Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika 1.9 dci 130KM


ceze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Interesuje mnie jakie obroty silnika powinny być na 6 biegu przy prędkościach autostradowych (140km\h)?

Mój szczeniak przy tej prędkości osiąga 3tys obrotów, jak na moje oko trochę za dużo?

Wiem że poprzedni właściciel wgrywał niby chipa, ale nie takiego robionego pod dany egzemplarz tylko wgrywana była gotowa mapa prawdopodobnie pobrana z internetu.

Czy zła mapa może być przyczyną wysokich obrotów? A może wszystko jest ok?

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz wgraną jakąś niewiadomego autorstwa mapę to podjedź do fachowców od tuningu (polecam Masters Piaseczno) niech Ci ją wyszorują bo poza obrotami (choć te 3 tys przy 140 mocno nie odbiega od optimum) możesz sobie uszkodzić silnik albo coś z osprzętu (np turbinę). Sensowny chip to taki, który powstaje pod konkretny egzemplarz auta po wstępnej diagnostyce stanu na hamowni a nie jakieś gotowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie masz klasyczny manual, a w związku z tym żaden tzw chip tuning nie jest w stanie zmienić przełożeń. 3 tys. przy 140 to dość krótko no ale tak zaprojektowali i nic z tym nie zrobisz. Ja w starej lagunie II 1.9 dci 120 KM przy 3 tys mam ok 170 km/h i takie przełożenie mi bardziej odpowiada. Co prawda auto traci trochę na dynamice ale na autostradzie silnika praktycznie nie słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie też bardziej odpowiadałoby mi takie przełożenie jak u ciebie w octavii 1.9tdi przy 140 na 5 biegu mam w okolicach 2,5 tys obr natomiast ojciec w outlanderze 2.0tdi na szóstce przy tych prędkościach ma 2,2 tys dlatego myślałem, że może coś jest nie tak, ale najwidoczniej Francuzi tak to sobie wymyślili. A do speców od chipa i tak się wybieram zapewne do kreatora mocy w Warszawie robiłem już u nich 2 samochody i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa silnika nie ma nic do rzeczy bo nie zmieni przecież przełożeń skrzyni biegów. Przy 2 tys. obrotów na 6 biegu u mnie w M3 1.9 dci 130 km jest troszkę więcej niż 100 km/h (musiałbym dokładnie sprawdzić ale jakieś 102-105 km/h)więc przy 3 tys. będę miał jakieś 153-158 km/h. Jeśli faktycznie masz 140 km/h przy równych 3 tys. to troszkę mało mi się wydaje i albo masz jakąś krótka skrzynie albo masz skrzynie/elementy skrzyni z innego modelu (jest to możliwe jeśli był robiony remont i wymieniane elementy a przełożenie przekładni głównej jest inne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 1.9 dci 130 KM I w okolicach 140km/h jest mniej więcej 3000tys ale jak pojedziecie troche szybciej to obroty bardzo nie rosną na 6 biegu.

Co nie zmienia faktu ze przelozenia sa dosyc krótkie i vmax tejskrzyni i silnika to pewnie 210-215km/h niezależnie od mocy.

Ktoś wie jak to jest w 2.0dci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 km/h przy 3000 obrotów to 187 km/h przy 4000 obrotów i na płaskim do większych obrotów raczej się nie rozpędzi (jak już to niewiele) bo moc spada. Aby mieć 215 km/h silnik musiałby się kręcić do ponad 4600 obrotów. W dieslach o takich pojemnościach i skrzyniach manualnych prędkość maksymalna uzyskiwania jest gdzieś w okolicach mocy maksymalnej czyli najczęściej w okolicach 4000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według czego ustaliłeś te 187km/h ? To zależy od przełożenia przecież.

Poniżej screen z youtube z czyjegoś vmax. I jest tak jak piszez przy okolo 4000tyś czyli maksymalnej mocy.

Ostatni bieg jest tak ustawiony że od 140 do 210km/h obroty rosną o około 1000.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 10 - odnośnie wstawiania zdjęć na forum :!: -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matematyka na poziomie szkoły podstawowej.Jeśli przy 3000 obr prędkość na danym biegu wynosi 140 km/h to przy prędkości 1000 obrotów wynosi 46,7 km/h (140/3000 x 1000). Zatem jeśli pomnożymy 46,7 km/h razy 4 to wyjdzie właśnie ok 187 km/h. Jeśli przy 210 km/h jest równe 4000 obrotów to przy 300 obrotów nie może być 140 km/h tylko ok 157,5 km/h. Na danym biegu obroty nie zmieniają się "elastycznie" tylko prędkość rośnie liniowo w stosunku do obrotów. Między 2 tys a 3 tys obrotów jest taka sama różnica w prędkości jak pomiędzy 3 i 4 tys oraz pomiędzy 1 tys i 2 tys. Jak przy 100 km/h mamy 2 tys. to przy 3 tys. mamy 150 km/h a przy 4 tysiącach mamy 200 km/h a nie powiedzmy 210 km/h. Skoro zatem przy 3 tys. mamy równe 140 km/h to przy 4 tys. nie możemy mieć więcej jak 187 km/h.

 

Dodano: 20 kwi 2017 - 08:46

Na filmikach na YT widać, że przy 3 tys. 1.9 dci ma licznikowo jakieś 155-157 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek_evo masz racje , ja podawałem obroty które widać mało dokładnie na obrotomierzu.

Prędkości przy 1000 obrotów dla skrzyni ND4 001 dla silnika 1,9dci to:

 

bieg 1 8.86

bieg 2 16.44

bieg 3 24.07

bieg 4 31.96

bieg 5 41.29

bieg 6 50.12

 

Czyli 150,36km/h przy 3000 obrotów,

pytanie autora tematu było dla 140km/h obroty powinny wynosic prawie 2800obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!