Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane GT 220


KrzysztofNE

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za dotychczasowe porady. Chyba sobie tą okazję odpuszczę, ale mam na oku podobny model z 2016 roku z przebiegiem 20.000km i w związku z tym mam do forumowiczów kilka pytań:

- pierwsza wymiana oleju po przejechaniu 15.000km, czy nie za późno?

- czy to i ew. sposób jazdy może już w jakiś sposób negatywnie wpłynąć na silnik ,a zwłaszcza turbosprężarkę?

Dziękuję za wskazówki,bardzo mi się przydadzą, bo od dzisiaj szukam samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie żadnego haczyka tu nie ma, rok temu wyprzedawali takie nowe za 79 tys.

Samochód wg mnie bardzo dobry, silnik wręcz pancerny, można dojść nawet do 300KM mocy. Ktoś pisząc tutaj że wolałby MIV (zakładam że 1,2 tce, niemiej z obecnym MIV GT tez nie ma porównania) chyba nie do końca rozumie sens tego auta.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też wolałbym nowoczesny projekt auta zamiast mocy i lepszego silnika. MIV to auto na wiele lat a MIII już mocno się zaczyna starzeć. Przy tej kwocie trzeba już inwestować w przyszłość. A jak jeszcze pomyślę jak szybko Renault tracą na wartości...

Edytowane przez Testral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę liczby, to gt220/gt/rs może wyprodukowano kilkaset, czy kilka tysięcy. MonacoGP 1500 na cały świat. Floride już nie pamiętam ile, ale do Polski chyba tylko 12 sztuk. "Zwykłych" 1.2 będzie to kilkaset tysięcy, IV już jeździ sporo po drogach. To one najszybciej stracą na wartości. Teraz ciężko jest znaleźć megane II rs w dobrym stanie, a zjeżdżone też nie są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównanie i MIII GT, a zwykłą MIV dzieli przepaść, nie ma czego porównywać. IV tylko wygląda dobrze, chociaż dla mnie tył III dużo ciekawszy. Cała reszta wnętrze, świetne fotele, ilość miejsca, większy bagażnik, silnik, zawieszenie, układ kierowniczy przemawia za III. Co do utraty wartości to III już tak nie traci jak poprzednie generacje. Cena faktycznie wysoka, ale to dopiero punkt wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe porady. Chyba sobie tą okazję odpuszczę, ale mam na oku podobny model z 2016 roku z przebiegiem 20.000km i w związku z tym mam do forumowiczów kilka pytań:

- pierwsza wymiana oleju po przejechaniu 15.000km, czy nie za późno?

- czy to i ew. sposób jazdy może już w jakiś sposób negatywnie wpłynąć na silnik ,a zwłaszcza turbosprężarkę?

Dziękuję za wskazówki,bardzo mi się przydadzą, bo od dzisiaj szukam samochodu.

Są różne opinie. Wg mnie nie ma obecnie potrzeby robienia w nowych samochodach wymiany oleju po 1-2 tys km, silniki są wstępnie docierane w fabryce. 15 tys km to chyba dobry interwał.

Co do sposobu jazdy - chyba jak w każdym samochodzie... Jak ktoś katował gaz do dechy na zimnym silniku to go trochę nadwerężył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównanie i MIII GT, a zwykłą MIV dzieli przepaść, nie ma czego porównywać. IV tylko wygląda dobrze, chociaż dla mnie tył III dużo ciekawszy. Cała reszta wnętrze, świetne fotele, ilość miejsca, większy bagażnik, silnik, zawieszenie, układ kierowniczy przemawia za III.

Ja mam podobne odczucia w porównaniu Scenic III Bose dCi (2017 rok) kontra Scenic IV (najbiedniejsza wersja) 1.2 Tce. Co z tego że nowszy jak pod każdym innym względem poprzednia generacja zjada nowszą na śniadanie :) Kupić najnowszy model to nie sztuka, zresztą jak ktoś patrzy na niezawodność auta to też nie będzie się pchał w najnowszą generację bo tak naprawdę to już nie te czasy, że fabryka testowała auta tylko teraz użytkownik jest testerem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za porady. Nie ukrywam,że trochę mnie nastraszyliście i po części być może dlatego , po kilku bezsennych nocach ,walcząc pomiędzy wyborem między MIII GT 220 a MIV , wybrałem w końcu...Golfa kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!