Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabo odpala na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

meganka III 1.6 16V 80kkm przebiegu z 2011 roku. Dziś po raz pierwszy, po nocy autko nie chciało zapalić (wczoraj jeździło jak burza). Kręciło rozrusznikiem jak szalone, dopiero chyba po kilku- kilkunastu próbach, machając przy tym pedałem gazu zapalił. Zanim trochę się rozgrzał musiałem go trzymać pedałem gazu na ok. 2000 obr/min, bo chciał gasnąć. Potem już bez problemów. Po kolejnej próbie odpalenia, po ok. 8 godzinach zapalił od dotknięcia.

Co to za licho, przepustnica (nigdy jeszcze nie czyszczona), czujnik położenia wału czy może cewka?

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem akumulator i jest bardzo duża poprawa nie wiem czy jest już tak jak powinno być ale na tą chwile jestem zadowolony i nie kopie dalej zostawiam tak jak jest dzięki za pomoc !!! Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Megane III 1.5dci Start/Stop. Co powodowało słabe odpalanie przy niskich temperaturach ? słaby akumulator nie był w stanie nagrzać dobrze świec (był 520ah startu), okazało się że przez moje próby odpalania padły świece (prawie nowe) ... Mechanicy rozkładali ręce co pali mi świece, a tu była prosta odpowiedź. Najpierw należało wymienić akumulator (720ah startu, AGM koniecznie), świece BERU i od tamtego czasu nie mam najmniejszych problemów i pali w największe mrozy :D Powodzenia

Edytowane przez adeknon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ten sam problem zmierzyłem pojemność akumulatora i ( teraz niestety nie pamiętam ile było) wszystko w normie. Zastanawiam się nad świecami. Teoretycznie najtańsze i najłatwiejsze do wymiany. Jak to nie pomoże będę szukać dalej. Dodatkowo mój mechanik poinformował mnie, że wydaje mu się, że pada mi alternator. Czy to może być również przyczyną? Ale tak jak pisałem aku. w normie:)

Edytowane przez LukaszS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i widzę, że dużo osób co ma gaz też na to zaczeło narzekać zimą (ale dziś przy 7 st też był lekki problem). Ja świecie wymieniłem, ale aku mam 520 i zastanawiam się czy nie za mały. na weekendzie będę sprawdzał poziom wody / elektrolitu. Poziom naładowania dobrze, podczas kręcenia spada do 10. Wg mojego mechanika za mało (ale peugeot brata ma 9,5V przy kręceniu). Silnik sprawdzany pod kompem i wg mechanika to akumulator (samochód ma 3 lata i 90 tys km). Tylko kupiłem od handlarza i być może za mały i to 520 to jednak mimo dobrych parametrów to za słabe?

Widzę, tych tematów jest sporo, ale to głównie benzyny 1.6

Kolego, podładuj akumulator prostownikiem i zobacz jak będzie. Bo alternator to albo działa albo nie działa (nie ładuje). Nie może działać po środku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to na każdym aku spada wartość podczas rozruchu. Więc pytanie skąd te problemy się biorą. Może jednak za mały jest? bo ja np mam 520 a napięcie 12,5V po zakręceniu przez chwilę potem nawet 14v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myl pojemności akumulatora z napięciem i prądem rozruchowym.

520A to masz maksymalny prąd rozruchowy z akumulatora.

W praktyce rzadko kiedy osiąga się wartości z katalogu.

Jak potrzebujesz większą pojemność to zawsze możesz włożyć, o ile wymiary spasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!