Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to była szybka reakcja na przegrzanie bo 2 lata i 40 tys. km normalnie jeździł, zresztą aż do dnia gdy zdiagnozowaliśmy usterkę.Ciekawe co by było gdybyśmy jeszcze jeździli, pewno większe zniszczenia?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez RomekP70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ktoś już dorabiał tuleje u jakiegoś mechanika/rzemieślnika w Gdańsku czy Gdyni. Problemem jest to, że tuleje te są pokryte nicasilem i podobno w UK jest jedna firma co nanosi tą powłokę i kosztuje to dużo $$$$. Dorobiona tulej nie wiem czy miała tą powłokę (chyba nic o tym nie pisał).

Ja dorabiałem tuleje w Katowicach. I silnik dało się naprawić tylko dlatego, że w 1.4 TCE tuleje nie są pokryte nicasilem. Inaczej silnik byłby na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze ;

-w jaki sposób płyn był dolewany ?????? czy na gorącym silniku ???, jak dużo płynu było dolewane ?? czy na zimnym silniku ??

 

Dodano: 04 maj 2017 - 17:27

Na zimnym i po ok.1 litr za każdym razem tyle ubywało z dnia na dzień jeszcze tydzień temu

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to była szybka reakcja na przegrzanie bo 2 lata i 40 tys. km normalnie jeździł, zresztą aż do dnia gdy zdiagnozowaliśmy usterkę, ciekawe co by było gdybyśmy jeszcze jeździli, pewno większe zniszczenia???

Woda to płyn o własnościach - nieściśliwy. Większe ilości płynu w komorze to połamane zawory, uszkodzone tłoki i cylindry oraz większa ilość płynu w oleju silnikowym a to z kolei......

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli płyn zgromadzi się w cylindrze, a jest on nieściśliwy to przy uruchomieniu silnika pęka lub wygina się korbowód i wychodzi bokiem robiąc dziurę w bloku, pęka podpora wału, może również zerwać rozrząd i uszkodzić zawory oraz głowice, zniszczenia są bardzo duże.

 

Dodano: 02 cze 2017 - 15:57

Dnia 3.05.2017 o 11:56, RomekP70 napisał:

obserwowałem niewielki ubytek płynu .Wykluczono wycieki na przewodach, serwis kazał jeździć i dolewać.

Skoro nie było wycieków na przewodach powinni dokładnie i rzeczowo zbadać problem ubywania płynu, a nie kazać klientowi dolewać płynu i jeździć, wymieniłbyś wtedy tylko uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, a nie jak teraz cały silnik z pękniętym cylindrem. To przykre i kosztowne doświadczenie kolegi RomekP70 może być dla wszystkich przestrogą, potwierdza się bowiem kolejny raz scenariusz uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ubywania płynu chłodzącego, a po czasie pękniecie cylindra. Całkiem możliwe, że opisywana przez kolegę RomekP70 wcześniejsza nieszczelność układu chłodzenia w efekcie, której uszczelka pod głowicą została przegrzana co doprowadziło do stopniowego przesączania się płynu do cylindra, a w okresie zimy i mrozów uszczelka nie wytrzymuje i puszcza całkowicie, doprowadzając do pęknięcia cylindra.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, właśnie i moją Megane trafiła tytułowa bolączka.

Na moje szczęście "witman" ma serwis gdzie i ja mieszkam więc w poniedziałek odstawiam do Niego auto.

Zapewne pokaże co nieco na forum, jak silnik wygląda i czy spustoszenie duże mam na silniku, czy tylko uszczelka do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z 2011 roku, przejechełem już 133k km.

Do ASO z tym tematem trafiłem przez przypadek, bo jechałem do nich z reklamacją lakierniczą i będąć około 1km od nich pojawił mi się komunikat "AWARIA SILNIKA" i temperatura cieczy miała max wskaz (sytuacja miała miejsce w maju).

Od razu zrobili badanie szczelności układu, stwierdzono, że jest ok. Zalali płyn chłodniczy do pełna i wzięli auto na testy drogowe, po których nie stwierdzono ubytku.

Miałem pilnować upływów, potem miałem długo spokój i łup 2 litry trza było zalać (jazda po autostradzie i zrobiniu 250km, wcześniej tylko miasto)no i wtedy trafilem tu na forum.

Lekko nogi się ugięły bo po telefonie do ASU od razu infarmacja, że trzeba silnik do remontu i cena 16tyś brutto, jak pękniecią by wyszły to wymiana silnika na nowy - tj. 26 tyś brutto.

Edytowane przez Jondrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!