Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?


stefanek

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie głos "chrobotania" choć początkowo myślałem że pochodzi od kzfr  pochodził z uszkodzonego katalizatora, którego wkład tak rezonansował jak później się okazało. Ale nie o tym wymieniałem koło z rozrządem zapobiegawczo przy przebiegu 140kkm (nie widziałem kiedy było wcześniej wymiany rozrząd). Koło nie było na pewno wymieniane. Po kupieniu nowego, które nie jest aż takie drogie http://www.renault-czesci.pl/Kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-1-6-16V-K4M-oryginal(3,380,189).aspx  i porównaniu go ze starym powiem Wam szczerze że mimo iż stare miało wyczuwalny luz osiowy nie odnotowałem żadnej różnicy w pracy silnika. Wydaje mi się że sama konstrukcja koła nie jest zbyt przemyślana stąd takie jaja się z nim dzieją przy różnych przebiegach. Może warto interwał wymiany rozrządu z KZFR trochę skrócić? Po co się co rana irytować tym chrobotaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też poluję na ten dźwięk z włączonym nagrywaniem w telefonie ale ile tak można. Od tygodnia cisza. Dzisiaj też cicho, auto stało od sobotniego wieczoru specjalnie nie ruszane.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem. To ja się postaram to nagrać. U mnie chrobocze niemal za każdym razem a odpala za trzecim przyciśnięciem więc loterii nie będzie. BTW ja obstawiam koło KFZR ale odwlekam naprawę jak się da bo dla mnie dzień bez auta to mega problem logistyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przyda się takie nagranie. Wrzuć jako załącznik na forum żeby nie zniknęło kiedyś z jakiegoś YT, Dropboxa itp.

Pytanie do kolegi @stefanek. Czy rozwiązałeś swój problem? Co było później? Jak potoczyły się sprawy?

 

2017-12-15

Gdy jestem jeszcze w domu, a żona wychodzi wcześniej obserwuję jak odpala. Długo był spokój, a dzisiaj Renia wydała z siebie dziwny dźwięk ale zupełnie inny jak za pierwszym razem. Nagranie w załączniku. Co sądzicie? Jest wilgotno, jakieś 2-3 stopnie i w nocy pokropiło.

Głos 018_sd-1.m4a

Edytowane przez pbet
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, muszę to w końcu wymienić, zwłaszcza, że elektrozawór mam nowy i oryginalny więc to nie on. Jest mróz wiec czasem pali za pierwszym razem, zresztą tak jak rok temu. Jeśli ktoś się zastanawia czy nie wymienienie tego koła ma jakieś konsekwencję prócz zapalania za trzecim razem to powiem, że tak jeżdżę już chyba z trzy lata i nic się nie dzieje strasznego, może poza tym, że czasem ma lekką zadyszkę na zimnym silniku. A nie wymieniłem tego jeszcze bo koło zaczęło hałasować chwilę po wymianie rozrządu (mechanior twierdził, że "jak nie śmierdzi to nie ruszać" - dzięki bulwo) więc trochę było żal a teraz nie mam kompletnie czasu. Tak czy siak trzeba to kiedyś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja meganka pracowała jak diesel po wymianie kzfr i przy okazji rozrządu cisza i spokój. I mimo że wg. książki serwisowej rozrząd  był wymieniony jakieś 20tys. temu to koło na pewno nie.

Nie miałem nigdy problemów z odpalaniem, tylko głos silnika to był czysty stary klekoczący diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2017 o 08:03, pbet napisał:

Na pewno przyda się takie nagranie. Wrzuć jako załącznik na forum żeby nie zniknęło kiedyś z jakiegoś YT, Dropboxa itp.

Pytanie do kolegi @stefanek. Czy rozwiązałeś swój problem? Co było później? Jak potoczyły się sprawy?

 

 

Kolego, przepraszam za późną odpowiedź, nie logowałem się na forum jakiś czas.

 

Już odpowiadam:

po wymianie oleju, KZFR odezwał mi się może raz? Także teraz wiem, jak ważny jest świeży olej w aucie, sugestie aby wymieniać olej co 30k km to są wielkie bzdury.

Mogę powiedzieć, że obecnie ten problem nie występuje. Mam oczywiście na uwadze fakt, że pewnie jest to chwilowe i prędzej czy później przyjdzie czas na wymianę  KZFR,ale jak narazie jest OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Jestem nowy na forum. Co do KZFR: jak chrobocze przy odpalaniu to świadczy o: zużyciu koła oraz o zużyciu oleju. Należy wymienić olej na zalecany przez producenta: w Megane II zalecany jest 5W40 900 NF ewentualnie 5W30 900 SXR. Ewentualnie ... bo 900 SXR ma niższą lepkość i "gorzej" utrzymuje szczelność hydrauliki KZFR. Ja z chroboczącym kołem przejechałem już prawie 90 tyś. Kopa posiada. Chrobotanie głównie pojawia się wiosną i jesienią. Nie polecam zalewania silnika innymi "gęstszymi" olejami lub półsyntetykami. Jeżeli silnik na wolnych obrotach pracuje jak CommonRail to oznacza, że padło koło na dobre (auto ma nadal kopa) - można sprawdzić to odpinając wtyczkę o zaworu zmiennych faz (zapali się Check, silnik pracuje równo i cicho; po podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego).

Olej w gniazdach cewek: Olej może pojawiać się tam z: Odmy lub uszczelki łączącej odmę z kolektorem ssącym. Odma: na pokrywie zaworów znajduje się ODMA - aluminiowa klapka, która nie posiada uszczelki, jest uszczelniona środkiem koloru czerwonego (nie jest to silikon) marki Loctite 9... można go zastąpić masą uszczelniająco-klejącą poliuretanową Reinz. Olej z tej pokrywy rozpływa się po całej górze silnika, potrafi kapać  idealnie na wtyczkę od czujnika poziomu oleju (pomimo zaolejenia czujnik poziomu oleju działa prawidłowo). Uszczelka: nr katalogowy oryginału do silnika z KZFR, przepustnicą elektroniczną VDO: 8200236726. Uszczelka odmy do silników K4M bez zmiennych faz, przepustnica nie po prawej stronie tylko od tyłu silnika ma kształt jajowaty i większej średnicy.

Olej w gniazdach świec to: rozlany olej przy nalewaniu do silnika (głównie 4 świeca); olej uszczelniacza zaworu KZFR; olej z odmy i jej uszczelki; olej z uszczelnienia, połączenia pokrywy zaworów z głowicą, też klejona na ten Loctie co wyżej. Niestety aby naprawić uszczelnienie pokrywy zaworów trzeba min. zblokować wałki lub zdjąć rozrząd bo pokrywa zaworów stanowi łożyskowanie wałków rozrządu i trzyma je na głowicy.

Czujnik zmiennych faz: jego nie sprawność nie jest sygnalizowana w żaden znany mi sposób (na forach piszą, że nawet Clip nie pokaże błędu) w PH I. W PHII na liczniku jest błąd: sprawdź układ wydechowy. Wtedy do sprawdzenia jest: druga sonda Lamda czy pracuje (u mnie co jakiś czas odczyt potrafił stanąć na 0V, jak jest zbyt długo na 0 to wyświetla Check i Sprawdź układ...) Pracę czujnika można zbadać woltomierzem. Na pinie środkowym podczas pracy silnika ma oscylować wartość  napięcia. Zasilanie jego + to ten sam plus co: grzałek sond lamba i zaworu pochłaniacza par paliwa. Często pomaga jego wymontowanie i oczyszczenie czoła czujnika z mikro OPIŁKÓW metalu.

K4M to bardzo trwałe silniki bez wad konstrukcyjnych, idealne do gazu (twarde gniazda zaworowe, hydraulika popychaczy zaworów), bez udziwnień (zimny VAG, zubożenie Mazda, Fullgrup). Silniki z KZFR nie posiadają silniczka krokowego, czasem trzeba przeczyścić przepustnicę (przepustnica nie wymaga adaptacji - sama się adoptuje podczas jazdy). Wymiana oleju pomiędzy 10-15 tyś. na zalecanego ELF'a. Świece najlepiej oryginalne 0,9 mm odstęp elektrod; dla LPG polecam 0,8 mm i świece Denso IK20TT. Aby wydłużyć żywotność silnika polecam uszlachetniacze do oleju na bazie ceramiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.12.2017 o 08:56, Tyszor napisał:

Czołem, mam film. Najpierw nacisnąłem 1 raz i dopiero włączyłem nagrywanie więc na filmie widać drugie i trzecie naciśnięcie przycisku "start". VID_20171218_064052.mp4

hej no ja mam identyczne objawy, tylko że rozrząd i KZFR wymieniałem niecałe 10k km temu... jestem wściekły bo latem się to nie działo dopiero ok tydzień temu się pojawił ten cholerny zgrzyt...czyli co elektrozawór? 

mój filmik 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!