Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

wychodzi na to, że ten silnik jednak ma chyba jakąś wadę.

W ogóle był przypadek, że na wymianie uszczelki się skończyło, czy same pęknięte bloki?

w 1,6 raczej na forum o takich problemach nie słychać, a jeździ ich dużo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście, przypadki wymiany samej uszczelki były notowane i wszystko wskazuje na to, że kto szybko zareagował i wymienił uszczelkę oszczędził blok silnika. Uszczelki potrafiły być wymieniane nawet w okresach gwarancyjnych przy niewielkich przebiegach.

Samą uszczelkę wymieniał w Sceniku jeden z członów scenic-forum.pl

Z kolegą fourier drążymy temat od pewnego czasu, wszystkie przypadki zaistniały w okresach zimowych w latach 2014,15,16 i 17 w czasie mrozów, najbardziej podejrzane są roczniki 2009 i 10, niezależnie od przebiegów 30kkm do 210kkm.

Jeśli chodzi o K4M 1,6 16V to nie jest tak do końca różowo przy przebiegach powyżej 100-150kkm zaczynają wciągać olej, nagminnie padające KZFR, podwieszające się zawory, potrafią się urywać robiąc niezłe spustoszenie, na szczęście jest ich dużo i kosztują przysłowiową czapkę drobnych :-)

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma doskonałych silników ale jednak w 1,6 poważne awarie to raczej rzadkość w porównaniu do ilości jeżdżących.

A ewentualna naprawa to w sumie grosze. KZFR też nie jest drogie i można to przeżyć.

1,4 TCE mamy garstkę dosłownie i wygląda na to, że w sumie jedyny problem to uszczelka i blok.

Dobrze, że ktoś tam przetarł szlak ze wstawieniem tulei, bo inaczej to chyba tylko swap na inną pojemność albo złom...

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już kolega Witman napisał - najprawdopodobniej przyczyną pękania cylindrów jest wada/awaria uszczelki (jeżeli ktokolwiek ma taki przypadek to niech odezwie się do kolegi - stara uszczelka zostanie sprawdzona pod kątem uszkodzeń). Uszczelka zaczyna stopniowo puszczać (konstrukcja uszczelki, cienkie ściany cylindrów, mróz, który powoduje różny skurcz różnych metali, płyn o wysokiej temperaturze zamarzania + prawdopodobnie niedogrzanie silnika/ "but" zanim dojdzie odpowiednia temperatura), płyn dostaje się do cylindra - szok termiczny materiału oraz prawdopodobnie podwyższone ciśnienie w komorze spalania i dostajemy błędne koło, które samo się napędza = pęknięta tuleja cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak jak czytam to sprawa dotyczy tylko Megane'k, czy są jakieś uszkodzone silniki w Scenic'ach? A może jest to kwestja fabryki gdzie dane auto jest produkowane? Cze Megane i Scenic/Grand Scenic są produkowane w tych samych fabrykach? Czy jest ten sam dostawca części do wszystkich fabryk.

Ja proponuje podanie nr VIN uszkodzonych aut, wystarczy ostatnie 6 cyfr= są to nr seryjne auta, będziemy wiedzieć gdzie szukać uszkodzonego silnika. Sam mam od 6 miesięcy GSIII 1.4tce z przebiegiem 108 000 km + LPG od 4 tys, i czytam takie tematy z gęsią skórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem ten dotyczy również Sceników i wszystkie silniki 1.4TCe H4JA700 zostały wyprodukowane w Hiszpanii uszczelki pod głowicą też są prawdopodobnie hiszpańskiej firmy Ajusa.

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że ktoś tam przetarł szlak ze wstawieniem tulei, bo inaczej to chyba tylko swap na inną pojemność albo złom...

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Moja MEGANE już stoi w warsztacie - silnik będzie rozbierany w poniedziałek - postaram się relacjonować jak będzie przebiegać proces naprawy.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na wszelki wypadek mam pytanie kto przetarł już wymianę tulei ? Czy mogę otrzymać jakieś namiary bo nie wiem czy nie będzie mnie to czekać...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek mam pytanie kto przetarł już wymianę tulei ? Czy mogę otrzymać jakieś namiary bo nie wiem czy nie będzie mnie to czekać...

 

Przejrzyj dość długi wątek "uszczelka pod głowicą do wymiany" tam z tego co pamiętam tak to się właśnie skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irishpiter nie ma co panikować lub pozbywać się auta, już sama świadomość, że nie należy pałować auta na zimnym silniku, a zwłaszcza zimą podczas mrozów, dbanie o stan i jakość płynu chłodzącego oraz stanu oleju i jego regularna wymiana może zapobiec takim problemom. Można się pokusić na profilaktyczną wymianę uszczelki pod głowicą. Mam dwie sztuki 1.4TCe z LPG i chipem na 160KM, więc jestem numerem jeden na liście skazańców ;)

Temat wymiany tulei przetarliśmy już w naszym warsztacie teraz autem jeździ moja kuzynka, obecnie autko się dociera, a niebawem trafi do gazowni z hamownią i dopieszczeniem mapy. W wątku "uszczelka pod głowicą do wymiany" umieściłem fotki.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak, szczególnie że jak do tej pory jestem z auta zadowolony. W sumie jeżdżę ponad 2 lata i nic sie nie dzieje oprócz małego wycieku spod miski olejowej(tutaj sam ogarnąłem temat) i teraz widzę poci się lekko obudowa rozrządu ale tego nie ruszam bo pod maską w tym aucie nie ma miejsca aby palec wcisnąć. Już przy wymianie paska osprzętu nie było lekko. Ale faktem jest, że ten silnik to jednak na rynku wtórnym rzadkość, a to i problem z ewentualnymi częściami i mechanicy nie do końca ogarniają temat w razie potrzeby.

Nie do końca zrozumiałem, myślałem, że tylko pluto37 jako pierwszy wymieniał tuleję, czy Tobie też się to zdarzyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się to nie przydarzyło, ale odkupiliśmy auto od klienta, które naprawiliśmy i teraz pomyka nim moja kuzynka.

Kolega Prettymind miał wcześniej tą nieprzyjemność i kolega bob_64 wymieniał cały silnik.

Mamy w rodzinie trzy warsztaty i sporą bazę znajomych prowadzących warsztaty, problem z 1.4TCe jest marginalny, o wiele gorzej jest w BMW i grupie VW.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sytuacja z silnikami 1.4TCe i profilaktyczną wymianą uszczelki pod głowicą zaczyna przypominać problem z silnikiem 1.5 dci i profilaktyczną wymianą panewk.

Mam kolejne pytanie, w sklepie internetowym IC dostępne są 2 uszczelki: Ajusa i Reinz, ta druga droższa, czy lepsza? A skąd pewność, że uszczelka Ajusa została wyprodukowana po 2010? Wiecie o co chodzi, mechanik może wyminić uszczelkę na "nową" a tak naprawdę wyprodukowaną w wadliwym okresie. Kupując uszczelkę należy sprawdzić kiedy była wyprodukowana. Albo kupić inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że dużo łatwiej i taniej wyminiesz uszczelkę niż panewki :)

Co do uszczelek, tego jeszcze na 100% nie wiemy, są to jedynie podejrzenia, że uszczelki zakładane w 2009 i 10 roku są za słabe lub wadliwe, póki co nie było przypadków takich awarii w młodszych rocznikach. Producent uszczelek, ani producent samochodu nie przyzna się, że produkt był wadliwy, komu padła w czasie gwarancji, wymienili nie robiąc większego rozgłosu, bo zaraz wszyscy by zażądali wymiany.

W tym reanimowanym silniku założyliśmy Reinz możliwe, że Ajusa poprawiła już swój produkt, często zdarzają się takie niedoróby i wpadki wielu producentów: rozciągające się łańcuchy rozrządu, panewki, uszczelki i wiele innych ciekawostek.

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!