Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówek - xenon


Rekomendowane odpowiedzi

No niestety. Jeśli chodzi o konsekwencje, to ja zadałem sobie następujące pytania:

- czy po podmianie na retrofity linia światłocienia jest poprawna i czy nie oślepiam innych kierowców a efekt jest satysfakcjonujący dla mnie?

- kiedy po raz ostatni zostałem zatrzymany do kontroli i jakie jest na tej podstawie prawdopodobieństwo?

- jak szybko jestem w stanie wymienić żarówki ponownie na h7 (np podczas kontroli czy naprawy gwarancyjnej)?

I dlatego podszedłem do podmiany na spokojnie bez zbędnego stresu. Niestety efekt końcowy był jak opisałem wcześniej - a wiec niesatysfakcjonujący z uwagi na problemy z wąsem.

 

Kibicuje z podmiana na OSRAMY. Ciekawe czy podejdą te same adaptery montażowe jak do Philips’ow...

Jak test przejdzie pozytywnie to może ja spróbuje ponownie.

 

BTW. Ja problem z wąsem zauważyłem dopiero po dłuższym czasie podczas jazdy w korku - nie widziałem odbicia na poprzedzającym samochodzie i to był przypadek. Gdyby nie to pewnie jeździłbym do tej pory w nieświadomości.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@looko co ma rynek Niemiecki do Polski, u nas wszystko jest nielegalne. A jak jest na ulicach każdy wie.

 

Zakładasz LE'y, ustawiasz żeby miało ręce i nogi (i tu czasami te "firmowe" mają przewagę) i jeździsz. Meganka ma soczewki więc guzik widać co jest w lampie.

Najważniejsze jest jedno - wyregulować po montażu dobrze lampy. Problem jest jeden - lampy w Megance mają mało miejsca z tyłu i te [CENZURA] adaptery do zapinania żarówki, które powodują problem z montażem żarnika LED.

 

Zdania dotyczące tego że ubezpieczalnia może nie wypłacić, można włożyć między bajki - czy komuś z obecnych na forum ubezpieczalnia zaglądała kiedykolwiek w lampy po wypadku ?

Miałem w przeciągu ostatnich 3 lat Cegła - 3 kolizje (żadna z moje winy) i we wszystkich lampa ucierpiała - nikt w nią nie wnikał (a mam na długich LED).

Meganką mieliśmy taki wypadek, że jak tu pisałem trafiła na całkę (akurat też nie z naszej winy) i nikt w nic nie wnikał, a wiem że w auto sprawcy (BMW E39) też nikt nie wnikał.

 

Na tym forum wysławimy się cenzuralnie :!: - Prezes 

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2021 o 23:32, looko napisał:

No to mnie nie pocieszyłeś.. Z racji tego, że OSRAM został dopuszczony do użytku w Niemczech w niektórych samochodach zastanawiam się nad zakupem tych żarówek:

https://allegro.pl/oferta/osram-67210cw-ledriving-hl-h7-gen2-6000k-off-road-10087493817

Biję się jednak z myślami, bo boję się konsekwencji wynikających z braku homologacji.. 

 

Przymierzam się dokładnie do tych samych. Ktoś z kolegów z forum już je może zakładał i może pochwalić się efektem a także wrażeniami z montażu i samego używania ?

 

Będziemy wdzięczni za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie OSRAM założony i jak na razie nic kompletnie się nie dzieje z LEDami fabrycznymi. Oświetlenie drogi nieporównywalne. Efekt wizualny zdecydowanie lepszy. Jak na razie minusów nie dostrzegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo:

https://allegro.pl/oferta/osram-67210cw-ledriving-hl-h7-gen2-6000k-off-road-10195484188

https://allegro.pl/oferta/adapter-montazowy-zarowek-led-h7-renault-megane-iv-8464766343

Wszystko ładnie do siebie pasuje, bez żadnych CAN-bus.

Żeby być w pełni obiektywnym, to droga jest lepiej świetlana, ale w mojej ocenie znacznie bliżej niż w żarówkach, które miałem a miałem Tungsram +120%.

Edytowane przez looko
rozszerzono treść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2021 o 12:31, looko napisał:

Proszę bardzo:

https://allegro.pl/oferta/osram-67210cw-ledriving-hl-h7-gen2-6000k-off-road-10195484188

https://allegro.pl/oferta/adapter-montazowy-zarowek-led-h7-renault-megane-iv-8464766343

Wszystko ładnie do siebie pasuje, bez żadnych CAN-bus.

Żeby być w pełni obiektywnym, to droga jest lepiej świetlana, ale w mojej ocenie znacznie bliżej niż w żarówkach, które miałem a miałem Tungsram +120%.

Czyli bez tych adapterów nie ma opcji ?

 

Same żarówki mieszczą się bez problemów pod dekielkami ?

W sofcie nic nie trzeba zmieniać ?

Jakbyś cyknął jakąś  fotkę byłoby super (zarówno efektu z zewnątrz jak i od środka wnętrza lampy.

 

Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem szczerze, że ładnie ktoś przycina na tych adapterach - ja kupowałem za 8,5pln, a teraz jeszcze staniały:

adapter

 

nawet cały zestaw leży w garażu (bo w końcu do Meganki nie było kiedy założyć).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niczym nie ma najmniejszego problemu wszystko się mieści, nic nie odstaje, żadnych CAN-busów nie trzeba montować.. Adaptery mocujące wyglądają podobnie jak oryginalne tylko mają większą "dziurę" w środku. Jutro mogę jeszcze wrzucić fotkę z tego jak świeca w nocy.

img_0.jpg  img_2.jpg img_3.jpg img_4.jpg

 

 

Dorzucam jeszcze zdjęcie z nocnej podróży. Zdjęcie tego nie oddaje, ale światła świecą krótko.

img_20210318_185803.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!