Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Podłączyłem kontrolką sygnalizującą załączenie grzałek nurnikowych czyli tych co podgrzewają płyn chłodzący. Podczas wypalania filtra załącza się podgrzewanie płynu w silniku. Grzałki załączają się jednocześnie z elektrozaworem paliwa do 5 wtryskiwacza i w tym samym momencie przestają grzać gdy elektrozawór traci zasilanie po skończonym wypalaniu. Jest to o tyle istotne, że dla silnika nie posiadającego 5 wtryskiwacza np. K9K 636 (110 KM) można w ten sposób kontrolować proces wypalania filtra. Oczywiście, że w chłodne dni grzałki załączą się po uruchomieniu silnika ale załączenie grzałek gdy silnik jest już rozgrzany świadczy o rozpoczęciu procesu wypalania. Dostęp do grzałek po zdjęciu lewego koła i przedniej części nadkola.

20180908_183958.thumb.jpg.7f94f9e88478fb764c6760a005060d9c.jpg

Edytowane przez aniewa
  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dostępnych mi informacji silnik k9k 636 montowany chyba od 2013 roku nie ma piątego wtryskiwacza. Na pompie wtryskowej nie ma króćca do zasilania go paliwem, przy katalizatorze i FAP brak otworu na wtryskiwacz. W katalogu części zamiennych do tego silnika nie występuje dodatkowy wtryskiwacz. Osobiście nie miałem styczności z tym silnikiem ale wydaje mi się, że tak właśnie jest. Nie mogę nigdzie zdobyć schematu elektrycznego sterowania układem wtrysku tego silnika SID 307.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

x

Mam 610 więc raczej się uda. Dzięki

 

Edit: Potwierdzam w M9R 610 działa bez zarzutu. Załączam filmik.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

 

Edytowane przez xkarolx96
Dodatkowa informacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

x

Witam. Czy u Ciebie jak u kolegów zapala się dioda przy odpalaniu i gaszeniu silnika?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po zmianie pracy jeżdżę na zdecydowanie krótszych odcinkach. Dlatego jakieś 2-3 lata temu zimą gdy były mrozy po -17;-19 stopni stwierdziłem, że trzeba coś zrobić aby zapobiec problemom z dpf. Kupiłem bandaż termiczny, farbę żaroodporną i opaski ball lock. Owinąłem dpf  zapiąłem opaskami i pomalowałem farbą. Na początku po nagrzaniu gdy wszystko było świeże czułem specyficzny zapach, ale np tej zimy dpf nie wypalił się procedurą od ok 4kkm. Sposób uznaję za bezpieczny ponieważ zrobiłem tak już ponad 50kkm przy braku negatywnych skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@3M11 co dało owinięcie filtra termoizolacją? Przecież sadza wytwarzana jest w komorze spalania i jej ilość nie zleży od temperatury filtra. Trochę dziwne, że od ponad 4 kkm nie miałeś wypalania, może po prostu tego nie zauważyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aniewa napisał:

Przecież sadza wytwarzana jest w komorze spalania i jej ilość nie zleży od temperatury filtra.

Ale od temperatury filtra chyba zależy proces wypalania sadzy?

Edytowane przez jack3226
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr cząstek stałych wypala się również samoczynnie podczas normalnej jazdy, a nie tylko w czasie gdy komputer samochodu rozpocznie działanie dodatkowego wtryskiwacza. Wystarczy, że filtr osiągnie właściwą temperaturę, np. podczas jazdy w trasie z większą prędkością. Zaizolowanie filtra pomaga mu szybciej osiągać właściwą temperaturę, przez co naturalne samooczyszczanie jest wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!