Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

- duży rozmiar opon,

Których? Bo chyba nie piszesz o moich bo to zakrawa na słaby dowcip ;)

zbyt długi czas dochodzenia do temperatury 90 C

Nie spotkałem się ze znacznie szybciej nagrzewającymi się silnikami.

sprawdź te lambdy bo mogą coś przekłamywać i daje za bogata mieszankę.

To jest następny krok wraz z czujnikiem temperatury silnika.

3 tysiące za wymianę szklanek, to w ASO?

Tak koszt nowych szklanek w ASO to 2800zł

Ile płaciłeś za aktualizację softu, bo jeśli była zmiana to może się wybiorę. Jakieś zmiany w charakterystyce silnika odnotowałeś?

Gratis od mojego mechanika ( ma jakieś układy z Renault i podjechałem tylko i na hasło wgrali ;)) co do zmian to cichsza praca na zimnym ipodobno mamniej palić, ale tego narazie nie doświadczam z oczywistych względów :)

podłączenie auta do programu diagnostycznego, który ma funkcję rejestrowania parametrów podczas jazdy

Było to robione ale ponoć prócz czasu otwarcia wtrysków niczego nie widać co mogło by pomóc, a i czas otwarcia nie wiele wnosi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana opon z 16' na 17' to wzrost zużycia paliwa o 0,5-1.0 litra na 100 km.

Szereg uwag na ten temat było na forum .WPŁYW OPON NA ZUŻYCIE PALIWA – CO MUSISZ WIEDZIEĆ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana opon z 16' na 17'

 

Bzdura. Miałem samochody gdzie na sezon zima/lato zmieniałem koła z 17/18 16/17 i owszem było większe zużycie ale nigdy nie przekraczające 0,5l. Po drugie na samo zużycie paliwa jeśli chodzi o opony ma znaczenie nie tyle rozmiar co sama jakość opon. Zupełnie inaczej będzie jak zmienisz 16 calowe koła na 17 dobrego producenta, opony o niskich oporach toczenia itd.. niż na takie, które są z zupełnie innego przedziału cenowego. Trzeba porównywać konkretne modele. Gwarantuję Ci że jak porównasz ten sam samochód na tych samych oponach tego samego producenta i tego samego typu ale w różnych rozmiarach to nie odczujesz jakiegoś kosmicznie większego zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak koszt nowych szklanek w ASO to 2800zł

Dobór większości szklanek polega na ich podmianie/zamianie miejscami lub ewentualnie zeszlifowanie setnych mm części szklanki od wewnątrz Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana opon z 16' na 17' to wzrost zużycia paliwa o 0,5-1.0 litra na 100 km.

Szereg uwag na ten temat było na forum .WPŁYW OPON NA ZUŻYCIE PALIWA – CO MUSISZ WIEDZIEĆ?

Andrzej , przeczytaj posty... Nigdzie nie pisałem że mam problem z litrem więcej , mi pali 5-6 litrów na setkę za dużo więc takie stwierdzenie że to przez opony jest co najmniej śmieszne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Cię pocieszę, ale 12-13l to może mi spalić 3,5 v6 w espace, jak się postaram oczywiście :-)

W 2.0 220KM w megane - średnie spalanie mam 11l.

Jak nie masz błędów w silniku (co nie znaczy, że nie ma z nim problemu) to sprawdziłbym czy któreś koło nie blokuje - sprawdź czy felgi się nie nagrzewają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej , przeczytaj posty... Nigdzie nie pisałem że mam problem z litrem więcej , mi pali 5-6 litrów na setkę za dużo więc takie stwierdzenie że to przez opony jest co najmniej śmieszne...

0

 

Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka - już starożytni rzymianie o tym wiedzieli Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka - już starożytni rzymianie o tym wiedzieli

To tak nie działa :) po pierwsze największy wpływ na spalanie ma szerokość opony i później jej rozmiar, z uwagi że są to 205'ki to niema różnicy w spalaniu w porównaniu do 205/16 wiec tu nie ma żadnego ziarnka. Poza tym nie ma więcej ziaren bo wszystko jest przeanalizowane :)

 

Panowie i co najśmieszniejsze udało mi się "naprawić" auto i potwierdzić że to najpewniej będzie sonda lub czujnik temp. Naprawapolegałana moim totalnym wkurzeniu i przegonieniu przez 40km auta jadąc 200km/h. Po tym zabiegu zaczął palić 4,5L przy 90km/h na tempomacie :) ( wcześniej było 8L)

Edytowane przez Bury22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli możliwe, że sonda się oczyściła. Dziwne tylko, że nie pokazywał komp błędu. Pewnie nie sprawdzałeś jej oscyloskopem?

Jak już go przedmuchałeś, to ile maksymalnie poszło to kombi?

4,5l/100 przy 90 to bardzo dobry wynik, jesli oczywiście auto potrafi taki wynik zrobić na dłuższym równym odcinku. U mnie przy 90 średnio to na pewno z 5,2-6 jest. Wychodzi na to, że ta zmiana softu jednak coś tam oszczędza paliwa.

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie sprawdzana była na pewno na oscyloskopem bo nie widziałem go u mojego mechanika.

Maksymalnie poszło równo 200 na GPS'ie nie patrzyłem ale może być podobnie bo na 17" podobno nie przekłamuje.

Spalało w granicach 4,2-4,9 był to ten sam testowy 40 km "niemiecki" odcinek autostrady, raczej równy bez większych wzniesień i spadków.

Zmiana softu z mojej wiedzy i obserwacji "urywa" od 0,5L do 1 L na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś trochę jechałem A4 (gliwice-katowice) i sobie obserwowałem spalanie. do 100 km/h było między 4.5-8L (zależności od nachylenia ale średnio kolo 6L-7L). Przy 130 km/h spalanie oscylowało w granicy 7-11L co i tak nie jest złym wynikiem (poprzednia fabia przy 130 żłopała jak wściekła tez 1.4 75 kucy).

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie benzyna pali prawie tak jak diesel?

Poczekajmy do tankownia. ;)

Tankowanie potwierdza że komputer idealnie wskazuje spalanie, przy 90 na równej poniżej 5L , jak pojawia się wznios do 8L. Przy 100km/h już 5,5-6L

 

Dodano: 26 lut 2017 - 21:12

Jeżeli to rzeczywiście pomogło to może miałeś zapchany katalizator?

Raczej nie bo wywaliło by błąd to raz, a dwa silnik był by zamulony a ten ciągnie jak głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!