Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znowu silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

W weekend wracałem A4 do Wrocławia i moje Megane 1.5dCi się wysypało. Najpierw zaświeciła się kontrolka oleju. Zapalała się i za chwilę gasła. Byłem w tak niefortunnym miejscu, że nie było żadnej stacji żeby dokupić olej. Po niecałych 20 km dojechałem na stację i uzupełniłem olej. Po kolejnych niecałych 50 km zapalił się olej + STOP. I tu znowu pech. Była tak cholerna mgła że jakbym się zatrzymał to pewnie ktoś by we mnie wjechał więc szukałem najbliższego zjazdu. Po 10 km udało się bezpiecznie stanąć. Olej był ale samochód strasznie trajkotał i aż strach było jechać. Wziąłem auto na lawetę. Na razie stoi u mechanika, ale jest tak obłożony że dopiero pod koniec tygodnia coś zacznie robić. Macie pojęcie co to może być?

Z tego co wyczytałem to może być turbina w której coś się przestawiło i przy okazji wyciągnęła cały olej. Albo w najgorszym przypadku cały silnik może być zatarty... A to auto już miało wymieniany silnik jakieś pół roku temu. Eh...

Edytowane przez deha21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Siwego dymu nie było, ani maksymalnych obrotów. W pewnym momencie nie łapał nawet mocy przy gazowaniu.

Co to pompy olejowej, to wiem że w Megane jest taka pompka do oleju. Parę razy nacisnąłem pompę żeby ciśnienie oleju przywrócić (tak mi mechanik powiedział kiedyś) ale jak widać to nic nie dało.

Czyli obstawiacie raczej coś innego niż silnik?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka o której piszesz to pewnie gruszka od paliwa. Pompa oleju jest pod silnikiem zamknięta miską olejowa. Skoro siwego dymu nie było i maksymalnych obrotów to nie turbina. Problem będzie w silniku skoro doszło do spadku ciśnienia oleju. Wyżej kolega pisze o panewkach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Ile by kosztowała ta pompa oleju, panewki i szlif wału? Trochę mnie uspokoiliście bo myślałem że całkiem silnik pójdzie, ale może jest nadzieja na jego uratowanie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kolego okaże się jak "dól" będzie rozkręcony. W najlepszym przypadku wymienisz tylko pompę oleju i w drogę. Co do cen to wujek google tam znajdziesz wszystko interca...s jest drogi. Pompa oleju oryginał 217 zł +20 zeta wysyłka pobraniowa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po pół roku po wymianie silnik klęknął to chyba jakiś lipny został kupiony, może zalany jakimś szajsem (doktorem)? Współczuję problemów, mam nadzieję, że uda się to jakoś rozsądnie naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z tymi silnikami na przekładkę. Teoretycznie pochodzą z rozbitka który 100 tyś nie najechał. Gwarancja rozruchowa na 30 dni. Czy oleju nie popija dowiesz się dopiero po zamontowaniu. Jak chcesz auto sprzedać to taka przekładka będzie tańsza. Jeżeli zatrzymujesz na lata to remont z konkretną gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, że parę dni wcześniej auto wystawiłem internecie do sprzedaży :) Szukam teraz silnika i rozglądam się za czymś na gaz. Mam na oku Fiat Stilo 1.6, Honda Accord VI 2.0 i Seata Toledo 1.8. Mam nadzieję, że teraz na szmelca nie trafię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!