Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą, fourier napisał:

Znanych nam przypadków gdzie poszła uszczelka, a później tuleja (lub tylko sama uszczelka) jest może z 20 (nasze forum, fora zagraniczne, allegro, olx, jakieś niemieckie aukcje). 

 

 

Budzet 35tys zł, może coś znajdę. Na co zwracać uwagę przy zakupie? Byłbym wdzięczny, gdyby kolega Witman coś napisał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, maciejmacku napisał:

No dobra, te uszczelki i ubytki płynu zdarzały się w autach z polskiego salonu

te silniki niezaleznie od rynku były produkowane w hiszpanii i posiadają wadliwą uszczelkę firmy ajusa czy coś takiego :-D Ogólnie silnik wrażliwy na przegrzanie i wtedy uszczelka dostaje... Nie ma co się bać jednostka 1.2 ma gorzej, żre olej jak magiczne TSI VWja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie sprawdzić stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oryginały płyn Renault ma kolor jaskrawy żółto-zielony, podłączyć Clipa lub inny diagnoskop i odczytać ewentualne błędy, zwrócić uwagę na wypadanie zapłonu na 2 lub 3 cylindrze, odczytać informacje o krytycznej temperaturze silnika, wyjąc bagnet oleju i dokładnie obejrzeć czy powyżej znacznika max. nie ma ciemnego majonezowatego nalotu oraz skroplin wody pod samym korkiem. Uruchomić silnik na zimno powinien pracować równo i cicho, dziwne odgłosy z pod pokrywy rozrządu mogą wskazywać na duży przebieg i rozciągnięty łańcuch. Jeśli masz znajomego mechanika to poproś go o obejrzenie silnika czy była ściągana głowica. Jeśli uszczelka była już wymieniana to w porządku, ważne jest jednak czy nowa uszczelka nie została przypadkiem założona na pęknięty już cylinder, mechanik mógł nie zauważyć pęknięcia ! Taki feler można samemu zdiagnozować i przejechać się z 50km po czym sprawdzać czy nie ubyło płynu w zbiorniczku, przy pęknięciu cylindra płyn znika bardzo szybko. Możesz podjechać do nas sprawdzimy autko nieodpłatnie. Jeśli masz znajomości w ASO Renault sprawdź wizyty i zakres wykonywanych prac.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fourier napisał:

Jak masz nr vin i datę pierwszej rejestracji to da się spr na stronie Renault historie serwisowania w ASO.

Jak? W MyRenault nie widzę ani jednej czynności wykonanej przez poprzedniego właściciela. Więcej powiem. Wykonywałem serwis w ASO i dane się nie zaktualizowały. Wg zapewnień serwisu zostały wpisane do systemu, a infolinia twierdzi, że nie ma synchronizacji on-line i powinny się tam pojawić w ciągu 3 miesięcy od wykonania czynności. Dodam tylko, że poprzedni właściciel zaprowadził auto 2 razy na przegląd do ASO na co są potwierdzenia w książce (z resztą w tym ASO kupiłem).

@maciejmacku a jeździłeś, że tak się wypowiadasz o tym silniku?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pbet napisał:

@maciejmacku a jeździłeś, że tak się wypowiadasz o tym silniku?

 Nie jeździłem, ale nie kręcą mnie wysoko obrotowe silniki. Poza tym kultura pracy i wyciszenie na innym poziomie. Coś za coś, nie ma ryzyka, nie ma zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1.4 i wiem, że jest bardzo cicho. Kręcenie silnika do 4-5tys obrotów to nie dla mnie. Na pewno jest głośniej niż w 1.4, nie ma co ukrywać :-) Elastyczność też na plus. Silniki wolnossące są fajne, ale jak mają dużą moc, z której można spokojnie korzystać. Na codzień przyjemniejsze będzie turbo.

 

 

Może kolega Witman napisze jakiś poradnik w osobnym temacie a propo zakupu i użytkowania silnika 1.4tce? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 13:37, witman napisał:

oryginały płyn Renault ma kolor jaskrawy żółto-zielony

Przepraszam za mały off-top ale czy takie rozwarstwienie się koloru płynu chłodniczego jest normalne? Płyn oryginalny, od nowości nie wymieniany. Według planu serwisowego powinien być wymieniony za blisko 90 000 km i ponad 2 lata.

20170828_174851.thumb.jpg.d323631f55094414ca6fadee2f78a5b6.jpg

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dolać płynu Prestone. Można go mieszać z innymi. Można go kupić m.in. na stacji Orlen, awaryjnie 1 litr. W większych ilościach pewnie można taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, PAPIEROWSKI napisał:

Witam jak się ten  płyn do chlodnicy żółty  nazywa 

Glaceol RX typ D

38 minut temu, PAPIEROWSKI napisał:

Gdzie można to kupić pzdr

W ASO, hurtowniach motoryzacyjnych i sklepach stacjonarnych, sklepach internetowych, na alledrogo, prawie wszędzie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!