Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.08.2017 o 15:59, maciejmacku napisał:

Mimo tych wpadek nie rezygnować z tego silnika? Nie chcę jeździć mułem 1.6 110 :-)

 

Przepraszam za OT, w naszej rodzinnej stajni renówkowej mamy jeszcze Megankę II z 1.4 16V K4J wersja 98KM, którą jeździ mój ojciec, spalanie w zatłoczonym mieście Wrocław oscyluje w granicach 8,8-9,3/100 przy średniej prędkości 20-22km/h, patrząc i porównując MII 1.4 98KM z MIII 1.4TCe 158KM, która spala w tych samych warunkach 10,2-10,8 a różnica w przyspieszeniu i dynamice jest absolutnie kooolosalna - to ponad 100Nm !

Wcześniej użytkowałem Scenika II F4R 2.0 16V 136KM (~144KM ) i nie miałem takiej frajdy z jazdy tak w obecnym SIII 1.4TCe ~162KM, dodam jeszcze, że obecny SIII spala mniej od SII 2.0 :-)

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie zamówiłem płyn w sklepie i dostałem taki. Różni się,że jest do 31 °A nie do 21 ° Czy mogę go dolać?

 

Producent: FEBI BILSTEIN

Kod produktu: 26580

Jednostka: szt

Kolor zielony

Pojemność [litr] 1,5

specyfikacja Renault Typ D

specyfikacja Ready Mix -30 C

Ciężar [kg] 1,75

uwzględnić informację serwisową

Ilość montowana w aucie 1

 

20170911_120030.jpg20170911_120035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam i czytam i włos mi się jeży od takich wiadomości, ja mam silnik 1,2 Tce 130KM rok produkcji 12.2014 autem wyjechałem 01.2015 i nie dawno przy wymianie oleju a wymieniam w okolicach 15 tyś/km przy wymianie oleju przy 65 tyś/km zauważyłem niski poziom płynu chłodniczego, jak wyjeżdżałem z salony zapewne było na max lub lekko pod ale z tego co widziałem nikt nie dolewał płynu chłodzącego do momentu kiedy ja nie wszedłem na warsztat i nie poprosiłem o dolewkę bo było na min. I jak myślicie bo widzę ze wiedza wasza jest spora, czy nie powinienem się martwic takim spadkiem płynu chłodniczego a przejechane mam 67 tyś/km. Dzwoniłem do Renault w trójmieście i w swoim mieście oraz do nie zależnego warsztatu który specjalizuje się w naprawach aut francuskich oraz znalazłem na FB firmę która się zajmuje renówkami po gwarancji, wszyscy mówią to samo ze po 2,5 roku i takim przebiegu (65 tys/km) jest normalne że poziom spadł z max do min i trzeba dolewać i obserwować heh. Nie żyłuje auta raczej jestem spokojnym kierowca, nie katuje auta na zimnym silniku choć rzadko jak to mówią przewietrzę silnik w Niemczech na tempomacie powyżej 3000 obr/min ale tez nie na długo autko nie widziało żółtego pola od nowości, jeżdżę tak żeby Meganka służyła mi jak najdłużej i dla kupującego będzie dobrym kąskiem, a zbieram wszystkie przeglądy i wymiany na gwarancji. Jak myślicie czekać, jeździć dalej, czy taki pobór płynu jeszcze nie jest czymś nadzwyczajnym.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim. Zgłębiam temat wady w silniku 1.4 Tce gdyż sam mam zamiar kupić takie auto. Samochód sprawdzony w ASO i nie znaleziono większych usterek (sworzeń wachacza i amortyzator). Już byłem umówiony na podpisanie umowy i dowiedziałem się o tejże przypadłości. Zdaję sobie sprawę że sprawdzenie czy faktycznie problem zaczyna występować jest trudne na etapie oględzin samochodu. Jeśli jednak zakupiłbym dany egzemplarz i zdiagnozował u siebie ubytki płynu chłodniczego to w początkowym etapie jest szansa że pomoże jedynie wymiana uszczelki czy to loteria.

BTW Megane 2010r 98tys przebiegu sprowadzony z Francji (Może to ma znaczenie)

 

 

Edytowane przez sk-sebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sama Twoja świadomość, że taki problem może wystąpić to połowa sukcesu, a dodatkowa kontrola płynu oraz zachowanie się silnika podczas uruchamiania i pracy daje Ci niemal pewność, że przy ewentualnym uszkodzeniu UPG i szybkiej jej wymianie nie pęknie Ci cylinder.

Zdecydowana większość użytkowników, którzy w ten sposób zareagowali i nie dali się zwieść różnym poradom, aby dolewać płynu i jeździć dalej, wymienili UPG i jeżdżą spokojnie dalej.

Znamy wielu użytkowników 1.4TCe, którzy jeżdżą autami od nowości bez wymiany UPG i mają przebiegi ponad 200kkm.

Podstawową zasadę już pewnie znasz: rozważnie rozgrzewać silnik w okresie zimowym, zwłaszcza w czasie dużych mrozów i pamiętać o poziomie płynu chłodzącego, zaleca się wyminę oleju co 10-12 góra 15kkm. Przy przebiegach powyżej 130kkm zwracać uwagę na głośniejszą pracę rozrządu, może to być rozciągnięty łańcuch. Wymiana nie jest skomplikowana i porównywalna cenowo do rozrządów na pasku.

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sk-sebastian napisał:

Niestety chyba nie ma auta bez problemów. Z tego rocznika co szukasz i w podobnym rozmiarze , to nie ma za dużego wyboru w benzynach.

Chyba, że interesuje Cie wolnossące 1,6 co wcale nie jest złą opcją. Wszystko inne ma typowe usterki. VW swoje TSI i rozrządy, Fiat ma fajne turbo silniczki ale padają skrzynie i naprawa 2 tys. Opel też ok, ale to raczej jeszcze młodsze auta a ze skrzyniami ten sam problem. Peugeot ma 1,6vti, które ma problem z rozrządem, spalaniem oleju i mało kto potrafi to naprawić. Ford ma 2,0 benzynę i całkiem udaną ale to jak igła w stogu siana.

Tylko oby ten przebieg oby dobrze sprawdzony bo takich perełek to ciężko za granicą w cenie, za którą handlarz kupi, sprzeda i jeszcze zarobi.

Kolega kupił niedawno captura, chyba 2 letnią używkę w salonie renault we Francji. Po miesiącu zaczął stukać silnik. Wymiana zaworów i czegoś, tam jeszcze, razem 4tysie. 

Okazało, się że poprzedni właściciel, rozwalił miskę i trochę pojechał bez oleju i tak go pogonili.

 

 

 

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam trochę zastanawiałem się nad 1.4TCe, mam teraz 2szt. w dodatku z LPG i bardzo sobie chwalę, patrząc na to co się dzieje u konkurencji w TSI, FSI, THP, VTI gdzie problemy są w większości tych silników i często są nienaprawialne, mogę śmiało powiedzieć, że źle nie zrobiłem. Z drugiej strony to silnikowi po przebiegu 100-150kkm należy się chyba jakiś serwis i wymiana niektórych zużytych podzespołów jak rozrząd, sprzęgło czy uszczelki.

O wolnossący 1.6 K4M też trzeba zadbać, zrobić w odpowiednim czasie rozrząd czy wymienić uszczelniacze zaworowe w głowicy.

Często ludziska jeżdżą do oporu, aż się pasek urwie i korbowód wyjdzie bokiem, albo sprzedają gdy auto zaczyna wciągać olej na potęgę.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, witman napisał:

O wolnossący 1.6 K4M też trzeba zadbać, zrobić w odpowiednim czasie rozrząd czy wymienić uszczelniacze zaworowe w głowicy.

Czy mógłbyś doprecyzować termin wymiany uszczelniaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że wszystko zależy od sposobu eksploatacji i wieku autka, można zrobić 200kkm w 3-5 lata i nic się nie dzieje, a są takie, które mają 5 lat i nie całe 100kkm i zaczynają gubić olej poprzez twarde i kruszące się uszczelniacze, być może dotyczy to jakiś roczników, jednak podobny problem mają 2.0 F4R. Może to być też związane z częstotliwością wymian oleju, nikt jednak tego nie zbadał. Pierwszym takim objawem jest puszczenie jasnoniebieskiego dymku w czasie uruchomiania silnika z rury oraz stopniowe i narastające ubywanie oleju nawet do ilości 1L na 1000km.

W moim wcześniejszym SII 2.0 F4R zaczęło się to przy 135-140kkm po 6 latach od nowości, a u mojego kolegi przy 180kkm po 7 latach z tym, że u kolegi było dużo więcej jazdy w trasie i głownie autostrady.

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jednak jakiś wielki problem, trzeba zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, przy okazji przeczyścić gniazda i zawory z nagaru, splanować głowicę, założyć nową UPG i jeździć dalej ;-)

 

  • Like 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!