drążka stabilizatora. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilek93 ,

a w jakim stanie są osłony tych amortyzatorów?

bo to często przez brak osłon padaja amortyzatory.

W mojej megane z 2009 roku porwały się te osłony już po 2 latach.

Wymieniłem je na jakieś zamienniki, pamiętam że chyba polskiej produkcji z 5 letnią gwarancją.

Do dziś są w super stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu zostałbym przy Monroe. Jak widzisz oryginały wytrzymały ponad 200 tyś. km.

Jak kupisz zamienniki (z Monroe) AM to dostaniesz jakość OE bo te amortyzatory schodzą z tej samej linii produkcyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, tak, były już dawno te oryginalne osłony porwane, nawet nie pamiętam od kiedy, ale już ze 3 lata na pewno

 

Dodano: 23 kwi 2017 - 19:10

Lionel, myślę, że głowy byś nie położył że MONROE idą z tej samej linii produkcyjnej na aftermarket co na pierwszy montaż. Nie wiadomo czy będą one z Gliwic czy z Francji a nawet jak z Francji i z tej samej linii to czy do końca z tych samych komponentów? Ponieważ jeżdżę prawie zawsze samochodami od nowości, mam duże wątpliwości co do części aftermarketowych i staram się wybierać te najlepsze i takie, które są produkowane w krajach o wysokiej kulturze technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że pracuje w tej fabryce w Gliwicach. Amortyzatory są budowane w oparciu o komponenty OE (tłoczysko, siedzisko sprężyny itd.).

Technologia budowy jest dokładnie taka sama jak w OE. Jedyna różnica to skład zaworu, taka polityka firmy.

Monroe nie ma fabryki we Francji (tylko Belgia, Hiszpania i Czechy).

Zawór w amortyzatorze after market pracuje w technologii "reflex", czyli jest to zawór o bardzo szybkiej reakcji.

Bardzo dobry w warunkach autostradowych, dodatkowo eliminuje większość szumów w zależności od rodzaju nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I słusznie kolega robi, ze reklamuje produkty produkowane w Polsce i cieszy też taki lokalny patriotyzm. Staram się kupować na ile to możliwe produkty wyprodukowane u nas typu AGD czy piec gazowy czy inne, choć często dostaję za to w d... Przykładem firma SHARP pod Łodzią gdzie popsuty na gwarancji TV można naprawić tylko u nich, choć żaden sklep o tym nie wspomina. W Inter Cars S.A. gdzie robię zakupy, chyba właśnie są te amortyzatory z Gliwickiej fabryki, powiem tak, myślałem nad tym Monroe i być może po Twoim poście bym się zreflektował, ale już zamówienie zrobiłem i tego nie będę odkręcał bo jutro odbiór części a we wtorek montaż. Pozdrawiam. ps. ja też jako programista tworzę i konkuruję z koncernami zachodnimi i wiem, jak to jest ciężkie i ważne dla naszej gospodarki i Polaków jak praca pozostaje tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilstein to też bardzo dobra firma więc raczej nie będzie problemu jeżeli chodzi o jakość.

Co do lokalnego patriotyzm to masz absolutną rację. Ja dodatkowo cenię koncerny które przenoszą do Polski również R&D (Research and development).

Montowni to mamy na pęczki, ale mało która firma buduje centra techniczno-rozwojowe tak żeby "know how" było u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!