Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dCi 1,5 czy 1,6?A może 1,2 noPb


szklasty

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Mam zamiar kupić SIII XMod.Który z tych silników wg was będzie lepszy?

Jeździłem SIII 1,5 dci i jego bolączki znam,wiem także co robić by w miarę możliwości uniknąć przykrych niespodzianek jakie może on sprawić.

Nie znam za to 1,6 dci.To nowsza bardziej skomplikowana konstrukcja.Na pewno jeździ najlepiej ze wszystkich dostępnych silników w SIII po lifcie.

Który silnik wybieracie do mieszanego stylu jazdy (miasto/trasa-60/40)?

A może 1,2 tce?

1,5 na + małe spalanie,ogarnięte tematy z panewkami,opiłkami,dpf z dodatkowym wtryskiem,tani rozrząd

na - panewki,opiłki z pompy

1,6 na + lepsza dynamika,bezobsługowy rozrząd

na - większe niż w 1,5 spalanie,dpf bez dotrysku,droższy? w obsłudze

1,2 na + brak drogich dizlowskich przypadłości

na - spalanie większe od dizli

Napisałem co wiem.Jakie wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 1.6 dci, pytanie tylko jaka dopłata jest dla Ciebie racjonalna.

Przy używanym dopłata może być mniejsza jednak z racji "popularności" 1.5 łatwiej dostać dobry egzemplarz z tym silnikiem

ta "trasa" to autostrada/ekspresówka czy zwykłe drogi powiatowe/mniedzymiastowe?

 

p.s. 1.6 dci też ma chyba dodatkowy wtrysk

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szklasty - Wszystko zależy do czego Ci potrzebny samochód i nie mam tutaj na myśli czy na trasę czy na miasto tylko co i kto będzie nim przewożony.

 

W październiku w rodzinie został zakupiony nowy Scenic III z 1.5 dCi. Samochód do jazdy na co dzień dla 2, maksymalnie 3 osób ale co roku będzie robił w wakacje trasę po 3000-5000 km po Europie z przyczepą campingową, która ma DMC 1200 kg. Od początku miał być 1.6 dCi, ale okazało się, że ten silnik w "krótkim" Scenicu jest praktycznie nieosiągalny (nawet wśród używanych aut). W Polsce nowy znaleźliśmy tylko jeden egzemplarz w wersji Limited z Warszawy i w dodatku w białym kolorze (brzydal hehe). Ostatecznie stanęło na 1.5 dCi, ponieważ udało się wyrwać za dobre pieniążki nówkę sztukę w wersji Bose. Warto wiedzieć, że 1.5 dCi w wersji Energy ma 20 nm więcej od wersji klasycznej (260 nm zamiast 240 nm). Silnik 1.2 w ogóle nie był brany pod uwagę ze względu na dużo mniejszy moment obrotowy (190 nM przy 115 KM oraz 205 nM przy 130 KM). W dodatku silnik ten jest w miarę nową konstrukcją, niektórym bierze olej, a niskie spalanie należy włożyć między bajki (porównywalne do wolnossącego 1.6 16V 110 KM).

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TCe jest silnikiem cichym, przyjemnym w czasie jazdy. Max moment obrotowy ma już przy ok. 2000 obr/min. Spalanie jest niskie o ile oczywiście ktoś nie jeździ "sportowo", bo do tego są inne silniki. W lecie przy użytkowaniu 60% poza miastem 30% miasto, 20% autostrada palił znacząco poniżej 6l, zwykle ok. 5,6. Zimą około litr więcej. Klima włączona w lecie prawie zawsze,w zimie często. Rozrząd na łańcuchu. Zużycie oleju 0,12 l/1000 km ale to podobno duża loteria jak się komu trafi no i jak kto dba. Jest bez koła dwumasowego, jeden problem mniej. 5 dni w tygodniu żona jeździ ok 70-80km dziennie, a ja nie muszę myśleć czy dpf sie zapycha czy nie. Zwłaszcza,ze w wiele weekendów auto turla się po mieście, a jeśli gdzieś dalej, to nie zawsze autostradą jedziemy. W takim użytkowaniu Tce wydaje się dobrym wyborem, w innym przypadku zapewne ropniak będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lecie przy użytkowaniu 60% poza miastem 30% miasto, 20% autostrada palił znacząco poniżej 6l, zwykle ok. 5,6.

To spala Ci mniej niż podaje producent w katalogu i mniej niż większość 1.5 dCi :rolleyes:

 

Jest bez koła dwumasowego, jeden problem mniej.

Ten silnik na 100% jest wyposażony w koło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasach miejskich i poza miejskich tce może być naprawdę dobrym wyborem, tym bardziej jeśli ktoś ma eco driving we krwi.

Podczas jazdy autostradą 150 km/h różnica w stosunku do 1.5dci to już jednak ponad 3 litry/100km

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki i opiłki pompy to bolączki poprzedniej generacji. Jak trafisz to 1.6 dCi najciekawsza opcja. Skąd informacja, że 1.6 ma inny FAP?

Z forum gdzieś wyczytane...

 

Dodano: 26 sty 2017 - 18:42

ta "trasa" to autostrada/ekspresówka czy zwykłe drogi powiatowe/międzymiastowe?

 

p.s. 1.6 dci też ma chyba dodatkowy wtrysk

 

Trasa nieregularna,zależy jaki pomysł w weekend przyjdzie,ale dpf "trudniejszy" w obsłudze

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się pomyliłem rzeczywiście na temat dwumasy. Choć pytałem o to w czerwcu w ASO i mam wrażenie,że mówili,że nie ma ale nie upieram się. Może tkwiłem w błędnym przekonaniu, a szkoda. Co do spalania, to nie lubię jeździć poniżej 2000obr/min i o to samo żonę prosiłem.A jeszcze bardziej nie lubię być zawalidrogą. Myślę,ze płynność jazdy ma kluczowe znaczenie dla spalania przy tym silniku. Przy mocnym przyspieszaniu skali brakuje na wskaźniku. Nawet jadąc na tempomacie jak jest górka to zaraz mocno wzrasta zużycie. Mimo to, zużycie paliwa w sumie jest niskie zwłaszcza w lecie, pod tym względem silnik da się lubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołączę się do tego tematu by nie tworzyć nowego.

Powiedźcie mi jak to jest, że w przypadku używanego Scenica III rocznik od 2011 (w przypadku Megane jest podobnie), że są takie rozbieżności w cenach pomiędzy benzyną (szczególnie 1,6) i dieslem - ten drugi jest o dziwo tańszy. Z czego to wynika skoro diesel w zakupie jest o wiele droższy.

Przeglądam od czasu do czasu Oto i inne mobile.de to np. rocznik 2011 czy 2012 (po FL) potrafi być różnica między rodzajem paliwa nawet o ... 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak parę miesięcy temu chciałem Grantoura TCE ale jak popatrzyłem że muszę parę tyś dopłacić (+ lpg żeby wychodziło podobnie kosztowo) to zrezygnowałem i kupiłem 1.9dci. Narazie nie narzekam ,chociaż tęsknię za PB :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 dci jest praktycznie bezobsługowy. Od zakupu przejechałem 20000 km. (może bez kilkuset), obecnie niecałe 46000 km. Zdarza mi się sterczeć w korkach w mieście, zdarza mi się jeździć autostradą, zdarza się też snuć lokalnymi, nie mam reguły. Przez ten czasu filtr musiał już się kilka razy wypalić, najgorsze jest to że nie wiem nawet kiedy ;) Wystarczająco mocny, rzeczywiście jeździ momentem, ciągnie od dołu aż miło, z przyczepą bardzo dobrze.

 

Oczywiście poprzedni 2.0T był szybszy, zrywniejszy, ale per saldo mimo 33 KM mniej nie narzekam na niedobór mocy. Z moich doświadczeń FAP jest bezobsługowy, jeżeli się trafi w dobrym stanie to brać. Dzisiaj byłlem na wymianie oleju i dowiedziałem się że mam drobny wyciek spod rozrządu, do kontroli za ok. 1000 km. Ponoć zdarza się to w tych silnikach więc uczulam żeby w razie czego przy oględzinach mechanicznych przed zakupem postarać się zajrzeć w tamte rejony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje po przeczytaniu wątku i innych tematów na forum, że z diesli najlepiej polować na 1,6?!

 

Dodam jeszcze jeden temat a mianowicie faceliftingi przy Scenicu - https://www.autocentrum.pl/renault/scenic/iii/

Z tego co mi wiadomo w 2012r. był pierwszy FL gdzie zmieniono z przodu m.in. przednie światła czy zderzak (pomijam inne szczegóły) a następny w 2013 gdzie wprowadzono nowy większy znaczek z dodatkowym pasem.

Tu moje pytanie czy te zmiany były dokładnie w tych latach, bo często widuje w ogłoszeniach roczniki 2012 z najnowszym przodem, np.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-scenic-1-5dci-110km-ID6yFAor.html#xtor=SEC-8

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-scenic-lift1-5dci-110kmklimatronicnavi-koltempomatserwisowany-ID6yG3jJ.html#xtor=SEC-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!