Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

miałam ostatnio serwis klimatyzacji i w warsztacie zaoferowali mi darmowe sprawdzenie zawieszenia - powiedziano mi, że do wymiany są sprężyny (pęknięty ostatni zwój, ze starości), amortyzatory i sworznie zawieszenia. Całość wyceniono na jakieś 2300 na tańszych częściach. Zadzwoniłam do warsztatu z mniejszego miasta, w którym już kiedyś byłam i za to samo miałam zapłacić... 680 zł na lepszych częściach.

 

Sprężyny są do wymiany, bo widziałam, że mają jeden zwój ułamany.

Amortyzatory i sprężyny kupiłam już przez internet i umówiłam się z mechanikiem na wymianę za miesiąc, bo wcześniej czeka mnie podróż i po prostu nie mam za dużo czasu. Trochę się zmartwiłam tymi sworzniami, bo miałam wrażenie, że coś stuka w przednim zawieszeniu i bałam się jechać w podróż. Byłam więc dzisiaj na zaprzyjaźnionej SKP i poprosiłam o sprawdzenie sworzni. Ostatecznie mechanik sprawdził wszystko, amortyzatory na szarpakach najpierw wykazały 60% i 56%, potem mechanik wszedł pod samochód i też mówi, że amortyzatory są sprawne, nic się z nich nie wylewa. Zawołał kolegę i ten też mówi, że chyba mnie wrobili w wymianę amortyzatorów.

Jeżeli chodzi o sworznie to też są sprawne i cały przód tak samo...

Teraz pytanie - czy mam odsyłać amortyzatory czy jednak istnieje szansa, że one są uszkodzone, ale nic się z nich nie wylewa i mają po 60% i 56%? Mechanik na SKP sprawdzał je dość długo i na różne sposoby, ale nie chciałabym odsyłać ich, żeby później przy wymianie sprężyn okazało się, że jednak trzeba je wymienić.

 

No i druga sprawa - mam wrażenie, że przy większych prędkościach (tak 140 km/h i więcej) tył samochodu trochę mi znosi na zakrętach. Możliwe, że tak jest od zawsze, a ja tego nie zauważyłam, albo że to po prostu opory powietrza albo wiatr na autostradzie. Czy to może być wina sprężyn/amortyzatorów?

Co byście zrobili? Odsyłać amortyzatory czy zostawić i wymienić?

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy kupiłaś te amortyzatory? Jeżeli faktycznie są lepsze to bym wymieniał.

56% to już tylko 6% do absolutnego minimum, poza tym jest widoczna asymetria.

Co do tych darmowych pseudo-przeglądów to własnie tak wygląda. Wymyślają że wszystko jest do wymiany (szczególnie jak widzą kobietę :huh:) .

Jeżeli na SKP sprawdzili i sworznie są OK to bym nie szukał dziury w całym.

Co do pływania na autostradzie to faktycznie mogą być tylne amortyzatory (ale ich sprawność też mogli Ci sprawdzić w SKP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory tylne, nie przednie podobno były do wymiany ;) Kupiłam firmy KYB, polecał mechanik, u którego mam być za miesiąc. Mechanik w SKP mówił, że do wymiany by były jakby wynik był rzędu 30%, ale jeżeli chce to mogę już teraz wymienić, przy okazji wymiany sprężyn.

 

W SKP sprawdzali i przednie i tylne amortyzatory, przednie miały po 70%.

 

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na tym, więc opieram się na tym, co mi powiedzą inni ;)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Samochód będę pewnie za dwa lata zmieniać, jeżdżę nim już 7 lat. Ale jak miałabym w przyszłym roku wymieniać te amortyzatory to chyba i tak lepiej teraz w takiej sytuacji.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Bo dwa lata to już chyba te amortyzatory mogą nie wytrzymać?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dzięki za odpowiedzi.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory na szarpakach najpierw wykazały 60% i 56%

Dobrze że nie kupiłaś jakiejś taniochy bo po 1mc wyniki mają gorsze, taki pomiar nie jest w pełni miarodajny, ludziom niekiedy po wymianie wychodzą wyniki niewiele lepsze a jeździ się odczuwalnie lepiej,jak już kupione to nie masz się co zastanawiać nad wymianą ,zwłaszcza że zdarza Ci się trochę za...lać, w takiej jeździe w autku powinno być wszystko dopięte na maxa.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test amortyzatorów:

0-25% natychmiast wymienić niebezpieczeństwo utraty przyczepności

25-50% amortyzatory spełniają parametry nie trzeba z nimi nic robić

50-75% bardzo dobre parametry tłumienia

75-100% nieomal nie trafiają się

Parametry tłumienia nigdy nie będą takie same z lewej i prawej strony.

Piszesz ,że niedługo nosisz się z zamiarem sprzedaży samochody więc pytanie po co wymieniać produkt ,który jest jeszcze dobry?

Na pewno należy natychmiast wymienić pęknięte sprężyny jest to niebezpieczne.

Decyzję i tak podejmiesz sama

(% tłumienia i zakresy otrzymałem przy pełnym przeglądzie samochodu po kolizji )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródło to SKP Poznań ul.Wojciechowskiego 17 przy salonie Fiata.

Te % to ile czasu w czasie jazdy i wybierania nierówności koło przylega do podłoża (kiedyś była taka reklama w TV o długość drogi hamowania i tam było bardzo ładnie pokazana praca amortyzatorów i wpływ na drogę hamowania)

Ja otrzymałem wydruk testu amortyzatorów z procentową zależnością, było to po kolizji, wykonany był poszerzony przegląd techniczny samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest jakiś dokument (procedura dopuszczenia), czy tylko przekaz ustny pana diagnosty z SKP?

Te % to można między bajki włożyć, bo jak przyjedziesz na pustym baku z niskim ciśnieniem w ogumieniu które dodatkowo ma wysoki profil to wyniki na tyle prawie zawsze będą powyżej 50%.

Dlatego SKP nie zawsze sprawdza sprawność tylnych amortyzatorów.

Druga sprawa, to że samochód jest badany na pusto bez obciążenia. Może okazać się że jak wrzucisz coś do bagażnika a na tył wsiądzie dwóch pasażerów to na dzień dobry dostaną choroby morskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!