Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.08.2017 o 15:59, maciejmacku napisał:

Mimo tych wpadek nie rezygnować z tego silnika? Nie chcę jeździć mułem 1.6 110 :-)

 

Przepraszam za OT, w naszej rodzinnej stajni renówkowej mamy jeszcze Megankę II z 1.4 16V K4J wersja 98KM, którą jeździ mój ojciec, spalanie w zatłoczonym mieście Wrocław oscyluje w granicach 8,8-9,3/100 przy średniej prędkości 20-22km/h, patrząc i porównując MII 1.4 98KM z MIII 1.4TCe 158KM, która spala w tych samych warunkach 10,2-10,8 a różnica w przyspieszeniu i dynamice jest absolutnie kooolosalna - to ponad 100Nm !

Wcześniej użytkowałem Scenika II F4R 2.0 16V 136KM (~144KM ) i nie miałem takiej frajdy z jazdy tak w obecnym SIII 1.4TCe ~162KM, dodam jeszcze, że obecny SIII spala mniej od SII 2.0 :-)

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie zamówiłem płyn w sklepie i dostałem taki. Różni się,że jest do 31 °A nie do 21 ° Czy mogę go dolać?

 

Producent: FEBI BILSTEIN

Kod produktu: 26580

Jednostka: szt

Kolor zielony

Pojemność [litr] 1,5

specyfikacja Renault Typ D

specyfikacja Ready Mix -30 C

Ciężar [kg] 1,75

uwzględnić informację serwisową

Ilość montowana w aucie 1

 

20170911_120030.jpg20170911_120035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam i czytam i włos mi się jeży od takich wiadomości, ja mam silnik 1,2 Tce 130KM rok produkcji 12.2014 autem wyjechałem 01.2015 i nie dawno przy wymianie oleju a wymieniam w okolicach 15 tyś/km przy wymianie oleju przy 65 tyś/km zauważyłem niski poziom płynu chłodniczego, jak wyjeżdżałem z salony zapewne było na max lub lekko pod ale z tego co widziałem nikt nie dolewał płynu chłodzącego do momentu kiedy ja nie wszedłem na warsztat i nie poprosiłem o dolewkę bo było na min. I jak myślicie bo widzę ze wiedza wasza jest spora, czy nie powinienem się martwic takim spadkiem płynu chłodniczego a przejechane mam 67 tyś/km. Dzwoniłem do Renault w trójmieście i w swoim mieście oraz do nie zależnego warsztatu który specjalizuje się w naprawach aut francuskich oraz znalazłem na FB firmę która się zajmuje renówkami po gwarancji, wszyscy mówią to samo ze po 2,5 roku i takim przebiegu (65 tys/km) jest normalne że poziom spadł z max do min i trzeba dolewać i obserwować heh. Nie żyłuje auta raczej jestem spokojnym kierowca, nie katuje auta na zimnym silniku choć rzadko jak to mówią przewietrzę silnik w Niemczech na tempomacie powyżej 3000 obr/min ale tez nie na długo autko nie widziało żółtego pola od nowości, jeżdżę tak żeby Meganka służyła mi jak najdłużej i dla kupującego będzie dobrym kąskiem, a zbieram wszystkie przeglądy i wymiany na gwarancji. Jak myślicie czekać, jeździć dalej, czy taki pobór płynu jeszcze nie jest czymś nadzwyczajnym.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim. Zgłębiam temat wady w silniku 1.4 Tce gdyż sam mam zamiar kupić takie auto. Samochód sprawdzony w ASO i nie znaleziono większych usterek (sworzeń wachacza i amortyzator). Już byłem umówiony na podpisanie umowy i dowiedziałem się o tejże przypadłości. Zdaję sobie sprawę że sprawdzenie czy faktycznie problem zaczyna występować jest trudne na etapie oględzin samochodu. Jeśli jednak zakupiłbym dany egzemplarz i zdiagnozował u siebie ubytki płynu chłodniczego to w początkowym etapie jest szansa że pomoże jedynie wymiana uszczelki czy to loteria.

BTW Megane 2010r 98tys przebiegu sprowadzony z Francji (Może to ma znaczenie)

 

 

Edytowane przez sk-sebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sama Twoja świadomość, że taki problem może wystąpić to połowa sukcesu, a dodatkowa kontrola płynu oraz zachowanie się silnika podczas uruchamiania i pracy daje Ci niemal pewność, że przy ewentualnym uszkodzeniu UPG i szybkiej jej wymianie nie pęknie Ci cylinder.

Zdecydowana większość użytkowników, którzy w ten sposób zareagowali i nie dali się zwieść różnym poradom, aby dolewać płynu i jeździć dalej, wymienili UPG i jeżdżą spokojnie dalej.

Znamy wielu użytkowników 1.4TCe, którzy jeżdżą autami od nowości bez wymiany UPG i mają przebiegi ponad 200kkm.

Podstawową zasadę już pewnie znasz: rozważnie rozgrzewać silnik w okresie zimowym, zwłaszcza w czasie dużych mrozów i pamiętać o poziomie płynu chłodzącego, zaleca się wyminę oleju co 10-12 góra 15kkm. Przy przebiegach powyżej 130kkm zwracać uwagę na głośniejszą pracę rozrządu, może to być rozciągnięty łańcuch. Wymiana nie jest skomplikowana i porównywalna cenowo do rozrządów na pasku.

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sk-sebastian napisał:

Niestety chyba nie ma auta bez problemów. Z tego rocznika co szukasz i w podobnym rozmiarze , to nie ma za dużego wyboru w benzynach.

Chyba, że interesuje Cie wolnossące 1,6 co wcale nie jest złą opcją. Wszystko inne ma typowe usterki. VW swoje TSI i rozrządy, Fiat ma fajne turbo silniczki ale padają skrzynie i naprawa 2 tys. Opel też ok, ale to raczej jeszcze młodsze auta a ze skrzyniami ten sam problem. Peugeot ma 1,6vti, które ma problem z rozrządem, spalaniem oleju i mało kto potrafi to naprawić. Ford ma 2,0 benzynę i całkiem udaną ale to jak igła w stogu siana.

Tylko oby ten przebieg oby dobrze sprawdzony bo takich perełek to ciężko za granicą w cenie, za którą handlarz kupi, sprzeda i jeszcze zarobi.

Kolega kupił niedawno captura, chyba 2 letnią używkę w salonie renault we Francji. Po miesiącu zaczął stukać silnik. Wymiana zaworów i czegoś, tam jeszcze, razem 4tysie. 

Okazało, się że poprzedni właściciel, rozwalił miskę i trochę pojechał bez oleju i tak go pogonili.

 

 

 

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam trochę zastanawiałem się nad 1.4TCe, mam teraz 2szt. w dodatku z LPG i bardzo sobie chwalę, patrząc na to co się dzieje u konkurencji w TSI, FSI, THP, VTI gdzie problemy są w większości tych silników i często są nienaprawialne, mogę śmiało powiedzieć, że źle nie zrobiłem. Z drugiej strony to silnikowi po przebiegu 100-150kkm należy się chyba jakiś serwis i wymiana niektórych zużytych podzespołów jak rozrząd, sprzęgło czy uszczelki.

O wolnossący 1.6 K4M też trzeba zadbać, zrobić w odpowiednim czasie rozrząd czy wymienić uszczelniacze zaworowe w głowicy.

Często ludziska jeżdżą do oporu, aż się pasek urwie i korbowód wyjdzie bokiem, albo sprzedają gdy auto zaczyna wciągać olej na potęgę.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, witman napisał:

O wolnossący 1.6 K4M też trzeba zadbać, zrobić w odpowiednim czasie rozrząd czy wymienić uszczelniacze zaworowe w głowicy.

Czy mógłbyś doprecyzować termin wymiany uszczelniaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że wszystko zależy od sposobu eksploatacji i wieku autka, można zrobić 200kkm w 3-5 lata i nic się nie dzieje, a są takie, które mają 5 lat i nie całe 100kkm i zaczynają gubić olej poprzez twarde i kruszące się uszczelniacze, być może dotyczy to jakiś roczników, jednak podobny problem mają 2.0 F4R. Może to być też związane z częstotliwością wymian oleju, nikt jednak tego nie zbadał. Pierwszym takim objawem jest puszczenie jasnoniebieskiego dymku w czasie uruchomiania silnika z rury oraz stopniowe i narastające ubywanie oleju nawet do ilości 1L na 1000km.

W moim wcześniejszym SII 2.0 F4R zaczęło się to przy 135-140kkm po 6 latach od nowości, a u mojego kolegi przy 180kkm po 7 latach z tym, że u kolegi było dużo więcej jazdy w trasie i głownie autostrady.

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jednak jakiś wielki problem, trzeba zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, przy okazji przeczyścić gniazda i zawory z nagaru, splanować głowicę, założyć nową UPG i jeździć dalej ;-)

 

  • Like 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!