Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Od początku miałem z nią problemy (głośna praca) aż w końcu stanęła. Zgodnie z instrukcją znalazłem ją po prawej stronie (miała być osłonięta jakąś osłoną ale jej nie ma - ciekawe czy coś daje ?) odkręciłem trzy śrubki i próbuje ją przekręcić 1/4 odwrotnie do wskazówek zegara ale sie nie da (zgodnie ze wskazówkami się da ale to i tak w sumie nie pozwala na wyjęcie wentylatora). Wentylator wyszedł częściowo z obudowy ale nie mogę go wyjąć.

wentylator2uq6.th.jpg

Odkręciłem śruby zaznaczone na zielono (jednej nie widać), jest sens ruszać te zaznaczone na niebiesko ?

 

EDIT: 24.05.2008

Dzisiaj znowu siedziałem przy dmuchawie. Dwie godziny i nic, dalej nie udało mi się jej wyciągnąć. Wygląda na to że czeka mnie rozbiórka kokpitu (albo zaleje ją olejem od zewnątrz).

 

EDIT: 29.05.2008

A jednak udało się go wyciągnąć. Musiałem w tym celu odkręcić wcześniej wspomniane na niebiesko zaznaczone śrubki co w efekcie spowodowało że silnik wraz z wirnikiem został w środku i mogłem wyjąć samą plastikową obudowę (trzeba się trochę namęczyć). Po wyjęciu okazało się że silnik był wielokrotnie zalewany przez wodę i rdza nie jedno już zjadła. Zalałem wszystko olejem i skręciłem - udało mi się go włożyć w całości co wprawiło mnie w osłupienie. Teraz szukam jakiegoś szrotu na terenie opolszczyzny, żeby sobie taki wentylatorek wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Witam Serdecznie, poniżej podaję jak wyciągnąć wentylator nawiewu w sceniku I 2001 r. 1,6 16V.

Czas ok. 0,5 h, Narzędzia - klucz nasadowy 6 mm, śrubokręt krzyżak.

W sceniku I wentylator nawiewu znajduje się z prawej strony (od pasażera) i naprawdę można pokusić sie o samodzielną jego wymianę lub naprawę.

Przystępujemy do prac:

1. Odkręcić osłonę filtra pp - 1 śruba (nasadowy 6mm) - fot. Nr 1.

2. Wyjąć filtr pp - fot. Nr 2.

3. Wyjąć przekaźnik z kostki i odkręcić kostkę (nasadowy 6mm) - fot. Nr 3.(uwaga: pod przekaźnikiem jest śruba).

4. Zdemontować osłonę wygłuszającą (2 śruby krzyżakowe) - fot. Nr 4.

5. Odkręcić obudowę wentylatora - 3 śruby (nasadowy 6mm)- fot. Nr 5. (uwaga: nie te śruby, które widać na foto, te trzymają silnik, tylko te w głębi).

6. Wyjąć obudowę wraz z silnikiem i wentylatorem (w prawo, lewo i wychodzi).

7. Odłączyć wtyk zasilania.

8. Zrobione - fot. Nr 6, 6a.

Jak mamy wentylator z obudową na zewnątrz to odkręcając 2 śruby (krzyżakowe) możemy wyjąć silnik z turbiną w celu przesmarowania łożysk.

U Mnie było dość dużo liści, które usunąłem i przesmarowałem łożyska olejem silikonowym i wentylator śmiga. Oczywiście po tylu latach szczotki są dośc znacznie powycierane i pewnie po okresie zimowym będę musiał je wymienić, zobaczę może kupię cały wentylator. Szkopuł w tym, że sprzedają silniki z turbinami i z obudową, a przecież obudowy i turbiny się nie zużywają tylko szczotki i łożyska. Ale chcesz jeździć to płać. Najważniejsze, że wiem, jak się zabrać do ewentualnego ponownego wyciągnięcia wentylatora.

 

Pozdrawiam i życzę owocnego majsterkowania. Paweł. L.

Następnym razem wyleci w diabły.

Kolego należny pisać w działach dotyczących danego modelu. Dmuchawa w Scenicach i Megankach, a do tego w różnych ich wersjach jest w różnych miejscach. Pisząc gdzie bądź, innych wprowadzasz w błąd.

Przeniosłem w odpowiednie miejsce.

Poza tym, manual :D Proszę o wykonanie pdf-a i umieszczenie na Downlodzie

post-47525-0-93690700-1347223167_thumb.jpg

post-47525-0-21304400-1347223179_thumb.jpg

post-47525-0-11328400-1347223191_thumb.jpg

post-47525-0-41666800-1347223204_thumb.jpg

post-47525-0-79550100-1347223215_thumb.jpg

post-47525-0-42883000-1347223228_thumb.jpg

post-47525-0-88177900-1347223239_thumb.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, u mnie chyba padł wentylator, bo wczoraj podczas jazdy przestał kręcić, po tym poście wiem już jak sie do niego dostać tylko mam pytanko: jak go sprawdzić teraz?? Gdzie i pod co go podłączyć żeby sprawdzić czy faktycznie jest spalony?? Bo jeśli by ta opornica padła to chyba nawiew by działał na którym biegu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go sprawdzić teraz??

Wyjąć i podłączyć na krótko np. do akumulatora.

Bo jeśli by ta opornica padła to chyba nawiew by działał na którym biegu??

Może nie kręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wentylator sprawdzony, śmiga jak szalony, nawet czysto tam było, jeden liść i piórko. Odkręciłem już parapet i chce się dostać do tej opornicy, tylko znów mały problem... jak wyjąć rurę od nawiewu pasażera, od drugiej strony schodzi aż miło ale od drzwi ani rusz, a bez jej wyjęcia będzie ciężko chyba wykręcić opornicę. Odkręciłem już dwie prawe śruby trzymające cały przód ale dalej nie idzie ściągnąć rury. Jaki jest sposób na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura jest nasunięta na kratkę powietrza, na górze i na dole są zastrzały, wyprofilowany element plastikowy wzdłuż obudowy kratki i odpowiednie "przegłębienie" na rurze, wyjmij kratkę (śrubokręt wsadź pomiędzy ruchomą kratkę a obudowę, z boku, mniej więcej na środku i naciskaj kratkę ku środkowi i jednocześnie wypychaj na zewnątrz). Teraz wsadzasz dłoń w otwór i próbuj rozszerzyć rurę nawiewu, jednocześnie ruszaj rurą góra/dół i ciągniesz w kierunku przodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało się to wyciągnąć, ten rezystor,i to wygląda tak : Mój odnośnik . Teraz czy to się da jakoś sprawdzić, czy działa czy nie, ewentualnie naprawić jak nie działa?? Bo na moje oko to tam nic nie widać ze coś jest spalone. Tak sobie myślę, że może należało zacząć od sprawdzenia przekaźnika tak w ogóle, bo wyjąłem go,zdjąłem osłonkę, ale pod spodem nic nie zauważyłem niepokojącego, a nie wiem jak go w ogóle sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ja zawracam gitarę, ale ani wentylator nie spalony ani nie opornica, podmieniana na nową i nadmuch ani drgnie, wiec ktoś ma jakiś pomysł co to może być?? Myślę o panelu sterowania ale chyba to raczej nie to... :/ Może jakiś przekaźnik?? Jest jakiś od nawiewu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo zacznij od bezpieczników, wiem, że sprawdzałeś, ale sprawdź jeszcze raz na nowym module.

Możliwe, że grzebiąc zrobiłeś zwarcie. Jeżeli to nie pomoże musisz wyciągnąć panel sterowana nawiewem i sprawdzić wtyczkę.

Czasami dochodziło tam do wypalenia styków, występuję to rzadko, ale występuje.

Obawiam się że bez schematów elektrycznych się nie obejdzie. Musisz je sobie ściągnąć i sprawdzać. Niestety innej opcji nie ma.

Jak będziesz miał schematy to znajdziesz, które bezpieczniki i które połączenia sprawdzić.

Trudno to wyrazić jedynie pisząc, trzeba sprawdzać kolejno.

Jeżeli masz klimatronika to istnieje możliwość uszkodzenia panelu sterowania nadmuchem, przy manualnym sterowaniu od razu zobaczysz co tam nie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kurcze wyższa szkoła jazdy :/ , nie dla mnie. Moduł zostawiłem stary bo poco płacić za nowy skoro to raczej nie jego wina. Jutro poskładam wszystko i sprawdzę jeszcze raz bezpieczniki oraz panel nawiewu, tak mam klimatronika a to stało się tak w ogóle gdy wentylator chodził chwile na maxa na obiegu wewnętrznym w trybie auto,bo chciałem schłodzić auto ze względu na moją 4 miesięczną córcię. W środę do elektryka raczej zaprowadzę auto bo sam tego nie posprawdzam. Dzięki za szybkie odpowiedzi!! Dam znać co i jak jak już będzie po wszystkim :( , chyba że jeszcze coś mi się nasunie po drodze :D

 

Dodano: 01 sie 2013 - 22:17

Ok nawiew zdzialany u elektryka, pytałem co było ale gość małomówny, nie chwali się co zrobił, poprostu jakieś zwarcie w instalacji, wziął 80zł i po sprawie. Myślałem że będzie coś poważnego, pewnie jakaś pierdoła i narobiła bałaganu. Pozdrawiam i dzięki za pomoc! :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich. Jestem właścicielem Renault scenic rocznik 2002. Mam problem z dmuchawa. Wiem co się stało, mianowicie musiało być jakieś zwarcie i jeden kabel stracił połączenie z resztą wiązek. Próbowałem cos z tym zrobić, ale ciężki dostęp jest. Jest szansa na kupienie całej nowej wiązki i zamontowanie jej zamiast tej starej przepalonej. Przepraszam za brak polskich liter w niektórych słowach, ale korzystam z telefonu i nie wszystkie polskie znaki są. Pozdrawiam Rafał.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Że korzystasz z telefonu nie zwalnia to Ciebie aby zapoznać się z regulaminem jaki zaakceptowałeś podczas rejestracji. Tam masz ładnie podane co należy zrobić aby pisać bez polskich znaków. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał na znanym portalu aukcyjnym - do scenica 2 kiedyś bywały razem z opornicą wraz z bezpiecznikiem termicznym.kosztu nie pamiętam ale coś koło kilkudziesięciu złotych.

A jak masz zdolności majsterkowicza to może samemu warto naprawić.

Koszty przewodów o odpowiednim przekroju plus wsuwki/piny są niższe tylko dłubać trzeba.

tylko warto pamiętać, że tam idą prądy o wysokim natężeniu więc przewody zaciskać a nie lutować jest lepiej.

Ja np zmieniając bezpiecznik termiczny u siebie w Scenicu II zapłaciłem za niego chyba 2 złote, plus przymocowałem go na skręcane śrubki (mniej więcej takie jak się w domu żyrandol wiesza - oczywiście mniejsze rozmiary)))

 

Dodano: 11 gru 2013 - 16:54

wrzuć sobie tam hasełko "opornica dmuchawy scenic I" ceny mnie porażają....

 

Dodano: 11 gru 2013 - 17:00

a szczerze mówiąc szkoda że Katowice a ja Warszawa, we dwóch by się coś udało pewnie jakiś dzień ustawić i ponaprawiać - u mnie na pewno muszę przeczyścić dmuchawę bo wieje słabo - pewnie szczotki i łożyska lecą pomału...nie wiadomo czy nie skończy się zakupem nowej/ew. regenerowaniem starej - są takie punkty , podobno za 80 złotych około wymieniają i szczotki i łożyska w środku. bo cena nowej dmuchawy też niezbyt przyjemna - Valeo taniej niż 250zł jeszcze nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!